Terugplaatsing cryo van eerdere succesvolle poging

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door DR87, 5 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.124
    431
    83
    Hallo allemaal,

    In 2016 ben ik zwanger geworden van een terugplaatsing van een cryo. Van die poging hebben we nog 2 cryo’s over. Nu willen we voor een tweede kindje en woensdag heb ik de eerste terugplaatsing (blastocyst, kunstmatige cyclus). Liggen de kansen iets hoger omdat deze cryo uit de eerdere succesvolle lichting komt of maakt dat niet zoveel uit? Ik weet dat er weinig over te zeggen valt, maar ben benieuwd of iemand er ervaring mee heeft of er iets over weet.
     
    ZoWelkom84 vindt dit leuk.
  2. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Dat maakt helemaal niks uit. De kansen op een zwangerschap hangen van zoveel verschillende factoren af, waarbij je lichaam het belangrijkste is. Je bent nu twee jaar ouder, je cyclus kan anders zijn, je kunt anders op de hormoonmedicatie reageren, je hormoonwaarden zijn misschien veranderd, hoe komt de cryo uit het ontdooi-proces, gaat 'ie delen, innestelen, enz.

    Heel veel succes alvast!
     
    DR87 vindt dit leuk.
  3. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.369
    554
    113
    Vrouw
    Het maakt helemaal niks uit.
    Er zijn zoveel factoren afhankelijk van of de poging lukt of niet.

    Wij hadden uit onze poging van 2016 2 cryo's over, beide zijn goed ontdooit. De 1ste terugplaatsing is niet gelukt en was een cryo van goede kwaliteit. De 2de cryo is wel met succes teruggeplaatst en ben inmiddels 31 weken zwanger.
     
    DR87 vindt dit leuk.
  4. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Spannend! Ik ga hetzelfde tegemoet :)
    Tweede zoontje succesvolle verse tp en nog 8 cryo's waarvan 2 blasto's (zeer slechte kwaliteit helaas) en 6 dag 1 embryo's in de vriezer... daar zal vast nog wel het eea van afvallen en dan hopen op juiste timing en juiste embryo('s) terug geplaats krijgen
     
    DR87 vindt dit leuk.
  5. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.124
    431
    83
    Ook spannend voor jou! Ben je al gestart met de poging?
     
  6. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Hee lees ik nou dat jij ook in 2016 zwanger bent geraakt in DD en 2017 bevallen? Ga je nu weer terug naar DD, liggen er daar nog cryo's? Hoeveel?
    Nee 26-10 afspraak en dan kijken wat het advies is, eventueel qua het eea opkrikken..
    Spannend zeg! Wanneer start jij precies?
     
  7. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.124
    431
    83
    Ja klopt! Jij ook in Düsseldorf?
    Wij hebben nog 2 cryo’s liggen en 1 daarvan wordt aanstaande woensdag teruggeplaatst. Kunstmatige cyclus met progynova en utrogestan. Dus het schiet nu heel erg op!
     
  8. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Dat maakt helaas weinig uit.

    Hier een zoon uit icsi 3 verse tp. Toen 4 cryos. En dit meisje is 1 van die cryos. Dus het kan wel lukken ;)

    Maar helaas bied het geen garanties..

    Heel veel succes!!
     
    DR87 vindt dit leuk.
  9. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Super spannend zeg! Moet die van dag 1 nog naar dag 5 doorgroeien? Hoe ziet zo’n schema in DD eruit?
     
  10. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.124
    431
    83
    Nee de cryo’s zijn al op dag 5 ingevroren, dus ze worden ontdooid en teruggeplaatst.
    Ik moest progynova pilletjes slikken om mijn baarmoederslijmvlies te laten groeien. Bij de tweede echo bleek dit dik genoeg te zijn en nu neem ik sinds twee dagen utrogestan. Het is dus een kunstmatige cyclus, maar ze kunnen er ook voor kiezen om de cryo in een natuurlijke cyclus terug te plaatsen. Maar mijn eigen cyclus is niet top, vandaar. En ik vind kunstmatig erg fijn, vorige keer daarmee ook gelukt.

