teveel er over denken word het niks met zwanger worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sunlight, 28 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isra

    Isra Fanatiek lid

    29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Ik was er heel erg mee bezig maar het was ook direct raak in de 1ste ronde, dus wat mij betreft klopt deze stelling niet.
     
  2. shenoby

    shenoby Niet meer actief

    Bij mij gaat deze stelling wel op.
    Wij hadden ivm mijn endo een jaar gekregen om het zelf te proberen.
    volgende maand zouden wij normaal gesproken de MMM in gaan.
    In mei had ik me er bij neergelegd dat het waarschijnlijk niet meer op de natuurlijk manier zou lukken en in juni was ik zwanger!
    maar kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn hoor
     
  3. buikje Essie

    buikje Essie Fanatiek lid

    4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Ik denk dat er weliets van waarheid inzin. Bij de eerste 2 ben ik met de pil gestopt en natuurlijk denk je er wel aan maar niet zo extreem als de laatste keer. Nu is er zoveel op internet te vinden en zovel plaatsen waar je kan schrijven met andere. Bij mij duurde het de derde keer ook een flink stuk langer tot ik zwanger was. Juist in de maand dat er een sterfgeval ind e familie was en ik juist niet aan nieuw leven wilde denken was het raak.

    Een gynecoloog sturt een stel ook vak nog vor een behandeling even op vakantie. Dit met de reden dat mensen weten dat ze aan een behandeling kunnen beginnen het wat los kunnen laten en in sommige gevallen zelfs zwanger terug komen.
     
  4. Tessa8

    Tessa8 Fanatiek lid

    21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Ik vind het ook echt een gemene opmerking! :evil:
    Hoe kan je dat nou loslaten?
    Als je net als ik ook temperatuurt, vitamine's inneemt en ovutesten gebruikt en noem het maar op... Dan kan je toch die knop (die er niet is) niet omzetten?

    Er hebben ook heel wat mensen tegen mij gezegt, je moet er niet te veel mee bezig zijn.. want dan duurt het alleen maar langer.. [-X

    Dit hebben mensen gezegt tegen mij die in de 1e of 2e ronde zwanger waren.. En die denken: "zo ik ben er niet te veel mee bezig geweest"
    En denken: "het komt wanneer het komt"
    Dus dan denken ze "bij mij heeft het geholpen.."

    Nou echt niet hoor! [-(
    Op het moment dat ik de pil liet staan was ik er al mee bezig! Zelfs al voordat ik stopte met de pil!

    Maar... Als je er stress door krijgt kan het door de stress wat langer duren, maar dat hoeft niet.
    Ik probeer er doordat ik veel andere (leuke) dingen te doen heb het wat meer te laten" maar na mijn ei leef ik toch wel weer naar mijn nod toe en ja dan ben je er mee bezig.. En dat vind ik niet erg..

    Voor mij geld dus de stelling niet, want ik vind het onzin!

    Zo :)
    Sorry als ik boos overkom :D ;)
     
  5. buikje Essie

    buikje Essie Fanatiek lid

    4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Ja dat is wel zo, op deze manier kom je er niet onderuit er elke dag aan te denken maar met de stelling bedoelen ze ook niet teveel mee bezig zijn, dus niet temperaturen, ovultietesten gebruiken enz. Gewoon eerst zelf proberen en lukt het dan niet kun je dat altijd nog doen. Je zit nu pas in ronde 4 en als je daar nu al mee bezig bent.....zijn er straks nog weinig andere middelen die je zelf nog kunt gebruiken.
     
  6. zwangerworden

    zwangerworden Bekend lid

    29 jul 2008
    502
    0
    0
    Vadaag ha ik mijn eerste positieve ovulatie test en ik ben echt enorm blij...(misschien heb je dat al gelezen want ik heb het vandaag al een paar geek gepost (wou het gewoon graag delen) het is namelijk voor mij een grote gebeurtenis.
    Ook ik krijg wel een de opmerking dat ik er teveel mee bezig ben. Ik ervaar dat zelf niet negatief maar heb wel gemerkt dat mijn vriend de "druk"om op een bepaald moment te "presteren"wel voelt...
    Ik ben daarom wel voorzichtiger met hoe ik dingen breng. De kinderwens delen we, we praten er veel over, en inderdaad voor ik stopte met de pil hadden we al ideeen en bepaalde fantasieen... heerlijk toch.
     
  7. Sunlight

    Sunlight Fanatiek lid

    7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    hallo meiden

    zo wat een reacties allemaal wat ik erg leuk vind!
    zo weet ik ook hoe andere mensen er over denken en gelukkig denken ze er net zo over als mij. ik vindt het ook heel erg dom en kan mij er ook giga boos om maken vooral als je moeder of je zus het zegt. dat zijn wel mensen die ik graag wil hebben om mij t steunen en niet de les voor te lezen wat ik nou wel of niet moet doen. vooral ook omdat ik het gewoon nergens op slaan vindt . k krijg ook heel veel steum van mijn moeder hoor zo bedoel ik het nu ook niet, maar zulke uitspraken hoor ik liever niet. mijn zus is niet bezig met kinderen en mijn moeder heeft er idd ook niet heel lang overgedaan ook al vindt ze zelf 7 maanden bij de eerste wel lang en de 2e en de 3e was het na in maand al raak.
    ze waren met een verhuizing bezig toen ze zwanger raakte met de eerste dus zei dnekt idd ook dat dat het is geweest dat ze het even aan de kant heeft gezet.

    nou ik denk dat het pure toeval is geweest en dat ze anders ook wel zwanger geraakt zou zijn.

    ik vind dit wel even lekker om je gevoel hier met anderen over te kunnen delen. dan weet je dat je niet de enigste bent die er zo over denkt en de stelling maar dom vindt.

    ik denk dat je het altijd graag wilt wanneer je met de pil stopt en dat je er dan altijd aan denkt en er mee bezig bent. het is gewoon mooi en leuk om eraan te denken en er met elkaar over te hebben van goh hoe zou jij dat oplossen en wat voor kleertjes vindt jij leuk enz enz enz
    en ik vind dat je hier ook best wel over mag na denken dat is toch leuk!

    liefs
     
  8. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik ben een BAM moeder, en moest dus uitvogelen wanneer mn eisprong was, donor mailen of bellen.
    En ik was toch alle keren snel zwanger, helaas met een aantal mk maar toch.
     
  9. Sunlight

    Sunlight Fanatiek lid

    7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    bamjolan: dat is erg kut dat je mk's hebt gehad. maar dus wel zwanger geworden ook al was je er veel mee bezig nou dan kan dat dus wel en maakt dat niks uit. dat is dan wel weer positief om te lezen.
    nou sterkte met je zwangerschap!

    liefs
     
  10. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Dankje!
    Ik was bij mn 2e wel heel erg geobsedeerd bezig overigens haha
     
  11. Sunlight

    Sunlight Fanatiek lid

    7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    hahah oke nou we zullen zien hoe het mij vergaat hoe snel ik zwanger mag raken
     
  12. lalalindsay

    lalalindsay VIP lid

    19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    hier nog eentje die woedend wordt van zo'n opmerking! :evil:

    ben nu ook lang genoeg bezig, moet vd dokter ovu testen doen, dus ja,
    iedereen zou er dan mee bezig zijn, toch?

    of ze komen met tips: heb je dit al geprobeerd? of dat?
    grr jaaa! heb alles al geprobeerd!

    :oops: dat lucht op :oops:
     
  13. Sunlight

    Sunlight Fanatiek lid

    7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ja idd ik kan daar ook gek van worden
    ze zeiden ook tegen mij van je moet over de kop staan en dan tie minuten blijven staan op de kop nou werkelijk waar hebben alle vrouwen dat gedaan als ze zwanger werden nou ik denk het niet hahaha dikke onzin
     
  14. germini

    germini Fanatiek lid

    29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    Ben er contintue mee bezig en ook mensen om mij heen beweren dat dat niet goed is. Erg makkelijk gezegd! En misschien wel enigzins waar, maar hoe doe je dat......er niet mee bezig zijn? JAmmer dat er geen kant en klaar antwoord bestaat.:(
     
  15. Skye

    Skye Niet meer actief

    Ik ben sinds kort op het forum, sinds het begin van ronde 1 (das net 1 ronde dus) en ik merkte dat ik er mede door dit forum superveel mee bezig was. Ik voelde van alles. Pijn in mijn borsten, pijn in mijn onderbuik, moe enz. Ik was er 4 dagen geleden van overtuigd dat dit allemaal te maken had met het feit dat ik zwanger wilde zijn, dus ik ben toen even niet meer op het forum geweest. En plots waren de klachten weg. Maar na 2 dagen begon ik toch weer wat klachten te krijgen en ik heb dus vanmorgen getest met 2 testen. Allebei positief. Ik ga uiteraard nog wel een test doen over 2 dagen en daarna nog naar de dokter, maar je kan dus zeker wel zwanger worden als je er veel mee bezig bent en als je in ronde 1 zit
     
  16. Milla Rose

    Milla Rose Fanatiek lid

    8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    Ik herken dit ook! Dus ik denk wel ook hoe minder je er mee bezig bent... Mij lukt het door iets anders te zoeken om me op te concentreren op het moment dat ik merk er teveel mee bezig te zijn. Vorige maand werkte dat bijvoorbeeld door niet op dit forum te zijn.
     
  17. Sunlight

    Sunlight Fanatiek lid

    7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik kan niks verzinnen om er niet mee bezig te zijn. alles wat ik doe komt uit op een kleine baby.
    wat is nou de defenitie van veel er mee bezig zijn?
    ik denk elke dag el wel een paar keer aan. de ene dag 10 keer de andere dag 5 wat is nou er veel mee bezig zijn? en wat is niet gezond meer? ik vindt dat best wel moeilijk hoor volgens mij verschild dat heel erg per persoon

    liefs
     

Deel Deze Pagina