Tepelhoedje afleren

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Novastar, 16 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Omdat onze zoon geboren is met een te kort tongriempje voed ik met een tepelhoedje. Hij kon echt niet goed aanhappen en met zo’n hoedje lukte het wel en kwam de borstvoeding goed op gang. Toen hij vier weken was is het tongriempje geknipt. Ik ben toen met hulp van een lactatiekundige gaan oefenen met het drinken zonder hoedje. Soms ging het goed maar vaak was hij te hongerig of te onrustig om het geduld op te brengen om fatsoenlijk aan te happen. Inmiddels merk ik dat hij steeds meer gewend is aan het tepelhoedje en steeds minder vaak gewoon uit de borst drinkt. Ik probeer het nog wel regelmatig maar het lukt steeds minder vaak. Hij is inmiddels dertien weken en ik wil graag van dat ding af. Het is een gedoe met schoon houden, ze zijn prijzig in aanschaf en discreet voeden in het openbaar is er niet echt bij. Gelukkig loopt de borstvoeding verder goed en doet de baby het prima maar ik wil echt van het tepelhoedje af. Wie heeft er tips? Onze oudste heb ik in het begin ook gevoed met een tepelhoedje, om een andere reden, en hij is er met elf weken zelf mee gestopt. Doen baby’s dat op den duur misschien allemaal of is het echt een kwestie van afleren?
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.328
    113
    Hier met 4,5 maand eindelijk zonder tepelhoedje kunnen voeden.
    Hij was toen nog niet gelaserd, maar z’n mond werd blijkbaar groot genoeg om zonder te kunnen.
    Vooral slaperig of slapend aanleggen kan helpen. Achteroverleunend voeden, zodat hij zelf z’n gang kan gaan en een grote hap moet maken.
    Ook wil het nog wel eens werken tepelhoedje er na een paar minuten af te halen.
    Hier werkte het allemaal niet, maar van een op andere moment wel.

    Heb geduld, probeer het regelmatig, maar zorg dat het niet frustreert.
     
    Novastar vindt dit leuk.
  3. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    Bij mijn jongste lukte het met een maand of 3 om af te bouwen. Ik begon altijd met tepelhoedje, en haalde het ding tijdens het voeden voorzichtig weg, steeds vaker pakte hij dan gewoon de borst, en in korte tijd hoefde het tepelhoedje helemaal niet meer.
     
    Novastar vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina