Perineumolie? Wie heeft het gebruikt en heeft het geholpen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door maartje84, 4 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.216
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik vond het een ranzig idee, wilde er nog niet mee bezig zijn haha maar ik las net weer iets over perineumolie. Zou dat echt inscheuren en inknippen kunnen voorkomen?

    Ben benieuwd naar jullie ervaringen en meningen.
     
  2. mausi

    mausi Fanatiek lid

    22 jul 2009
    2.686
    568
    113
    Gelderland
    Ik kreeg de tip van een vriendin, bij haar had het geholpen (niet gescheurd/geknipt). Ik heb het vanaf week 34 af en toe gebruikt (niet consequent...) ben al met 38 weken bevallen, alsnog ingeknipt en gescheurd... Volgende keer gebruik ik zoiets niet meer hoor, vond het maar een gedoe, geen puf voor en had niet het idee dat het zou werken. Had me een beetje laten overtuigen door die vriendin, maar vond de handcreme van Weleda die ik er gratis bijkreeg toen ik het kocht, fijner *lol*. Oh en toen mijn dochter op mijn buik lag, maakte me het echt niet uit dat ik ingeknipt en gescheurd was.... :p
     
  3. carmen78

    carmen78 Actief lid

    22 aug 2010
    122
    0
    0
    ik had het ook gebruikt maar werd vacuumverlossing en een flinke knip en nog iets gescheurd.
    Heb het nu maar niet meer gebruikt. Volgens mij kan het evt. iets helpen maar ik zou geen wonderen verwachten...
     
  4. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.216
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Zo, dat zijn nog eens hoopvolle en moedgevende berichten












    ;)
     
  5. YellowButterfly

    YellowButterfly Niet meer actief

    Vorige keer trouw aan het smeren geweest, maar gescheurd en geknipt. Dus dat dat betreft heeft het niet geholpen. Manlief masseerde het stevig in en wat daar fijn aan was, was dat ik zo 'gewend' was aan de druk die je voelt als het hoofdje staat. Het voelde als een stukje voorbereiding en heeft me wel extra zekerheid gegeven. Nu niet begonnen en heb er ook echt nog geen zin in, ff geen polonaise aan mijn lijf!
     
  6. Appie1988

    Appie1988 Niet meer actief

    Volgensmij helpt het niet hoor, ti's maar net hoe snel de bevalling gaat en goed luisteren naar de vk/gyn. Je huid moet langzaam oprekken en dat doet het als het goed is ook. Maar als het allemaal heel snel gaat dan lukt dat dus niet...en al je vaciuum krijgt of een knip dan is het balen...niet dat je persee met een vaciuum uitscheurt volgensmij.

    Wat ik van m'n pufjuf meekreeg is als je luisterd naar de vk mbt als het hoofdje staat (eruit is dus) en niet gaat persen als ze zegt dat het niet moet de kans op uitscheuren minder groot is. Maargoed als als als. Ti's ook maar net hoe groot het hoofdje etc is.

    Maar nee ik geloof er niet in. En als je er toch wat op wil smeren doe dan vaseline ofzo of babyolie dat maakt het toch ook soepel?
     
  7. allie

    allie Lid

    4 feb 2011
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb het 1x geprobeerd maar vond het HELEMAAL NIKS!
    en ik ben niet ingeknipt of gehecht, echt minimaal ingescheurd. Volgens mijn VK te danken aan het goede wegpuffen van de persweeen op het goede moment :))
     
  8. Devero

    Devero Actief lid

    5 dec 2010
    250
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik ga er niet aan beginnen :D

    Tijdens de zwangerschapsgym is het onderwerp ter sprake gekomen en daar werd duidelijk dat de meningen/verhalen verdeeld zijn. De olie kan de boel versoepelen waardoor de huid makkelijker oprekt en het de kans op scheuren/knippen verkleint. Maar ja...andersom is het ook de vraag of 'soepel' in dit geval niet staat voor 'kwetsbaar' (en dus juist makkelijker scheuren).

    Ik ben er maar niet verder over na gaan denken wat ik logischer vind ;) en hou maar vast aan de gedachte dat 'niet gebruiken' niet per definitie wél zal leiden tot scheuren/knippen. Ik denk dat goed luisteren naar de VK meer effect zal hebben!
     
  9. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.459
    1.636
    113
    Brabant
    ff kort door de bocht: het past, of het past niet.
    En daarbij komen een boel andere factoren, maar ik denk niet dat olie er invloed op heeft!

    bij mij paste het 2x niet.. ook niet bijna, haha!!
    (maar heb er weinig last van gehad hoor! dat is dan wel weer hoopvol!!)
     
