Terug naar de kapper?

Discussie in 'De lounge' gestart door mexicang, 21 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mexicang

    mexicang Fanatiek lid

    1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    ik ben eigenlijk benieuwd of jullie wel eens terug gaan naar de kapper?
    Ik heb krullen, slag en steil door elkaar, onmogelijk haar dus ;)

    Vorige week bij de kapper geweest, niet helemaal tevreden, dus weer terug. Daar zag ze wat ik bedoelde en keurig opgelost.
    Maar, ik vind het nog niet lekker zitten, ik wil het continu ‘opduwen’ en het zakt steeds in. Dus wil ik weer terug, maar durf eigenlijk niet te bellen....
    Maar aan de andere kant, ik heb dit weekend een bruiloft en dan wil ik wel graag dat mijn haar lekker zit...
     
  2. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Misschien een andere kapper proberen? Sommige kappers hebben nou eenmaal meer ervaring met bepaalde haartypes. Je kunt je eigen kapper natuurlijk bellen, je kunt het proberen :p.
     
  3. Overtherainbow

    Overtherainbow Bekend lid

    14 jan 2015
    771
    194
    43
    Ik ben zelf nog nooit teruggegaan, dus goed dat jij t wel hebt gedaan.
    Ik vraag me alleen nu af of t gebrek aan volume niet ligt aan je verzorgingsproduct. Ik heb zelf ook krullen en het maakt bij mij wel heel erg uit... Maar daarvoor kan je natuurlijk ook bellen, al is het maar om het voor te leggen en advies te vragen.

    En (als reactie op de vorige post) ik ga met mijn krullen inderdaad ook altijd naar een krullenkapper.
     
  4. mexicang

    mexicang Fanatiek lid

    1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ik ben eigenlijk heel tevreden met mijn kapster, zij heeft zelf krullen en weet hoe het geknipt moet worden.
    Verzorgingsproducten om bv volume te creeeren heb ik nooit nodig, ik kan mijn haar zo op laten drogen en dat zit het perfect. Ik kan het wassen, op laten drogen, klein beetje crème erin en klaar. Alleen nu niet, vandaar dat ik denk dat er nog wat geknipt moet worden. Zelfs na het wassen ‘kakt’ het vrijwel direct in..
     
  5. jupke

    jupke Niet meer actief

    Kan het een andere oorzaak hebben?

    Ik heb ook krullend haar, op het moment dat ik zwanger ben of ongesteld moet worden kan ik er niks mee en zakt het in.

    Buiten die tijden om zit het goed.
     
    Vitamientjuh en mexicang vinden dit leuk.
  6. mexicang

    mexicang Fanatiek lid

    1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ja dat dacht ik eerst ook, alleen zijn we een week verder, zwanger ben ik niet en geen tekenen van menstruatie.
    Knap lastig eigenlijk...

    Ik heb zojuist gebeld en kan vanmiddag langs komen, ze kijkt even. Ik heb het gewassen en laat het drogen, kan ze hopelijk goed zien hoe het nu valt.
    Lastig uitleggen, maar ik heb nu een beetje een soort ‘matjes’ effect, misschien moet er nog wel even een klein stukje af.
    We wachten af. Gelukkig heb ik een kapster die heel begripvol is, dat scheelt de helft. :thumup:
     
    Athina vindt dit leuk.
  7. jupke

    jupke Niet meer actief

    Vind het wel stoer dat je weer gebeld hebt. Ik zou nog eerder dubbel betalen bij een andere kapper.

    Kom al jaren bij dezelfde kapster. Veels te bang dat ze zich beledigd voelt.

    Probeer in een klein dorpje maar eens een islamitische kapsalon te vinden :rolleyes:
     
    Vitamientjuh en mexicang vinden dit leuk.
  8. Snoeki

    Snoeki Fanatiek lid

    30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Wat goed dat je weer gebeld hebt. Ik weet niet of ik dat gedurfd had :oops:.

    Hier moet ik vanmiddag naar de kapper maar ben er altijd wel erg tevreden mee. Ik heb ontzettend dik haar en ze weet gelukkig precies wat ze ermee kan doen en wat niet.
     
    mexicang vindt dit leuk.
  9. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Met vorst verdwijnen krullen vaker. Of in ieder geval haar met slagen wordt vaak slapper.
    Weet niet of knippen helpt of dat je even de vorst periode af moet wachten.

    Al sla je me dood hoe het kan.. misschien gaan door de kou de schubben dichter staan?
     
    mexicang vindt dit leuk.
  10. mexicang

    mexicang Fanatiek lid

    1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    O ja, dat is inderdaad lastig! Dan ben je al snel afhankelijk hè? Jouw zoektocht naar een andere kapper is lastiger dan die van mij, ik woon in een stad met voldoende kappers.
    Moet wel eerlijk zeggen dat ik ook bang ben dat ze zich beledigd voelt, maar dacht later... ik betaal er genoeg voor, dus doe het gewoon. Het is niet dat ik vind dat ze niet goed knipt, maar dat ik vind dat het niet lekker zit.

    Daarbij, bij iedere kapper kan dit gebeuren, het is mensenwerk. En ik heb ook niet het makkelijkste haar :rolleyes:, zowel om in model te brengen als te knippen... Krul-slag én steil. Iets wat mijn dochter trouwens ook heeft... o_O
     
    jupke en Vitamientjuh vinden dit leuk.
  11. mexicang

    mexicang Fanatiek lid

    1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ik ook hoor, ondanks dit ben ik echt tevreden met haar. Nu ben ik ook vrij nuchter, boos worden werkt toch niet ;)

    Heb wel even een verhoogde hartslag gehad toen ik ging bellen hoor :roflmao:, en dat zal straks ook wel even zo zijn denk ik.
    Maar, liever dat dan dat ik er continu mee bezig ben, dat vind ik vele malen erger :rolleyes:
     
  12. Snoeki

    Snoeki Fanatiek lid

    30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Nee boos worden heeft geen zin. Je kunt het ook gewoon netjes aangeven inderdaad.

    Ik ben denk ik gewoon held met die dingen.
     
    mexicang vindt dit leuk.
  13. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik laat het haar van mijn dochter al jaren gewoon recht knippen. Ook wel eens terug gegaan omdat het dan later toch niet echt helemaal goed zat. Nu heeft mijn dochter ook echt heel dik haar.. Maar is nog nooit een probleem van gemaakt. Ik denk dat ze ook liever hebben dat ze zelf de kans krijgen om het op te lossen dan dat je bij een andere kapper loopt te mopperen
     
    jupke en mexicang vinden dit leuk.
  14. mexicang

    mexicang Fanatiek lid

    1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ik ook niet hoor, word er altijd onrustig van..
    Maar, ben inmiddels geweest en ze was blij dat ik gebeld heb. Ze gaf aan dat zij leren dat als iemand belt, dat diegene dan echt een drempel over is gestapt om te bellen en dat ze daar altijd op in moeten spelen. Ze heeft liever dat ik nu terugkom dan dat ik de volgende x zeg dat het niet zat. Dan kan ze er niet zoveel meer mee.
    Ik vertelde dat het niet aan haar ligt, maar dat het bij mij ligt, dat ik mij er niet lekker bij voel en of zij mij kan helpen.
    Ze heeft de achterkant wat korter geknipt en even iets meer lagen en luchtigheid er in. Het zit beduidend beter nu.
     
    Athina, Marchella, Sue87 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. mexicang

    mexicang Fanatiek lid

    1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Klopt helemaal! Zou ik zelf ook prettiger vinden.
     
  16. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.507
    494
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik ben in het verleden twee maal terug gegaan naar een kapsalon ivm tegenvallende verfresultaten. Waren overigens twee verschillende kapsalons en met een tussenpoos van enkele jaren.
    De eerste keer was de voorkant wel goed geverfd (koperkleur op blond haar) maar bleek het aan de achterkant niet gepakt te hebben, achter was het nog goeddeels blond.
    Gebeld en nieuwe afspraak gemaakt voor paar dagen later. Tweede keer was het wel goed.

    Bij de andere salon had ik een koper/kastanje grondkleur gekozen en daar blonde high-lights in laten zetten. Heel mooi geworden :thumup:.... tot ik mijn haar ging wassen.... :eek: ik zag de rode kleur zo pardoes het putje in lopen :eek: Okay, ik weet dat rood best wel wil "afkleuren", maar het bleef afkleuren en toen ik in de spiegel keek was het fletsig geworden.
    Terug naar de salon en ze zagen daar ook meteen het probleem. Ze wilden het ook wel opnieuw kleuren, maar opnieuw high-lights werd wel afgeraden ivm schade aan het haar. (vier keer verven in zeer korte tijd)
     
  17. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.507
    494
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Goed om te horen dat je nu wel een goed gevoel hebt bij je nieuwe kapsel
     
  18. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ik ben echt een muts als het om mijn haar gaat. Heb 1x in de salon gezegt dat ik het niet mooi geknipt vond direct na de knipbeurt dus dit werd opgelost maar daarna terugbellen of terug gaan doe ik niet. En na zo een ervaring ga ik ook niet meer terug naar diezelfde salon. Als iemand voor mijn gevoel 1 maal mijn haar heeft "verpest" mogen ze er niet meer aanzitten.
     
    Ysabella en Blijdorp vinden dit leuk.
  19. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    hier een dochter waarmee ik af en toe mee terug moet. Ze heeft kruinen in haar pony, en om dat (op het oog) recht te knippen is heel lastig. In feite wordt hij iets scheef geknipt om het recht te laten lijken. kapper is soms met alleen haar pony 20 - 30 min bezig.

    Maar ze wil het er niet bij laten groeien, ze wil echt een rechte pony.
     
    Ysabella en Blijdorp vinden dit leuk.
  20. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Dit heb ik ook! Een keer mis en ik vertrouw het niet meer haha.

    Overigens al jaren dezelfde kapster nu maar ze dreigt binnenkort te stoppen :cry:
     
    DastyQueen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina