Termijn vroeggeboorte nadert

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door toffepeer, 29 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.688
    2.136
    113
    T is wel besproken in groot overleg maar omdat k bij m'n zoontje met 40 WK ben ingeleid "kan m'n lijf t dus wel". Daarom vonden ze t niet nodig. K twijfelde er aan maarja ik ben geen dokter. Achteraf natuurlijk spijt dat ik niet heb aangedrongen maarja, heb ik er verstand van....

    Ja, dat ken ik. Ik heb nu t gevoel alsof hij nooit meer komt hahaha. Af en toe wel regelmaat in m'n krampen enzo en dan denk ik wel ooooohhhhh my, zou t?? Maar verwacht t niet spontaan...

    En indd, dan heb je t maar besproken!!

    Voel je je wel goed verder?
     
  2. Star2017

    Star2017 Fanatiek lid

    8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    Lastig he om die keuze zelf te maken als de artsen het niet echt nodig achten! En achteraf zul je ook niet weten of het geholpen zou hebben natuurlijk.
    Ik had zelf de keuze gekregen wbt progesteron capsules en ik ben er wel voor gegaan. Of het bij mij nu ervoor zorgt dat ik vrijwel geen harde buiken heb zullen we niet weten natuurlijk.
    Maar de combi cerclage + progesteron + rust werkt goed voor mij zegt de arts nu.

    Voel me dus ook goed! Had dit nooit verwacht dat het zo goed zou gaan. De eerste 27wkn zijn wel echt heel spannend geweest dan. Maar daarna kon ik wel genieten.

    Vervelend steeds die onzekerheid van zet het nu door of niet! Kun je niet vanalles proberen om het op te wekken? ;) Je leest toch van meerdere dingen op internet dat het iets in gang zou kunnen zetten.
     
  3. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.688
    2.136
    113

    Ja indd, das achteraf.... En gelukkig zit hij nog veilig binnen!! En ja.. durf ik toch niet niet zo goed aan. Haha. Stel t helpt en hij komt deze week, 35 WK is nog best wel vroeg... Ik hou me nog een weekje of 1,5 in ;)
     
    Star2017 vindt dit leuk.
  4. Light

    Light Fanatiek lid

    15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    @Kangerootje Ik heb inderdaad weer een cerclage, deze keer preventief ipv nood. En verder nog heel veel intensieve controles ivm groeiachterstand en gedeeltelijke placentaloslating bij de eerste.
    Fijn dat het met jou zo goed gaat!
     
  5. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Zo ben ik ook weer even, haha.

    @toffepeer: Wauw, wat een snelle bevalling zeg, meconium lijkt me wel even schrikken zeg. Bizar he hoe snel het opeens kan gaan! Je hoort het wel vaker bij vrouwen waarbij er problemen waren met de baarmoederhals, ik denk dat er dan tijdens de zwangerschap geleidelijk aan steeds al wat werk wordt verzet en dat je op het einde alleen nog het laatste stukje moet, i.p.v. alles zoals bij een 'gewone' bevalling? Hier ook alle drie de keren heel snel.
    Super dat het zo goed gaat met jullie. Wat zei de vk over haar tongriempje/lipbandje? En wat gaat de tijd ontzettend snel zeg, ze is er gewoon alweer 1,5 week! Ben zozozo blij voor jou.

    @Light: Oh wat spannend nog voor jou meis, ik duim dat de komende weken heel snel voorbij gaan en dat er daarna nog heel veel weken bijkomen! Heftig hoor al die controles. :(

    @Kangerootje: Pfoe het lijkt me best moeilijk om zo op te moeten letten qua ritme en prikkels, wel fijn dat jullie een ritme gevonden hebben en je nachten klinken heerlijk! Vind het leuk om jouw verhalen altijd te lezen. Ging het wegen goed? En hoe gaat het met jouzelf? Vind het rot voor je dat die borstvoeding zo in je hoofd blijft zitten, je hebt het echt supergoed gedaan!! Dikke knuffel.

