Thuisblijfmoeders

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Premiemama, 5 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Mag ik ook mee kletsen? Ik ben ook tbm sinds de oudste geboren is.
    Ik heb 2 kindjes. De oudste is 2 en de jongste 1. En ik ben zwanger van nummer 3.

    Ik vind het soms echt pittig om altijd maar thuis te zijn. Mijn man werkt 6 dagen in de week. Ook veel avonden en doet een opleiding naast zijn baan. Dus ben veel alleen met de kinderen.
    Ben aan het bedenken of ik volgend jaar misschien 1 dag wil gaan werken. Of iets gaan doen wat ik kan combineren met de kinderen.
    Alleen de grote vraag is, wat? :D
     
  2. klaver85

    klaver85 Bekend lid

    26 nov 2014
    757
    182
    43
    @Lucindalice succes! Hoop dat het van korte duur is, de kwaaltjes dan he.

    @Premiemama anderhalf jaar nu, soms 1 dag, soms 2 dagen in de week. Zo oud als onze oudste is en ik vind het heerlijk!
    Veel tijd bij de meiden, geen rompslomp meer als mijn man thuis komt, omdat alles gedaan is.

    Sta in een levensmiddelenwinkel, veel interactie met anderen, geen werk als ik thuis kom... ik mis mijn pubers wel, maar nu gaan onze eigen draken even voor.
     
  3. kierie

    kierie Lid

    19 apr 2010
    44
    8
    8
    NULL
    NULL
    Welkom nieuwe moeders!

    @Premiemama leuk een moestuin!
    Ik ben sinds 2013 tbm, vlak voor ik met zwangerschapsverlof ging van de middelste besloten dat ik niet meer ging werken, had het niet meer naar mijn zin op het werk en mocht na mijn verlof wel terug komen maar dan moest ik verplicht een bepaalde tijd nog in dienst blijven.

    Het thuisblijven bij de kids bevalt goed, natuurlijk zijn er ook dagen dat het wat minder leuk is, maar ik zou het niet anders meer willen.
    Het geeft zoveel rust bij iedereen, dat is onbetaalbaar ;)

    Lucindalice: wat leuk dat jullie in Londen wonen, dat lijkt me echt heel gaaf. Is een van mijn favoriete steden.

    Wat leuk dat er ook zoveel mama's zwanger zijn. Ik ga nu de betere periode in, maar de afgelopen weken waren pittig. Erg misselijk en vermoeid geweest, dus elke avond gelijk met de kinderen naar bed.

    Zijn er in ju.lie omgeving ook veel thuisblijfmoeders of niet? In onze vriendenkring ben ik de enige, maar op het schoolplein ken ik wel wat thuisblijfmoeders.
     
  4. Melian

    Melian Fanatiek lid

    16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Komt waarschijnlijk doordat we met die zwangere buiken teveel online zitten en daardoor hier terecht kwamen @kierie ;)

    In mijn omgeving is een aantal thuisblijvers, maar de meeste moeders die ik ken hebben een drukke baan of werken in ieder geval een aantal uren per week, op projectbasis of klussen bij als ondernemer. Best jammer, vind ik. Toen ik opgroeide had je als tbm, denk ik, veel meer aanspraak en ik weet nog dat ik als kind dagelijks kon spelen bij buurtkinderen en klasgenootjes. Nu echoot het hier op de dinsdag en de donderdag in de straat :rolleyes::) Tijden zijn ook veranderd natuurlijk. Het is geen waardeoordeel ;)

    Hoe richten jullie het leven eigenlijk een beetje in? Ondernemen jullie veel met de kinderen? Spelen de kinderen veel zelf? Doe je huishouden overdag, of 's avonds? Ben benieuwd!
     
  5. Lucindalice

    Lucindalice VIP lid

    3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Kierie, in NL was 1 van m'n beste vriendinnen ook tbm, maar verder zag ik het niet veel. Hier in de UK zie ik het wel meer, alleen weet ik niet of dat representatief is.

    @ Melian, ik ben nog zoekende naar n indeling, hier zijn de schooldagen veel langer dan in NL en veel ruimte voor speeldates en sport is er doordeweeks niet echt. Met het huishouden heb ik hulp, het huis is te groot en te veel verdiepingen om dat in m'n eentje te kunnen onderhouden.
     
