Testen na een miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Dhana, 14 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dhana

    Dhana Lid

    21 mei 2018
    47
    42
    18
    Helaas heb ik een miskraam gehad van een tweeling vorige maand. Op 10 juli te horen gekregen dat de hartjes gestopt waren, waarschijnlijk rond de 9 weken. Op 17 juli (4 weken geleden) een curretage gehad.

    Na de curretage gaan testen om in de gaten te houden of hcg al weg ging. Nu heb ik de 2 weken na de curretage getest en was de streep nauwelijks te zien, en afgelopen week ineens weer wel.. ik ben volledig de weg kwijt.
    Voor de zekerheid vandaag nog eens getest en de streep is niet echt donkerder (of lichter) geworden, dus alleen onzekerheid. Is het de hcg van de miskraam of van een nieuwe zwangerschap?

    Duurt het ivm de tweeling langer voor de hcg om je lichaam uit te gaan, en gezien ze al 2 weken voor de curretage gestopt zijn kan dat toch haast niet meer?
    Heeft het zin om hiervoor de gynaecoloog te bellen?

    Foto van de testen:
    Bovenste (links) is van 2 augustus de onderste van 9 augustus.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Wat verdrietig voor je, zou mooi zijn als je weer zwanger bent. Mochten jullie 2 weken na de currettage alweer seks hebben? (Ik bloedde sowieso 2 volle weken) En heb je het gevoel gehad dat je meteen alweer een eisprong had (vruchtbaar slijm, ovulatietesten, temperatuur, steken oid)? Dan zou het kunnen dat je weer zwanger bent maar lijkt me onwaarschijnlijk omdat het hcg van je vorige zwangerschap nog niet uit je lichaam was en bij een tweeling met 9 weken had je behoorlijk wat aangemaakt. Maar in theorie zou het kunnen. Overmorgen nog eens testen om te zien of ie dan weer donkerder is. Zo ja zou ik idd een nieuwe afspraak mkn bij gyn ;) Heb je sowieso geen na controle gehad na paar weken?
     
  3. Dhana

    Dhana Lid

    21 mei 2018
    47
    42
    18
    Ik heb eigenlijk alleen op de dag van de curretage gebloed en een beetje de dag er na daarna niet meer. Wel gevoel gehad een eisprong te hebben en ook slijm gezien maar niets opgemeten, mijn lijf deed raar en ik wist ook niet wat ik er van moest denken omdat je cyclus zo in de war raakt.
    Maar het is zo vreemd dat de test eerst bijna negatief was en nu weer een duidelijkere streep geeft, die onzekerheid maakt me gek want ik wil gewoon verder en ben klaar met de nasleep :)
     
  4. Dhana

    Dhana Lid

    21 mei 2018
    47
    42
    18
    Oja en de controle is pas over 2 weken :(
     
  5. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Jee wat laat, ik had het na week of 2/ 3 al. Je kunt altijd vragen of je eerder mag alleen is er geen aanleiding, omdat je geen bloedverlies hebt of erve pijn o.i.d.
    Maar als testen echt vrijwel negatief waren eerst zou het dus best kunnen dat je alweer zwanger bent. Toch overmorgen even afwachten en nieuwe test doen om te zien of er oploop is. Ik snap het gevoel van door willen, die nasleep is vreselijk.
     
  6. Dhana

    Dhana Lid

    21 mei 2018
    47
    42
    18
    Ja vreselijk is het, je wilt het voor je gevoel gewoon af kunnen sluiten maar dat gaat nu lastig, het vertrouwen is je lichaam is op een dieptepunt ;)
    Er is inderdaad niet echt een aanleiding, ik heb wel lichte krampjes soms dus er is wel iets gaande maar het zegt allemaal niets.
    De lichte test staat ook op de foto, dat vind ik zo goed als negatief, echt een tuurstreep, maar goed hij is de afgelopen 4 dagen ook al niet opgelopen, dus waarschijnlijk is het niets.
    Wat doen ze op de controle? Is dat alleen een gesprek of gaan ze ook een echo doen?
     
  7. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    I
    Ik lees hier genoeg dat vrouwen een paar weken na mk alweer zwanger zijn, bij mij duurde het helaas elke keer 7 weken eer ik ongesteld werd en nu zit ik alweer in 3e ronde. En het enige wat echt tegen het verdriet helpt is weer zwanger zijn.. De gyn heeft beide keren met echo gekeken of alles goed schoon was. Maar ik had dus lang bloedverlies en was ook niet helemaal schoon beide keren.
    Spannend wat er de komende dagen gaat gebeuren.
    Ik heb geen ervaring met (ineens donker wordende) testen na miskraam, het is hetzelfde merk dus logischerwijs kan dat eigenlijk alleen als je hcg toeneemt en je dus zwanger bent.
     
  8. Dhana

    Dhana Lid

    21 mei 2018
    47
    42
    18
    Oh jee 7 weken is zeker gevoelsmatig erg lang, hopelijk lukt het bij jou ook snel weer. Ik heb ook maar steeds in mijn hoofd dat ik pas weer blij kan zijn als er een nieuwe zwangerschap is, het verdriet is zo allesoverheersend en ik wil juist verder en dat maakt het lastig (en ongeduldig).