    @Ukkie1: Wauw, alweer bijna 36 weken! Wat supergoed joh, maar wat vervelend dat het elke keer al zo blijft rommelen. Ik hoop dat het inleiden niet nodig zal zijn! Die laatste weken duren lang he? Ik was toen ook zo bloedchagrijnig, natuurlijk was ik blij dat ze tot een prachtig termijn was blijven zitten, maar als je er al vanaf 28 weken rekening mee moet houden dat het elk moment kan gebeuren en er bij elke nieuwe afspraak die je plant wordt gezegd 'dat je die vast niet meer haalt', ben je er op een gegeven moment ZO klaar mee. Gelukkig was er hier wel veel begrip voor, dat scheelde een stukje. Ik hoop voor jou dat de kleine je niet meer zo lang laat wachten! Succes bij je afspraak morgen. :)

    @Star2017: Wauw jij ook alweer 34 weken, wat gaan jullie allemaal goed! Je cerclage er al bijna uit, oef dat lijkt me echt spannend, het verwijderen zelf maar ook daarna, zal het snel losbarsten of is de kleine dan toch nog een tijdje eigenwijs.. Superfijn dat de cerclage en progesteron zo goed hun werk doen, hier hielpen die bolletjes ook echt heel veel.

    @Mijn Xander: Hoe gaat het met jou meis?

    Ben blij om te lezen dat het bij iedereen zo goed gaat, zo ontzettend fijn. :D
     
    Star2017 vindt dit leuk.
  6. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.688
    2.136
    113
    @Micchan had jij t gewoon te druk voor ZP?? Tss. Hoe dan, met een baby en 2 grotere kindjes ;)

    Hier gaat t wel ok. Inderdaad 36 weken dinsdag!!!! Van mij mag hij komen haha. Al is t gek, ik wil hierna niet nog een x zwanger zijn. En we zijn t daar allebei over eens en compleet voor ons gevoel. Maar t is toch een soort van verdrietig gevoel. Kan t niet goed uitleggen. Want ik ben er klaar mee en geniet er niet van, zwanger zijn is niks voor mij ;) maar t is zo definitief klaar hierna. Dus... Ik probeer nu nog even te genieten van t getrappel en geduw en de 16e laatste echo.

    T rommelt nog steeds wel, af en toe ineens echt flink pijnlijke krampen/weeën maar t zakt ook snel weer af.
     
  7. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    @Ukkie1: Haha, aan de oudste heb ik niet zoveel werk zullen we maar zeggen. :oops: Zoon is echt megawild en behoorlijk aan het uittesten, dus daar heb ik wel flink m'n handen aan vol ja haha. Met dochter gaat het hartstikke goed, ze is zo ontzettend vrolijk en het drinken gaat nu gelukkig ook een stuk beter, niet elk half uur een paar slokjes maar echt gewoon behoorlijk wat tijd ertussen, zo fijn! Ze wil wel graag vermaakt worden, maar dat doe ik met liefde. :D En liep nogal achter met series dus ik heb de laatste tijd in m'n vrije tijd wat meer zitten kijken dan dat ik op het forum zat, haha! Nu slapen ze allebei, genieten. :roflmao:

    Ah wat rot zeg, dat lijkt me echt heel naar zo'n dubbel gevoel. :( Dat heb ik nooit gehad, ik was alleen maar blij dat het erna klaar zou zijn en nu nog steeds.. Dikke knuffel!
    Oeh spannend zo'n echo nog net voor de 37 weken. En daarna gewoon op een 'normaal' termijn joh! Bizar hoe dat kan lopen, maar echt superfijn! Wat rot dat het nog steeds zo rommelt en dan ook nog zo pijnlijk. :( Laat het maar gewoon wegblijven of doorzetten, blegh.
     
  8. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.688
    2.136
    113
    @Micchan oooh schaam me dood! Sorry meid. Ik keek alleen hoeveel namen er stonden... Stom. En met m'n geweldige brein op dit moment heb ik er ook niet verder over nagedacht.

    Wat fijn dat t zo goed gaat!!! Mijn zoontje ook hoor, die heeft sinds 2 weken door dat hij enorm in protest kan gaan.... Bloedirritant. Nieeeteee leuk zegth in ongeveer 300 x per uur als t tegenzit.
    Benieuwd hoe k dat ga combineren met een baby :')

    Ja t is sinds een paar dagen. Ben ook ineens best wel bang voor de bevalling. Maar morgen gesprek over de inleiding dus hopelijk geeft dat wat rust!!
    Die pijn is indd vervelend. Vooral omdat ik elke keer denk; is dit t nou??? Maar ach. Nog even!!!
     
  9. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    @Ukkie1: Nee joh geeft echt niets, dacht al dat het zoiets was, weet wel dat je dat niet expres zou doen. :) Ik denk ik maak er maar een grapje van want anders ben ik weer zo'n chagrijnige muts. :p

    Oef bij jullie is het af en toe ook heeeeeel gezellig dus.. Vermoeiend he? :oops: Maar we kunnen niet zonder ze haha. Ik hoop dat hij gauw weer een beetje bijtrekt.

