Termijn vroeggeboorte nadert

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door toffepeer, 29 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    *meelezer breekt in ;)*

    Gefeliciteerd toffepeer!!! Lekker genieten nu!
     
  2. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    Stille meelezer.

    Van harte gefeliciteerd!!
    En wat ontzettend fijn dat je gewoon bijna de 39 weken hebt gehaald!!

    Lekker genieten nu!
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  3. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Gefeliciteerd! Lekker genieten nu!
     
  4. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Oh wat heeeeeerlijk dat jullie een gezonde dochter hebben gekregen en alles goed is gegaan! Van harte gefeliciteerd, geniet er heerlijk van samen!
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  5. ConflictDiamond

    ConflictDiamond Bekend lid

    31 aug 2016
    516
    671
    93
    Ook van deze stille meelever van harte gefeliciteerd met jullie dochter!!
     
  6. toffepeer

    toffepeer Bekend lid

    14 feb 2017
    581
    258
    63
    Bedankt allemaal!! :thumup:

    Een uitgebreider verhaal volgt nog, alles gaat goed, maar druk druk druk haha :) We genieten! :)
     
    Ukkie1, Star2017 en Kangerootje vinden dit leuk.
  7. toffepeer

    toffepeer Bekend lid

    14 feb 2017
    581
    258
    63
    Zo, zijn we weer!

    Afgelopen woensdag braken dus 's nachts m'n vliezen en helaas had ze in het vruchtwater gepoept. Naar het ziekenhuis, daar aan CTG en alles was gelukkig goed. Ik had af en toe een vervelende harde buik maar die waren echt op 1 hand te tellen.
    Om 10 uur ging de verloskundige toucheren om te beoordelen of ik inleidbaar was en zo ja hoe, en bleek ik al 4-5cm te hebben!:eek: Ze heeft gelijk een beetje meegestript en een half uur later is het infuus met weeenopwekkers gestart.
    2 min later gelijk een enórme wee, waarschijnlijk effect van het strippen en nog niet van het infuus (daar was het te snel voor).
    Nog even naar de wc en daar al 2 weeën die ook heel heftig waren, dus hup snel terug bed in. En de volgende wee voelde ik al persdrang :confused: Nog een wee afgewacht want dit kon toch niet?! Maar ik twijfelde bij de volgende week echt niet meer dus de verpleging en verloskundige erbij geroepen. Bleek ik inderdaad al volledige ontsluiting te hebben :eek: Echt heel bizar, van nergens last van naar perseno_O Dus eerst 'even' de weeën weg gezucht en alleen beetje meegedrukt, geen idee hoe lang dat heeft geduurd, op een gegeven moment actief gaan meepersen en na een half uur is onze dochter E.l.i.z.e geboren! Ruim 3 kg en alles er op er aan!

    Inmiddels alweer een paar dagen verder en we genieten vooral. Ze doet het zo goed! De borstvoeding loopt heel goed, ze is echt een natuurtalentje met aanhappen. Mogelijk wel wat problemen met haar tongriempje en lipbandje maar daar gaat de verloskundige vandaag naar kijken. Gelukkig heeft ze er geen last van met drinken, maar eeh mama wel:| Gisteravond voor het eerst heel onrustig, huilen en niet slapen, maar verder is ze eigenlijk heel tevreden.

    Zo ontzettend opgelucht! En zo ontzettend verliefd! :D
     
    Sjaslique en Ukkie1 vinden dit leuk.
  8. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.687
    2.135
    113
    Wauwwww wat een supersnelle bevalling!! Schrok je erg van t meconium? Stomme vraag misch maar hoe ziet t er dan uit?

    Wat heb je dat snel gedaan zeg, jeetje. Supergoed. En wat een leuke naam! 3 kg is ook prachtig, klein perfect meisje dus. Ben zo blij voor je!! Ik wens jullie alle goeds toe!! Xx
     
  9. Star2017

    Star2017 Fanatiek lid

    8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    Wauw wat een snelle bevalling @toffepeer
    En wat fijn dat alles zo goed gaat!!
     
  10. Light

    Light Fanatiek lid

    15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Wat fijn, zo'n mooie goede afloop! Gefeliciteerd!

    Ik zit nu in mijn spannende termijn (21 weken) en hoop de goede voorbeelden hier te volgen!
     
    Star2017 vindt dit leuk.
  11. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    @toffepeer, wauw wat een snelle bevalling ook!! Hoe heb je dat ervaren? Vond je het fijn dat t zo snel ging, of overviel het je? Ik vond het toen bij mezelf juist fijn!
    Heerlijk dat alles goed is gegaan en de kleine helemaal gezond is. Prachtig geboortegewicht, en weer een meisje... wat bijzonder toch hé.
    Wat super ook, dat de borstvoeding zo goed verloopt! Ik ben jaloers op je, hahaha! ;)
    Toch zo bijzonder om je kindje zelf te kunnen voeden. Gaan ze haar tongriempje nog klieven? Dat schijnt vaak veel te helpen hoor, ook qua pijn bij jou!!! Ik zou het zeker laten doen als de mogelijkheid er is. Vriendin van me had ook zon pijn bij het voeden, en na het klieven van het tongriempje van haar zoontje ging het veeeel beter.
    Geniet heerlijk van jullie regenboogbaby en van elkaar in deze bijzondere tijd! Wat een prachtige naam heeft je dochter. Hoe heette je eerste dochtertje?

    @Light, wat spannend meid, 21 weken is idd nog een spannende termijn. Heb je opnieuw een cerclage gekregen? Ik hoop dat alles goed mag blijven gaan!


    Hier gaat het heel goed. Er begint nu een klein beetje ritme in de dag te komen. Voor H.annah is het belangrijk dat ze op tijd op bed wordt gelegd, zodat ze niet te oververmoeid/overprikkeld raakt. Want dan gaat ze helemaal niet meer slapen.
    Zolang ik daarop let, gaat het goed. Smorgens slaapt ze dan na de fles van 6/7 nog een uur of 2 tot de fles van 10/11, en na de fles van 10/11 slaapt ze vaak tot een uur of 2!
    Dan ben ik al helemaal trots op haar, haha! In de middag mag ze dan lekker in de draagdoek of ga ik wandelen. Dan doet ze nog wat hazeslaapjes, en in de avond slaapt ze gezellig bij een van ons op de borst, en dan verder in de wagenbak beneden, tot wij ook naar bed gaan. De nacht slaapt ze ook nog door. Afgelopen paar nachten was ze iets onrustiger, dan mekkert ze even een minuutje, maar als ze dan een speentje krijgt slaapt ze toch weer verder en hoeft ze geen nachtvoeding meer.
    Volgens mij maakt ze nu een sprongetje, ze is 8 weken en ineens ontzettend alert. Ze gaat al kraaien en lacht heel gericht naar je, ze volgt alles in haar omgeving.
    Wat een heerlijk mensje is het toch, zeker nu ze beter uitgerust is, niets als lachen! Genieten zo hoor, moederen! :D
    Uitjes plan ik in de middag, zodat ze smorgens gewoon in de wieg kan slapen. Als ze haar slaapje van 11 tot 2 overslaat, kan ik het vergeten en slaapt ze de hele dag niet meer! Zo leer je je kindje steeds beter kennen en probeer je je erop aan te sluiten.
    Woensdag wordt ze weer gewogen op het CB, ben benieuwd hoor.

    @MijnXander hoe gaat het met jou mannetje?

    @Ukkie, red je het nog een beetje meid? Rommelt het nog zo?

    @Star, jij gaat ook al zo hard meid. Heerlijk.

    Ben zo blij dat alle zwangerschappen van ons allemaal tot nu toe nog goed zijn verlopen, of een goede afloop hebben gehad.

    Dikke kus!
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  12. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.687
    2.135
    113
    @Kangerootje wat klinkt dat heerlijk!!! 8 weken alweer, wauw!!! Gaat supersnel
    Wat fijn dat ze nu overdag goed slaapt! Kan jij ook een beetje bijkomen!!
    En niks mis hoor met flesvoeding. Zo te horen doet ze t er fantastisch op!
    Toch altijd soort spannend ofzo he, dat wegen? Vond ik de eerste maanden iig bij m'n zoontje. En die groeide juist enorm goed, dus geen reden tot zorgen...

    Hoe is t lichamelijk met jou, beetje bijgekomen weer??

    Je komt over al zo een lief en leuk mens!