    Heb jij nog 8 cryo’s in de vriezer?
     
  11. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Progynova heb ik ook altijd gebruikt maar in NL en mijn bms werd nooit echt heel dik ervan..
    Ik ben het een beetje kwijt met een kunstmatige maar kan je dan ook een beetje plannen wanneer je de tp wilt hebben?
    Heb jij last van de progynova? Ik vond dat het enige hormoon waar ik echt last van had :O Daar werd ik echt labiel van haha!
    Ja 8 cryos'. 2 op dag 5 ingevroren maar die kwaliteit is echt slecht. Een 1cc en een 2bc. Ik ga vragen of ze de 6 dag 1 embryo's ook gelijk kunnen ontdooien en dan de beste van alles wat overgebleven is willen terugplaatsen.. Hoop dat ze dat doen..
     
  12. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.124
    431
    83
    Bij mij hetzelfde probleem met de progynova, maar op advies van Düsseldorf vaginaal ingebracht en toen werd het snel dik..
    En ik heb ook last van bijwerkingen, vooral hoofdpijn. Maar de utrogestan is ook niet fijn, maar ja, moet er maar weer even doorheen.. kunstmatige cyclus is wel iets beter te plannen ja, 1 of 2 dagen verschil maakt volgens mij niet zoveel uit. Maar dat zou je even moeten navragen.
    Ik heb eigenlijk geen idee wat de kwaliteit van onze cryo’s zijn, hebben ze nooit verteld.. ik zal het woensdag eens vragen, maar aan de andere kant misschien ook beter om het niet te weten ;)
     
  13. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Progynova vaginaal :O nog nooit van gehoord! Wel utrogestan deed ik altijd maar progynova nooit..

    Soms kan je dat soort dingen inderdaad beter niet weten ;) Maar ik wil altijd alles heel graag weten :p controle freak....
     
    DR87 vindt dit leuk.
  14. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    @DR87 hoe is het met je? heb je een tp gekregen?
     
  15. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.124
    431
    83
    Lief dat je ernaar vraagt! Ja, er is woensdag een blasto teruggeplaatst. Ik heb niet naar de kwaliteit gevraagd, maar volgens de arts zag ie er prima uit. Vrijdag mag ik testen, spannend...
     
  16. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Oooooo help, spannend!!! Laatste dag of heb je er stiekem al een test tegen aan gegooid?
    Trek je het nog?
     
  17. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.124
    431
    83
    Haha nee nog niet getest, ik kan me altijd prima bedwingen ;) ben wel heel benieuwd! Ik ga nog netjes 2 dagen wachten. Wordt vervolgd..

    Wanneer was jouw afspraak ook alweer?
     
  18. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Knap zeg!!!

    Ik pas 22-11 net gebeld om hem eerder te krijgen maar helaas.. had stiekem gehoopt nog voor nieuwe cyclus start maar dat ziet er niet naar uit.. kan alleen woensdag of donderdag dus kans dat er iets vrijkomt is ook erg klein
     
  19. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.124
    431
    83
    Oh jammer! Op zich is dat ook al over ruim een maand, maar ik kan me voorstellen dat je het zsm wil als je eenmaal de keuze hebt gemaakt.. hopelijk komt er alsnog een plekje vrij!
     
  20. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Garanties heb je nooit maar je hebt wel degelijk een hoger percentage kans op zwangerschap dan het 'gemiddelde'. Want als je eenmaal succes gehad hebt stijgen je slagingspercentages tov het startpunt als kinderloosheid.

    Uiteraard zit er ook weer een retour model aan. Bijvoorbeeld als je 5 jaar tussen je behandelingen laat, dan kunnen andere factoren er weer voor zorgen dat je vruchtbaarheid daalt.
     
    DR87 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina