Thuis boven bevallen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Spoetnik, 4 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenaroos

    Lenaroos Niet meer actief

    Wat gek. Wat voor complicaties dan?
    Aan je profiel foto te krijgen ze je echt wel beneden hoor.

    Hier hadden we wel een bed in de woonkamer gezet. Mijn man vond de trap wat te steil dus voor zijn geruststelling zo gedaan.
    Ik vond dat ook wel vervelend in de woonkamer. Maar de thuisbevalling we dat wel waard!!

    Ik hoor ook wel eens mensen die een matras op de eettafel leggen.

    Is ook een keuze ;)
     
  2. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Als ik dit zo allemaal lees, twijfel ik of ik wel thuis mag bevallen. Ik hoop het wel! Wij wonen in een bovenwoning, bij de voordeur een trap omhoog en dat zit je bij ons op de woonetage. Nog een trap hoger is onze slaapkamer. Enkel de badkamer en het toilet zitten wel op de woonetage. Een bed in onze woonkamer zie ik echt niet zitten. En als ik uit het ziekenhuis kom zal ik ook gewoon de trap op en af moeten lopen. Ik duim dat het gewoon mag!
     
  3. Vinexkindje

    Vinexkindje Fanatiek lid

    2 jul 2012
    2.204
    1.048
    113
    Wat balen zeg dat het echt niet mag! Je bent hierbij echt afhankelijk van je vk. De een vindt het prima en de ander niet. Hoop dat je een oplossing kunt vinden!
     
  4. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.770
    113
    #24 Mythique, 11 sep 2018
    Laatst bewerkt: 11 sep 2018
    Bij mij waarschuwde de VK ook dat ze uberhaupt niemand meer naar beneden tillen (ik weeg geen 100 kilo) en ze vroeg of er een mogelijkheid was om mij in het ergste geval uit het raam te tillen, door de brandweer dan ofzo. Dat was er niet bij ons, slaapkamer aan waterkant en aan de andere kant van het huis een hofje waar geen brandweerwagen in kan, maar ben toch gewoon thuis bevallen 'op Eigen risico'.

    Mijn kraamhulp vertelde later dat zij inderdaad een keer een vrouw naar beneden had getild, samen met de verloskundige, omdat de ambulancemedewerkers het weigerden te doen.
     
  5. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.166
    4.232
    113
    Vrouw
    Haha nee ben lang geen 100 kg.
    Ivm complicaties en dan weigeren ambulance broeders je naar beneden te tillen of het kan niet door heftige bloedverlies oid.
    Dan moet de brandweer je door t raam heen naar beneden hijssen. Duurt uren...
     
  6. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.166
    4.232
    113
    Vrouw
    Same here idd...
     
  7. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.770
    113
    Ik heb de gok dus gewoon genomen. Was al eerder relatief makkelijk bevallen dus ik durfde dat wel aan. Verloskundige vond het ook goed.
     
  8. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Niet te moeilijk denken... als je zo graag thuis wilt blijven dan is er altijd wel een oplossing. Nou, dan is dat een bed in de kamer. Jammer dan...
    Ik moest ook in de woonkamer bevallen ivm bovenwoning. Je moet bij mij eerst een trap op voordat je bij mn voordeur/woonkamer bent. Daarna nog een trap voor de slaapkamers. De ambulancebroeders mochten in nood maar 1 etage tillen. Als ik toch boven zou bevallen en ik zou hulp nodig hebben dan zou ik door de brandweer op een brancard door het raam uit huis getakeld worden..
    Je kan een matras op de eetkamer tafel leggen. Bed bestellen maar die heb je vaak al weken in huis. 1 persoons bed van ouder kind even naar beneden halen??
    Of gewoon niet moeilijk doen en even op marktplaats kijken voor een goedekope 1 persoons bedombouw. Desnoods ga je kijken voor een opklap/vouwbed. Zo'n logeer ding. Die zet je zo neer. Extra matras erop, klossen eronder en klaar. Na bevalling weg met dat ding. Mn zusje had een oud ijzeren logeerbed. Zo 1 die uit 4 onderdelem bestaat en zo in elkaar klikt. Weeen begonnen en dr man heeft dat ding in 15 min neer gezet. Zij heeft hem na de bevalling nog een week laten staan zodat ze overdag beneden kon liggen.
    Ik heb een 2e hands ikea bedombouw via markplaats gekocht. 10 euro..
    Toen de weeën begonnen is die naar beneden gehaald. 2 zijkanten, hoofd en voeteneind. Paar schroeven en 10 min later stond hij klaar. Matras van mn bed of van kind zn bed erop en klossen eronder.
    Na de bevalling lekker onder de douche en toen ik eruit kwam was bed alweer opgeruimd en was het alsof er niks gebeurd was.
     

Deel Deze Pagina