  10. Devero

    Devero Actief lid

    5 dec 2010
    250
    0
    0
    Zuid Holland
    :D ... ook niet een klein beetje?!
     
  11. sankyra

    sankyra Actief lid

    5 mei 2011
    377
    1
    18
    Vrouw
    Pesaja
    HeescH
    Ik heb het wel gebruikt 1 week toen werd ik opgenomen met gescheurde vliezen etc ... maar volgens verhalen die ik ken moet het de kans verminderen op scheuren en knippen dus voorkomen doet het dus niet .. alleen verminderd het de kans .. ik kan er weinig over mee praten heb tot 10 cm ontsluiting normale bevalling gehad en toen in eens spoed keizer snee ... dus je moet goed gaan na denken .. ik heb het door dat mensen zeiden dat het de kans verminderd het op volle trouw gekocht iets proberen te verminderen .. is altijd beter als niets doen .

    succes
    Groetjes
     
  12. rebekka84

    rebekka84 Fanatiek lid

    27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Niet gebruikt, niet gescheurd (op die plek) en niet geknipt.
     
  13. Marije1981

    Marije1981 Actief lid

    21 jun 2008
    105
    0
    0
    Fotograaf - Fine art en trouwfotografie
    Zwolle
    Bij mijn eerste heb ik het gebruikt, en een mega knip gehad. Ze knippen niet voor niets, dan heeft je kindje het moeilijk. Dus ik denk niet dat het een knip kan voorkomen. Maar tegen inscheuren zal het misschien wel werken denk ik.
     
  14. LadyM83

    LadyM83 Actief lid

    23 jan 2010
    212
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het niet gebruikt. Heb er wel over nagedacht. Maar je zult nooit weten of de olie daadwerkelijk helpt of dat je zonder de olie ook niet was uitgescheurd.
    Ik heb tijdens de bevalling goed geluisterd naar de verlos en kraamhulp wanneer ik een wee moest wegpuffen.
    Ik ben heeeel iets uitgescheurd, maar dat was verwaarloosbaar, en ook niet geknipt.
     
  15. Juud74

    Juud74 Fanatiek lid

    15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Kijk, dit denk ik dus ook! Ik kreeg als gouden tip van een vriendin: "als de vk zegt dat je NIET moet persen maar puffen, dan MOET je dat ook doen!!" Gelukkig kon ik me dat op het moment supreme ook nog herinneren en zie hier, ook nauwelijks ingescheurd. Heb "gehijgd als een hondje" en mijn dochter is er toen heel langzaam uitgegleden. Had wel 2 hechtingen hoor, maar echt minimaal, ook verder geen last van gehad.
     
  16. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb het een week gebruikt. ben er toen mee gestopt. vond het zo'n gedoe.
    Ben uiteindelijk van een 8 ponder bevallen zonder uitscheuren,maar of het door die olie komt...
     
  17. Laurise

    Laurise Niet meer actief

    Grappig, had dezelfde vraag als jou, ik heb het gekocht maar staat ongeopend nog in de kast..heb er ook geen zin in om het te gebruiken..en nu ik deze reacties lees heeft het ook niet eens zoveel nut. Mijn man zegt: rekt het niet dan scheurt het wel haha. En dat denk ik ook, volgens mij kun je smeren wat je wil maar als het scheurt dan scheurt het...
     
  18. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.459
    1.636
    113
    Brabant
    nouja, t paste een klein beetje;)
    maar voor ruim 8,5 pond en 10 pond is een klein beetje niet genoeg.
    Maar vooral door bij de eerste een te klein fontanel en bij de tweede een aangezichtsligging paste het gewoon echt niet.

    Over knippen en scheuren, ze knippen ook wel om het scheuren te voorkomen. Ik was bij de eerste aan het uitscheuren en toen heeft ze dus geknipt. Dan kunnen ze bepalen welke richting het opgaat en de schade zodoende "beperken"..
     
  19. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    niet gebruikt, 2 keer geknipt maar denk ook niet dat het geholpen zou hebben.
     
  20. zustertje

    zustertje Niet meer actief

    Ik gebruik het wel of het werkt weet ik niet volgens mijn vriendin wel.
    Zei heeft 2 hele snelle bevallingen gehad (laatste vloog het kindje er in een keer uit ze waren in het ziekenhuis maar alleen haar man was er bij en kon de kleine nog net opvangen)
    Niks uitgescheurd of wat dan ook stonden ze echt van te kijken. Ik hoop dat ik er ook zonder scheuren af kom :p
     

Deel Deze Pagina