    Ah naar die angst voor de bevalling. :( Ik was ook elke keer heel erg bang, echt niet leuk. Knuffel!
    Ja kan me voorstellen dat die pijn je elke keer aan het twijfelen brengt, aargh. :( Maar je bent er bijna!!
     
  10. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.688
    2.136
    113
    @Micchan ja, pas zei ik nog dat hij zo meeviel... Nou dat heeft ie gehoord denk. Bij alles wat. M niet bevalt boos, stampvoeten, schreeuwen. Doe normaal joh, je bent 2!! Maarja schijnt juist normaal te zijn haha. Gelukkig meestal wel heel lief hoor.

    Lief van je! Begrip is fijn :) ene moment denk ik ik zie t wel, t moet toch. En t andere moment kan ik wel janken en twijfel k over een keizersnede haha. Maar voor je t weet is hij er!!
     
  11. Star2017

    Star2017 Fanatiek lid

    8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    De dagen/ weken na het verwijderen zullen idd heel spannend worden!
    Had jij tijdens je zwangerschappen alleen Utrogestan gebruikt? Hoe ging het bij jou nadat je daarmee was gestopt?
     
  12. Star2017

    Star2017 Fanatiek lid

    8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
  13. toffepeer

    toffepeer Bekend lid

    14 feb 2017
    581
    258
    63
    Zoooooo was ik weer!!!

    Eventjes terug van weggeweest :)

    Alles gaat goed hier! Ze is inmiddels 3 weken oud, tijd vliegt!
    Afgelopen tijd hier even heel weinig geweest, zit nu voor het eerst sinds de bevalling weer achter de computer. Enige waar ik nog meer een hekel aan heb dan typen op m'n telefoon, is om een heel verhaal te typen op m'n telefoon met 1 hand, wat er in de praktijk wel op neer komt haha (tijdens het voeden). Dus vandaar dat ik nu pas weer wat van me laat horen.

    Afgelopen weken wat problemen met de borstvoeding gehad, niet de productie, dat gaat echt als een malle, maar het aanleggen (wat in het begin heel goed ging) werd ineens een probleem. In de 1e week was haar tongriempje en lipbandje al gekliefd (met goed resultaat! Ze kwam er ineens achter dat ze een tong had...) en de lactatiekundige was ook al een keer langs geweest, maar het bleef moeizaam. Desondanks groeit ze wel als kool, vorige week het consultatiebureau op huisbezoek gehad en ze is bijna een halve kg in ruim een week gegroeid :eek: Ik produceer blijkbaar slagroom....:rolleyes:
    Deze week nogmaals de lactatiekundige op bezoek gehad en het lijkt er nu op dat we allebei het aanhappen snappen! Best wel een verademing, want er zaten momenten tussen dat ik het echt niet meer leuk vond. Hopelijk is dat verleden tijd :) Denk dat in het begin iets te veel mensen met iets te weinig verstand er van zich er mee bemoeid hebben, ik was zelf nogal de kluts kwijt met al die adviezen.

    's Nachts slaapt ze erg goed, meestal 2x zo'n 4-5 uur tussen de voedingen, whoooo wat fijn! Echt heerlijk haha. Helaas heeft ze na de voedingen wel veel last van hikken, slikken, kreunen, piepen en heel moeilijk opboeren, dus we zijn wel flink wat tijd kwijt met haar na de voeding rechtop houden. Zijn inmiddels bij een kinderosteopaat geweest en sindsdien lijkt ze wel wat rustiger na de voeding en kan ze makkelijker boeren, dus das fijn :) Volgens mij zit ze ook gewoon propvol na een voeding, maar zolang ze zelf vindt dat ze nog niet genoeg heeft is het enorm krijsen :p

    Ik ga proberen de komende tijd weer wat vaker hier te zijn :p

    Hoe is het met jullie allemaal?
     
    Star2017 en Ukkie1 vinden dit leuk.
  14. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.688
    2.136
    113
    Zoo dat gaat indd snel!!! Wauw.
    Vervelend dat je zo hebt getobt met de BV. Super dat je hebt doorgezet hoor!! Hopelijk komt er nu rust. Ik vond de eerste weken heel zwaar, zeker snachts als ik moe was en mijn zoontje ook niet leek te snappen hoe zo een borst werkte. Maar als je eenmaal de slag te pakken hebt gaat t na een poosje vanzelf. En ook de momenten worden korter. Hier dronk hij 10 min per keer op een gegeven moment. Net als t boeren, opgeven etc. Word vanzelf beter, echt! Je doet t goed!!