    En over de testen, ja het is lastig en ik probeer constant verklaringen te zoeken, wellicht was de urine die ene dag net niet heel geconcentreerd en nu wel, ik kijk het nog wel even aan en doe overmorgen nog een test, en bel wellicht de gyn of de afspraak een weekje eerder mag
     
  9. momim

    momim Niet meer actief

    Ik zou over 2 dagen nog een keer testen om te kijken wat er gebeurd en dan even overleggen met het ziekenhuis. Het kan zijn dat je cyclus direct weer mooi op gang was en je alweer zwanger bent, maar kan natuurlijk ook iets van restweefsel zijn wat weer meer hcg gaat afgeven. En het kan natuurlijk ook altijd nog dat je urine bij de tuurstreep minder geconcentreerd was, urine is hcg dat je uitplast en dat correspondeert niet altijd 1 op 1 met hcg spiegel in je bloed;)
     
  10. Mellshariff

    Mellshariff Bekend lid

    22 jun 2018
    520
    575
    93
    Vrouw
    Bij mij Ian het vorig jaar mis gegaan met een tweeling was wel net 5 weekjes zwanger maar de test was bij mij al vrij snel helemaal wit, ondanks dat ik weet dat je wel extra hormonen aanmaakt bij tweeling zwangerschap. Ik hoop op een nieuw begin voor jou.
     
  11. Dhana

    Dhana Lid

    21 mei 2018
    47
    42
    18
    Daar ben ik dus ook bang voor, restweefsel. De gyn zei direct na de curretage wel dat alles schoon was, ze hebben onder narcose nog een echo gedaan, ik heb ook nauwelijks bloedverlies gehad daarna. En precies wat je zegt die concentratie kan altijd anders zijn, dus het zegt ook niks. Heb voor de zekerheid toch ziekenhuis gebeld en mag een week eerder op controle, voor mijn eigen gemoedsrust. Ik ga morgen opnieuw testen, ik heb nog nieuwe foto’s gemaakt van de testen, en het lijkt wel ietsje op te lopen. Die zonder datum is van gisteren trouwens.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  12. Dhana

    Dhana Lid

    21 mei 2018
    47
    42
    18
    Ja er is geen pijl op te trekken, bij de ene is het snel weg, bij de andere niet :( hopelijk heb je inmiddels ook alweer een nieuw begin, en hopelijk voor mij ook snel ;)
     
  13. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik zou zelf even naar de huisarts gaan voor een bloedname, maar ik begrijp dat dat in Nederland niet zo vanzelfsprekend is?

    Ik vind trouwens wel dat je testen oplopen! Kruidvat liep bij mij ook heel traag en onduidelijk op. Wanneer denk, je je eisprong te hebben gevoeld?
     
  14. K00

    K00 Niet meer actief

    Ik zou ook voor bloed testen gaan..
     
  15. momim

    momim Niet meer actief

    Hoop gewoon heel erg voor je dat je volgende week het begin ziet van een mooie nieuwe zwangerschap! Fijn dat je volgende week voor controle mag komen
     
  16. Dhana

    Dhana Lid

    21 mei 2018
    47
    42
    18
    Ik denk niet dat je die zo makkelijk krijgt, ik heb aan de telefoon gevraagd bij het ziekenhuis maar ze kon alleen zeggen dat de arts idd een bloedtesten kan afnemen maar ze wist niet zeker of hij dit ook gaat doen dus dat is afwachten.
    En eisprong gevoeld, ik heb in het weekend van 4 aug steken gehad en wat slijm, maar ik heb in de afgelopen weken al zoveel gevoeld dus ik kan het niet met zekerheid zeggen of het een eisprong was, voorheen merkte ik er nooit iets van..
     
  17. Dhana

    Dhana Lid

    21 mei 2018
    47
    42
    18
    Ja maandag mag ik al, maar mocht het echt een nieuwe zwangerschap zijn kunnen ze dat toch nog helemaal niet zien behalve via bloedtesten paar dagen van elkaar? Ze doen als goed is wel een echo maar dacht dat je daar pas vanaf 6 wkn iets ziet. Stiekem hoop ik het echt maar ik ga er niet vanuit dat ik zwanger ben (het voelt soms zo, maar mijn lichaam heeft me eerder voor de gek houden, dus ik wil me die teleurstelling besparen, zelfbescherming ;))
     
  18. momim

    momim Niet meer actief

    Wat ze eventueel zo vroeg zouden kunnen zien is dik slijmvlies en een beginnende zwangerschapsring, meer niet idd;)
     
  19. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hij is idd weer opgelopen.
    Het zou goed kunnen natuurlijk. Zelf testte ik ook 2 weken na de curettage negatief, maar werd ik pas na 8 weken ongesteld.
    Ik zou over 2 dagen nog eens testen, dan zou hij donkerder moeten zijn.

    Hier had ik ook pas 6 weken na de curettage een nacontrole.
     
  20. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik hoop het echt voor jou! Ik zou toch echt aandringen of ze niet even bloed willen nemen.

    Je zou ook eens met een gevoeligere test kunnen testen, en dan twee dagen tussen laten?
     

Deel Deze Pagina