    Hier blijft t enorm rommelen. Soms ben ik er nerveus van en denk ik echt dat t doorzet en dan ineens is er weer rust... Lekker smakelijk maar verlies wel telkens wat van m'n slijmprop ( alleen dat wooord al, JAK:eek:) maarja. Dat zegt opzich ook nog niks.

    Vorige week een x extra ctg en controle gehad omdat t bleef rommelen. Maar t was niks. Gelukkig nog maar opzich..
    Volgende week weer controle en dan hoor ik wanneer ik word ingeleid!! :thumup::thumup:

    Stiekem hoop ik dat t spontaan wel komt, maarja, we gaan t zien. Vind t niet eng meer nu, morgen 35 weken en da's een heel mooie termijn ivm 26 weken, toen alle onrust begon.dusja. we rommelen maar door!! En ondertussen is m'n huis netter dan ooit , lang leve de nesteldrang!!
     
  13. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Wauw, jij alweer bijna 35 weken!!!
    Wat gaat dat hard. Echt een fantastische termijn inderdaad. Heel andere vooruitzichten als een kindje dat met 26 weken geboren wordt.
    Wat ontzettend zwaar dat het steeds blijft rommelen. Zwanger zijn is dan zó niet leuk... Gelukkig komt het einde nu ruim in zicht. Maar het is idd vervelend dat je dan echt meerdere malen denkt; nu moet het wel doorzetten, dat kan niet anders. En dan toch zet het niet door. Ik ben heel benieuwd of het nog vanzelf begint, of dat je toch ingeleid zult moeten worden.
    Haha, wat lief dat je dat zegt, ik vind jullie ook allemaal overkomen als superlieve meiden! Ben stiekem best nieuwsgierig; hoe oud jullie zijn etc en hoe jullie in het echt zijn, hahaha.

    Brrrrr die slijmprop!! Ik was hem denk ik achteraf op 25 weken al verloren. Een enorme slijmklodder met beetje bloed onder de douche. Maar toen had ik die dag toch controle dus dat gevraagd. Volgens verlos kon het geen kwaad, nou hadden ze toen toch maar naar mijn baarmoedermond gekeken, grrrr. Was Bahhhh sorry voor de details. Maar hij groeit steeds weer aan, toch?
    Hoe vind je het gevoel nu, dat dit je laatste zwangerschap is??? Vind je dat juist fijn, of vind je het ook jammer?
    Ik ben zwanger totaal niet op mijn best, maar ik zou het toch allemaal nog wel een keer mee willen maken. Want het is ook zo bijzonder.
    Mijn man verklaart me voor gek, haha. Maar ik hoor wel vaker dat vrouwen vlak na een bevalling alweer denken; ohhh ik wil er nog een. Vaak zakt dat na een paar maanden weer af, nou dat hoop ik maar haha, want ik ga niet beginnen voordat de kleine ruim 1 is, of misschien zelfs wel 2 ofzo.

    Ja dat wegen vind ik best spannend. Hopen dat ze goed groeit. Ben beetje onzeker over de hoeveelheid flesvoeding nu. Of dat ze wel genoeg krijgt, of juist te weinig.
    Bahh ja, ik moet dat loslaten die borstvoeding. Ik blijf er toch moeite mee houden, héél stom ik weet het. heb mn best gedaan en het was even genoeg.
    Flesvoeding heeft ook zeker wel voordelen en ze doet het er inderdaad heel goed op!
     
  14. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.687
    2.135
    113

    Haha. Ik ben 25. Ik ben getrouwd en heb t leukste kind ooit van ruim 2. Ik ben verpleegkundige maar werk sinds augustus als doktersassistente op de poli. De regelmaat is heerlijk, t werk niet zo uitdagend. Dus na m'n verlof etc maar eens kijken hoe t dan is... Werk 24 uur.
    Ik woon in Den Haag, maar in een rustige wijk. Ik hou van muziek en lekker eten. Ik heb 2 katten.
    We kunnen een appgroepje maken, mochten meerdere dat leuk vinden??


    Slijmprop, jakjakjak. Bij m'n zoontje kwam t in bad. Zo gooooor ik kon wel janken want merkte t pas toen ik eruit ging. Dreven er stukken in bad. UGHL. en indd je maakt t wel weer aan..

    Ik vind t heerlijk, haha. Dat ik hierna niet meer dit hoef door te maken is echt een beloning. Klinkt heel aanstellerig maar ik word echt doodongelukkig van zwanger zijn. T is t me meer dan waard maar ik vind er helemaal geen bal aan.

    Na m'n zoontje had ik dat niet zo sterk als nu. Ik was wel angstig voor een zwangerschap maar dacht wel, dit wil ik nog wel eens. Nu voelt t anders, t voelt compleet..

    Ik vind t wel fijn dat m'n zoontje wat zelfstandig is nu. Als hij echt nog maar en jaar was geweest ofzo weet ik niet hoe ik me had moeten redden alleen nu...

    En indd, je doet t toch goed!! En als zij slaapt en tevreden is komt er vast genoeg binnen :) welke maat draagt ze nu?
     
    Star2017 vindt dit leuk.
  15. Star2017

    Star2017 Fanatiek lid

    8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    @Kangerootje leuk om steeds jou verhalen te lezen!!
    Wat fijn om te lezen dat het allemaal zo goed gaat! En er wat ritme in is gekomen als je je aan haar slaapje houdt!
    Hoelang heb je nog verlof? De tijd vliegt vast voorbij!

    Hier ga ik idd ook hard! Op na de 34 weken! Morgen nog 3 weken tot verwijdering vd cerclage!

    Ik ben 28 en woon in het zuid oosten van het land!

    @Ukkie1 jeej al 35 weken! Jij weer rond de 38 weken ingeleid he? Nog zo'n 3 weekjes dus! Maar zou ook fijn zijn als de kleine zich al iets eerder meldt!
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  16. Theprinces

    Theprinces Actief lid

    17 jun 2013
    238
    91
    28
    Vrouw
    *stille meelezer*

    Gefeliciteerd en wat fijn dat alles lekker vlot is gegaan...doet me denken aan de bevalling van mn zoontje ....geniet ervan dat heb je verdiend!
     
  17. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.687
    2.135
    113
    Ja klopt! 9e heb ik een gesprek over de inleiding en hoor ik een datum. Maar zou t prima vinden als hij een weekje eerder zelf al komt :D

    Jij nog 3 WK tot je cerclage eruit mag! Moet heerlijk voelen om al richting die 33 WK te gaan.

    Checken ze bij zo een cerclage nog of t goed zit tussendoor ofzo? Gewoon benieuwd :)
     
  18. Star2017

    Star2017 Fanatiek lid

    8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    Snap ik goed dat hij eerder mag komen! Helemaal na al die onrustige buiken steeds! & Zal ook fijn zijn een keer geen ingeleide bevalling lijkt mij als hij eerder komt.
    Ik hoop stiekem ook dat ze zich nu meldt voor de 41wkn en ik niet weer ingeleid hoef te worden straks.

    Eerste controle na het plaatsen is er gekeken of alles er rustig aanzag. Sindsdien ook cervixmetingen gehad tm 25wkn, dat bleef mooi stabiel. Vorige week is er dan weer gekeken of hij er makkelijk bij kan om het straks zo door te knippen.
     
  19. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.687
    2.135
    113
    Ja indd... Ik ben t gewoon zat. Ik vind t gewoon NIET leuk. Dat hele zwanger zijn niet. Klinkt wellicht ondankbaar... Maar t is niet aan mij besteed. Ik maak wel onwijs leuke kinderen dus dat scheelt weer :D kijk gewoon er enorm naar uit dit kleintje te ontmoeten!!

    Oohja, nu je t zegt wist k t wel van die controles. Ben een zeef.... Hoop t ook voor jou! 41 WK is ook zoooo laaang. K ben wel heel blij dat ik met max 38 word ingeleid.
     
  20. Star2017

    Star2017 Fanatiek lid

    8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    Zoals jou verhalen klinken zou ik zwanger zijn ook echt niet leuk vinden hoor! Gelukkig maak je wel hele leuke kinderen zoals je zegt haha!

    Maar jij hebt dacht ik nooit iets van progesteron ofzo gekregen tegen die onrustige buiken? Waarom eigenlijk niet?

    Ik ga eind vd maand ook eens bespreken wat de evt mogelijkheden zijn voor inleiden mocht ze nog een hele tijd blijven zitten. Kan het maar vast besproken hebben. Ik heb echt ergens het idee dat ze of snel komt of dat ze lang blijft zitten. Dat ik echt van een vroeggeboorte na het andere uiterste ga ofzo..
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina