Thuisblijfmoeders

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Premiemama, 5 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Premiemama

    Premiemama Actief lid

    27 jun 2016
    173
    54
    28
    Hoi!

    Zijn er nog andere thuisblijfmoeders die het gezellig vinden om samen een groepje te starten? :D
     
  2. Bloomm

    Bloomm Actief lid

    6 apr 2016
    218
    154
    43
    Ja! Gezellig! Ik klets graag mee! Moeder van 2 en bezig voor nummer 3 ;)
     
  3. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Hier ook een tbm, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik waarschijnlijk niet zo'n aanwinst ben, ik ben vooral hier op het forum te vinden als ik zwanger ben (en dientengevolge veel bankhang:oops:)
     
  4. Lucindalice

    Lucindalice VIP lid

    3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Ik wil wel graag mee kletsen. Gestopt met werken tijdens de zwangerschap van de eerste, maar zodra de jongste maar school (duurt nog paar jaartjes) gaat wil ik wel weer gaan studeren / werken.
     
  5. Premiemama

    Premiemama Actief lid

    27 jun 2016
    173
    54
    28
    Hoi allemaal!! :)

    gezellig! hier ook 2 kindjes in huis en bezig voor nummer 3.
    hoe oud zijn jouw kindjes? jongens/meisjes?
    al lang thuis?

    Haha. nou moest je online zijn ben je altijd welkom!
    al lang thuis?

    oh fijn! hier ook thuis sinds de eerste.
    hoe veel kindjes hebben jullie? hoe oud zijn ze?
    en proficiat met je zwangerschap!
     
  6. Lucindalice

    Lucindalice VIP lid

    3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @Premiemama , dankjewel voor je felicitatie! Onze kindjes zijn 6, 5, 3 en 1 jaar oud.
    Wanneer ben jij gestopt met werken?
     
  7. Premiemama

    Premiemama Actief lid

    27 jun 2016
    173
    54
    28
    @Lucindalice
    Oh wat een droom zeg!
    Wij willen ook graag een groot gezin, maar doordat onze eerste zwangerschap eindigde in een vroeggeboorte worden wij elke zwangerschap heel strict opgevolgd en moeten we het dus ook zwangerschap per zwangerschap bekijken of we er daarna nog eentje kunnen doen..
    Momenteel gaan we vol goede moed oefenen voor een derde :p.
    Ik ben thuis sinds de tweede helft van de zwangerschap van mijn dochtertje (nu net 2) en haar tweelingbroer (overleden), dus sinds 2015.
    Ons dochtertje is net 2 geworden, en ons zoontje is bijna 4 maanden.
    vanaf welke leeftijd gaan ze bij jullie naar school?
    Hier is dat van 2,5 (woon in België), dus ons dochterje gaat in februari naar school. erg spannend!
    al enig idee wat je zou willen gaan studeren/werken?
     
  8. Lucindalice

    Lucindalice VIP lid

    3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ premiemama, wat ontzettend verdrietig dat jullie zoontje is overleden.....
    Hopelijk mogen jullie alsnog den gezond en groot gezin krijgen.
    Ik woon in Engeland en de oudste 3 kindjes gaan hier nu al naar school, toch een klein contrast met Nederland.
    Ik weet nog niet precies wat ik wil gaan doen, moet er nog goed over nadenken of ik m'n oude werk weer wil oppakken of iets nieuws kies en het is ook afhankelijk waar (welk land) m'n man straks werkt.
    Wil jij straks ook weer gaan werken?
     
  9. NSpreeuw

    NSpreeuw Actief lid

    26 apr 2017
    112
    15
    18
    Vrouw
    Hier ook een tbm, ik ben gestopt met werken kort nadat onze dochter geboren is. En inmiddels wachten we in spanning af wanneer nummer 3 komt!
    Ik heb overigens wel de intentie om weer te gaan werken zodra baby nummer 3 iets van een half jaar ofzo is, maar dat zal nog wel een uitdaging worden, dus wie weet ben ik ook nog wel langer thuis.
     
  10. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Hier TBM sinds de geboorte van de oudste. Ruime vier jaar dus.
    Hier hadden we ook de droom van een groot gezin, maar dat gaat 'm niet meer worden.
    Het duurde heel lang (acht jaar) voor onze oudste mocht komen en hoewel we dolgelukkig zijn met deze zwangerschap, is het mijn derde HG zwangerschap met complicaties. Ook dit maal weer rust ivm vroegtijdige weeënactiviteit... daarnaast ben ik niet piepjong meer.... ik denk dat wij straks gewoon heel rijk zijn met ons drietal, hoewel onze gezinswens nog steeds groot is.
     
  11. Lucindalice

    Lucindalice VIP lid

    3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @Katenhond , wat ontzettend pittig! Zeker als je nog 2 kleintjes erbij hebt.
     
  12. kierie

    kierie Lid

    19 apr 2010
    44
    8
    8
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook leuk om gezellig mee te kletsen.

    Sinds 2013 ben ik tbm.

    Ben moeder van 3 kids (7, 4 & 1 jaar) en (morgen) 12 weken zwanger van nummer 4.
     
    Lucindalice vindt dit leuk.
  13. Premiemama

    Premiemama Actief lid

    27 jun 2016
    173
    54
    28
    Oh wauw, Engeland. In de buurt van Londen?
    Hebben jullie kindjes dan van die schattige schooluniformen? :p
    Moeten jullie regelmatig verhuizen voor het werk van je man? Lijkt me best pittig.
    uiteindelijk wil ik ook wel weer wat gaan doen. Maar het liefst stuur ik de kindjes niet naar de creche of iets dergelijks dus zou toch, net als jij, thuis willen blijven totdat de jongste naar school gaat.
    Kan ik trouwens uit jouw post afleiden dat dit jullie laatste kindje zal zijn?

    Ik heb hier wel flink wat bezigheden. We zijn begonnen met onze tuin te renoveren.
    Mede doordat we nieuwe buren hebben zijn we een dichte omheining aan het zetten (de buren zijn heel lief, maar oversociaal. Kunt niet naar buiten of ze staan er ook. En als manlief het gras maait lopen de kindjes langs de omheining op en neer met hem mee. De eerste keer grappig, maar daarna enorm irritant:confused:.).
    We gaan dus ook een stuk moestuin aanleggen zodat we verse groenten en kruiden kunnen kweken. En dan nog wat kippetjes voor verse eieren en het afval op te eten.
    Hebben jullie een eigen huis in Engeland?

    welkom Nspreeuw! wat spannend zeg, het kort enorm af jullie derde wondertje!
    Gaat alles goed?
    Is er een speciale reden waarom je zo snel na de derde weer wilt gaan werken?
    Ik hoor wel vaker dat mensen er soms van het ene op het andere moment "gewoon aan toe zijn",weer iets voor zichzelf doen! :)

    Hoi Katenhond!
    poeh, acht jaar! wat zal dat een verdrietige en stresserende tijd zijn geweest.
    wat is een HG-zwangerschap?
    Met complicaties tijdens de zwangerschap heb ik helaas ook ervaring.
    Hoe gaat het nu met je zwangerschap? Zie dat je voor November bent, dus gelukkig alweer een heel eindje!


    Welkom Kierie!
    gefeliciteerd met je zwangerschap!! heb je veel kwaaltjes?
    Zelf heb ik momenteel 2 kindjes en zijn we bezig voor nummer 3.
    Sinds wanneer ben jij al tbm? bevalt het je goed?
     
  14. Lucindalice

    Lucindalice VIP lid

    3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @Premiemama , we wonen inderdaad in Londen. De kindjes gaan naar een internatiole school, daar hebben ze geen uniformen, alleen dezelfde gymkleding.
    We weten iig dat we over 2.5 jaar weer gaan verhuizen, wellicht terug naar NL, wellicht ergens anders op de wereld.
    Dit zal inderdaad (als alles goed mag gaan) ons laatste kindje zijn, het is nummertje 5 en het is dan denk ik wel compleet en dan hoop ik er nog voor de baby en nr4 te kunnen zijn overdag zo lang als nodig en dan vind ik het toch ook weer fijn om mezelf verder te ontwikkelen.
    Heerlijk dat je wel lekker druk bent met de tuin, klinkt als een erg leuk project.
     
  15. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Mag ik ook meekletsen? Ik ben ook thuisblijfmoeder (noodgedwongen omdat ik volledig ben afgekeurd). In januari moeder geworden van een dochtertje :).
     
  16. klaver85

    klaver85 Bekend lid

    26 nov 2014
    757
    182
    43
    Ik ben een bvtm (ben veel thuis moeder), klets graag mee hoor, als dat mag.

    Ik heb nu nog zwangerschapsverlof, maar daarna ga ik weer anderhalve dag werken.
    Ben bewust van veel werken voor de klas, naar weinig werken in een winkel gegaan. Ik heb gelukkig de luxe dat ik mag kiezen, maar vind een dag eruit wel lekker.

    De broodjes komen, ga even eten.
     
  17. Premiemama

    Premiemama Actief lid

    27 jun 2016
    173
    54
    28
    Oh dat zal nog spannend worden dan, waar je ook terecht komt! :). worden jullie kindjes tweetalig opgevoed?
    Heb je last van kwaaltjes nu met de zwangerschap?
    De tuin is inderdaad een heel leuk project, maar ook lastig. Wij wonen in "agrarisch gebied" waardoor we gebonden zijn aan heeeel veel stricte regeltjes...

    Hoi Bozoe! welkom!
    Hoe gaat het met jou en met je dochtertje? Vind je het fijn om thuis te zijn?
    Ik lees dat je noodgedwongen thuis bent, dat is iets minder.
    Ik ben een er een beetje "ingerold" in het thuiszijn. Ons dochtertje was extreem prematuur en mocht niet naar de creche dus moest ik thuis blijven. Was eerlijk gezegd heel erg wennen; maar nu kan ik het me niet meer anders voorstellen dan dat ik zelf zorg voor de kindjes.

    Hoi Klaver!
    tuurlijk mag je meekletsen, gezellig!
    ook een hele overstap van het onderwijs naar de verkoop.. ik wat voor winkel sta je?
    kan geloven dat zo een dagje eruit ook lekker is! doe je dat ritme van een dagje werken al lang?
    alles goed met je kindjes?
     
  18. Melian

    Melian Fanatiek lid

    16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Gezellig! Ik klets graag mee als dat mag. Ik heb twee meisjes van 5 en 3 jaar en nu pril in verwachting van de derde. Ik ben gestopt met werken toen ik met verlof ging van de eerste. Bij tijd en wijle heb ik het thuiszijn vervloekt, maar tegelijkertijd zou ik het in deze fase ook niet anders willen. Wie weet wat de toekomst brengt :)
     
  19. Lucindalice

    Lucindalice VIP lid

    3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @Premiemama , regeltjes zijn soms wel lastig ja.
    De kindjes worden inderdaad tweetalig opgevoed. Thuis spreken we Nederlands, op school, met de oppas en vriendjes en vriendinnetjes spreken ze Engels. Ze krijgen ook nog 3-5u per week Nederlands les op school.
    Kwaaltjes zijn helaas weer begonnen, moe en misselijk..... even doorbijten dus
     
  20. Lucindalice

    Lucindalice VIP lid

    3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Welkom nieuwe tbm's!
     

Deel Deze Pagina