teveel kinderopvangtoeslag gekregen, hoe aanpassen?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Damay77, 19 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Ik zie tot mn grote schrik dat ik vanaf augustus 2017 teveel KOT gekregen heb.
    (Nu zullen sommigen zich afvragen hoe dat kan? Ik heb een burn out gehad en sommige dingen zijn compleet langs me heen gegaan. overduidelijk dit dus ook...:()

    Ik heb zo'n 70 euro per maand teveel gekregen. Even op toeslagen gekeken en het blijkt dat de opvanguren te hoog staan. Hoe moet ik dit veranderen zonder dat ik de belastingtelefoon hoef te bellen?

    Moet ik het stopzetten en opnieuw aanvragen met de juiste gegevens?
    Of wijzigen en dan per augustus 2017?
    Als dat tenminste mogelijk is...

    het zijn trouwens de uren van 1 kind die verkeerd staan. van de andere staan ze wel goed.

    Nog een vraag: op de site staat dat de uren afgerond moeten worden naar hele uren. 24.20 uur, wordt dat dan 24 of 25 uur??
     
  2. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Via toeslagen.nl kun je een en ander aanpassen. Om dit te voorkomen zet ik wel de correcte uren neer, maar schat ik ons salaris te hoog in, dan krijg je namelijk een lager percentage terug en voorkom je dat je bij moet betalen.
     
    chrystel73 vindt dit leuk.
  3. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Ja, ik wil sowieso mn loon voor de de zekerheid 1000-2000 euro omhoog gooien. En wat zou jij aanraden qua uren afronden? 24 uur doorgeven? 20 min per maand maar dat wordt later dan wel weer verrekend...
     
  4. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Ik zou idd 24h aanhouden, dat scheelt vast niet heel veel.
     
  5. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.868
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Je kunt een wijziging doorgeven op mijn toeslagen en dan wordt de toeslag opnieuw berekend. Na een tijdje krijg je dan een accepgiro thuis om het te veel gekregen bedrag terug te betalen. Pas wanneer je dit niet op tijd doet, moet je extra rente gaan betalen.

    Het is mij in het verleden ook overkomen, gewoon die acceptgiro betalen en er verder niet meer over nadenken.

    Ook ik zette in het verleden vaak ons salaris te hoog bij het aanvragen, maar dat werd dan weer door de belastingdienst voor mij gecorrigeerd, dus nu accepteer ik maar dat die acceptgiro eens per jaar betaald moet worden.
     
  6. Bones

    Bones Actief lid

    12 jun 2015
    280
    80
    28
    Als het goed is kan je het nog aanpassen vanaf afgelopen augustus. Net zoals hierboven geschreven. Wij noteerde wel de exacte afgenomen uren maar ons inkomen zette ik veel hoger
     
  7. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Volgens mij kan je het ook gewoon per 1 juni aanpassen en dan moet je volgend jaar bij de afrekening (de belastingdienst krijgt vanzelf de juiste gegevens door) het teveel ontvangen terugbetalen. Of per 1 augustus en dan moet je het eerder terugbetalen.
     
  8. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Als je het gelijk wil regelen, dan een wijziging doorgeven via de site per 1 aug 2017. De brief met de terugbetaling (van alle maanden tot nu) kun je dan redelijk snel verwachten, hou hier rekening mee..je kunt ook wachten tot de definitieve berekening, ze vergeten je echt niet :roflmao:
    Maar persoonlijk zou ik het gelijk willen verrekenen, dan ben ik er maar vanaf, anders kan het best zijn dat je over 2 jaar die rekening krijgt en je het vergeten bent of 2 jaar zit te wachten tot ie komt.
    En ik zou 24 uur aan houden.
    Sterkte met je herstel!
     
  9. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Ter info, als je moet terug betalen, en de acceptgiro thuis krijgt, kan je in 1 keer betalen, maar ook in termijnen, handig als je het geld even niet voorhanden hebt. Hoeveel per maand dat staat meen ik in de brief, anders even bellen met de belastingtelefoon.
     

Deel Deze Pagina