    Nachten klinken ook fijn zeg. Dan slaap je zelf tenminste ook nog een beetje....

    Hier gaat t goed. As maandag beginnen ze s'avonds met ballon voor de inleiding. Spannend!!!
     
  15. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Hallo lieve meiden, wat leuk om al jullie verhalen te lezen.
    Ik ook even niet meer op ZP geweest!!

    @Ukkie, wat ga jij hard, wat heerlijk dat de inleiding nu echt dichtbij komt joh! Je ziet er vast erg naar uit jullie mooie zoontje te ontmoeten. Heerlijk dat je zwangerschap nu toch voldragen is...... Had je een poos geleden alleen maar kunnen hopen! Trek je het nog een beetje?
    @Star jij gaat ook lekker meid. Alles goed met je? Hoop dat je vollop kan genieten.
    @toffepeer, wat leuk je verhaal te lezen. Je bent er maar druk mee he, met zon kleine smurf. Fijn dat na wat hobbels en bobbels de borstvoeding nu toch goed gaat! Heel knap dat je hebt doorgezet! Geniet er heerlijk van! Wat fijn ook dat je meisje snachts al zo lang tussen de voedingen laat zitten. Kom je zelf ook sneller bij he.
    Ik hoop dat ze de voeding snel wat beter gaat verdragen. Vervelend dat ophikken en boeren. Het maagje moet vast echt nog wennen.
    @Mijnxander, hoe gaat t met jou? Ben erg benieuwd.
    @Micchan bedankt voor je lieve berichtje, je bent een schat! Succes met je peuterpuber, hihi! :)
    @Light, hoever ben jij nu?

    Hier gaat het erg goed! Wel even een dipje gehad, want ik was een beetje nerveus:
    Twee weekjes terug constateerden ze op het CB dat H.annah wat beenlengteverschil heeft. Rechterbeentje lijkt ietsje langer te zijn. Nu komen heupafwijkingen voor in de familie van mijn man, en de fysio (die heeft ze voor haar voorkeurshouding, ze krijgt een iets plat hoofdje en moet oefeningen doen) zag ook dat haar ene heupje wat stroever is.......
    Ze deden er vrij dramatisch over, dus ik heb om een doorverwijzing gevraagd en mag nu met 12 weken, dus over 2 weken, een echo van de heupjes laten maken.
    Mocht er sprake zijn van een afwijking zoals heupdysplasie dan moet ze een spreidbroekje!!

    Ohhhh en ik was weer ongesteld geworden dus door de hormonen erg nerveus, daar heb ik altijd al wel last van en nu met ontzwangeren nog meer, en toen ze zo dramatisch deden over een heupafwijking zat ik er zó over in!!! :(
    Vanalles opgezocht op internet, ervaringen over spreidbroekjes e.d....
    Het leek me zó naar voor haar...
    Inmiddels ben ik weer wat gekalmeerd... Over 2 weken de echo, en dan gaan we wel zien wat de uitkomst is.
    Ik hoorde dat er heeeeel veel kindjes worden ingestuurd bij t zkh om een echo van de heupjes te laten maken. Bleek dat in mijn familie 6 (!!!) van mijn neefjes/nichtjes ook een verschil hadden in beenlengte en een heupecho liet bij alle 6 zien dat er niks aan de hand was...
    Dus ik heb goede hoop dat er niets is met de heupjes, maar mocht ze een spreidbroekje moeten dan is dat ook niet het einde van de wereld. Ze zijn er dan iig vroeg bij en dan is ze er vanaf ruim voordat ze gaat lopen... Ik kan het nu gelukkig beter relativeren dan vorige week. Maar stiekem hoop ik natuurlijk heel hard dat alles goed is.

    Met slapen gaat het ook een heeeel stuk beter, wat heerlijk. Ze slaapt overdag veel beter, in elk geval smorgens een lange ruk van 3/4 uren in bed en in de middag een hazeslaapje in de draagdoek of wandelwagen.
    's Avonds slaapt ze dan vanaf half 8 tot smorgens 8. Ze krijgt dan om 23.00 uur nog een flesje, maar die drinkt ze half slapend op, hahaha. Ze tukt dan zo weer heerlijk verder.
    Zo fijn om snachts lekker door te slapen.
    Keirelaxed zo!! Ze is nu zo vrolijk, nu ze goed is uitgerust. Een heerlijk meisje.
    Ook zo fijn dat ze zich nu heel rustig in bed laat leggen. Ze vind haar bedje een heerlijk plekje, laat zich lekker onderstoppen en ligt nog een kwartiertje wakker, dan huilt ze niet eens, maar valt rustig in slaap en word babbelend weer wakker.
    Ze lijkt het ritueeltje echt te herkennen, samen gordijnen dicht doen, slaapzakje aan, muziekdoosje aan, even rammelen met het belletje aan haar hemeltje en dan slapen.

    In Juni ga ik weer beginnen op mijn werk. Ik word oproepkracht, dus ik kan dan aan de hand van de lijst met tekorten zelf bepalen welke diensten ik ga werken.
    Mijn man werkt ook onregelmatig, dus dan kan ik om zijn diensten heen plannen. Dan hebben we hooguit in de middag af en toe een paar uurtjes oppas nodig, dat gaat mijn vriendin doen hier op het dorp. Heel fijn geregeld zo!
    Ik ben er nu nog niet aan toe om te beginnen hoor, vind het heerlijk om nog lekker bij mijn meisje te zijn. Maar als oproepkracht ben je niets verplicht en dat vind ik een fijn gevoel.
    Ik ben dan van plan ongeveer 2 diensten per week te gaan werken.

    Nou, heel verhaal :) Zo zijn we weer mooi op de hoogte!!!
    Ben benieuwd naar de komende babys van Ukkie en Star.

    Liefs!!!
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  16. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    ps!
    Ohh hahaha wat grappig Star en Ukkie jullie leeftijd en beroep te lezen. In mijn hoofd had ik me jullie veel ouder voorgesteld :p Geen idee waarom!
    Ik ben trouwens 27 (nét geworden ;)) en woon in t midden van t land. En werk dus in de gehandicaptenzorg!!

    :)
     
    Ukkie1 en Star2017 vinden dit leuk.
  17. Star2017

    Star2017 Fanatiek lid

    8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    @toffepeer fijn dat alles goed gaat daar!
    Begrijpelijk dat je het druk hebt met de kleine dame erbij! Maar leuk weer even een update te lezen!
    En wat goed van je dat je de borstvoeding toch door hebt gezet en alles nu goed loopt met wat hulp!

    @Kangerootje fijn dat bij jullie ook alles goed gaat!
    Spannend over 2wkn de echo van de heupjes! Hopen dat alles gewoon goed is!
    En wat fijn dat het slapen zoveel verbeterd is de afgelopen tijd!

    Hier ook alles goed! Volgende week gaat de cerclage er alweer uit! En dan afwachten hoelang het nog duurt voordat de kleine zich gaat melden!
     
  18. Light

    Light Fanatiek lid

    15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    @Kangerootje, wat attent dat je er naar vraagt! Ik lees hier af en toe om te kijken hoe het met iedereen gaat, maar het lukt me niet om overzicht te houden wie wat nu geschreven heeft... Ben zo moe dat nadenken niet altijd goed lukt.
    Ben in ieder geval blij te lezen dat het goed met je gaat, al is het nog even spannend wat betreft de heupjes van je meisje. Veel van mijn vriendinnen moesten met hun kids ook dat onderzoek, 2 kregen uiteindelijk een heupbroekje en dat viel allemaal reuze mee (blijft vervelend natuurlijk).

    @Star2017, de cerclage eruit...wát een mijlpaal! Spannend hoor. Maar ook echt een verlossing, zo was mijn ervaring (en ook weer gek dat je dan opeens niet meer voorzichtig hoeft te doen).

    Ik heb inmiddels de 24-weken mijlpaal behaald!
     
    Star2017 en Kangerootje vinden dit leuk.
  19. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.688
    2.136
    113
    @Kangerootje oooh.. ik had allang gereageerd... In m'n hoofd ;)

    Hier gaat t goed. As maandag controle en opname voor een ballon, of als ik genoeg om ntsluiting heb dan dinsdagochtend komen voor inleiden. Spannend, maar ben er echt aan toe!!!!

    Wat fijn dat je meisje t zo goed doet!! Klinkt heerlijk. Ook de nachten, kan je zelf ook wat hebben!!

    Wel spannend van haar heupjes! Je draagt ergonomisch toch? Dat is nmlk Dan extra belangrijk :) hopelijk valt t allemaal mee!
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  20. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Ukkie hoe gaat het??
     

Deel Deze Pagina