  6. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    @Premiemama
    HG is extreme zwangerschapsmisselijkheid.
    Ik heb het ongeveer vanaf innesteling tot na de bevalling. Daarnaast rust ivm weeën-activiteit rond 23 WK

    @invullen van de dagen
    Normaliter ging ik er veel op uit met de kinderen.
    Soms kleine dingen als een boodschap, de bibliotheek, kleine buurtspeeltuin, playdate enz.
    Meestal 1 keer per week echt een uitstapje. Museum, binnenspeeltuin of iets anders.
    De weekenden blijf ik graag thuis.
    En de kinderen hier kunnen gelukkig zo fijn zelf spelen, daar ben ik echt wel mee verwend volgens mij
     
  7. Premiemama

    Premiemama Actief lid

    27 jun 2016
    173
    54
    28
    welkom @Melianen @Wenda!
    gefeliciteerd met jullie zwangerschap.
    al veel moeders die zwanger zijn van de derde, wat leuk! ik ben jaloers :p (zijn ook aan het proberen voor nummer 3).

    Hier ken ik eigenlijk geen enkele andere thuisblijfmama in mijn omgeving, het wordt ook niet echt "geaprecieerd" als ik het zo moet zeggen. Waarvoor heb je dan gestudeerd is de meest gegeven reactie haha. Maar de rust die het met zich meebrengt is onbetaalbaar.

    de dagen hier zijn behoorlijk druk gevuld momenteel.
    Onze oudste is net 2 geworden, en geeft sinds een paar dagen aan dat ze toe is aan potjestraining. Heeft het veel over plassen en kaka doen; dus maar gelijk een potje gaan kopen en onderbroekjes en jawel; vandaag heeft mevrouw 4x een plasje gedaan op het potje!
    Hoe ging dat bij jullie? streng altijd de pamper uit vanaf het moment dat je start met zindelijkheidstraining? Vind het best spannend. Straks alvast het potje meegenomen naar oma en daar had ze ook nog eventjes een plasje gedaan.
    Ons zoontje is nog maar een paar maanden en slaapt nog heel veel.

    Ik probeer het huishouden vooral overdag te doen. ik doe alles zelf, en dat lukt best aardig.
    Als ik de bovenverdieping poets gaat ons dochtertje mee naar boven en zet ik ze in haar bedje om te spelen. ze heeft speciaal speelgoed dat ze alleen krijgt tijdens dat ik poets boven dus daar is ze dan altijd weer even zoet mee. De benedenverdieping gebeurt altijd in stukjes als ze haar middagdutje doet (dus ook over verschillende dage gespreid). Maar goed, als ik op het einde van de week rond ben ben ik blij!

    Boodschappen doen doe ik altijd samen met mijn man, dus 's avonds. Vooral omdat hij heel graag boodschappen gaat doen haha.
    Hij staat ook in voor de vuilniszakken buiten te zetten en de kattenbak te doen. Zijn we mee begonnen toen ik de eerste keer zwanger was en doet hij gelukkig nog steeds.
    Voor de rest proberen we ook de leuke dingen voor zover dat gaat samen te doen. Dus zwemmen bijvoorbeeld wordt hier gedaan na het avondeten.

    Hoe zien jullie dagen eruit?
    Missen jullie een beetje sociaal contact?
     
  8. Lucindalice

    Lucindalice VIP lid

    3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @Premiemama , wat fijn dat je meisje zindelijk aan het worden is. Knap van haar dat het al zo goed gaat.
    Wij deden overdag geen luier meer en 's nachts niet meer als ze of niet meer wilden of wanneer de luier 's ochtends nog droog was.
    In NL had ik gelukkig voldoende sociaal contact, hier in de UK moet ik nog gaan opbouwen.
    Klinkt alsof je een mooie indeling hebt en je leuke gezellige dingetjes kunt doen met je gezin
     
  9. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    @Premiemama , spannend dat jullie voor de derde bezig zijn.
    Hier is de oudste nog niet zindelijk. Hij gaat wel een paar keer per dag op het potje en de wc maar hij heeft het nog niet goed door als hij moet plassen. Dus ik wacht nu weer even. Ik bleef aan het dweilen:D

    Ik doe het huishouden ook allemaal zelf. Moet rustig aan doen maar dat wil nog niet erg lukken.
    Maar ik doe tegenwoordig savonds ook vaak nog wel wat. Het huishouden met 2 kinderen om me heen gaat niet heel snel. Mijn man helpt eigenlijk helemaal niet. Werkt 6 dagen in de week inclusief vaak savonds en doet er nog een opleiding naast. Dus die is sowieso al druk.

    Hier in de omgeving zijn wel meer tbm. Mijn schoonzus is ook thuis bij de kinderen. Het is hier nog best gangbaar.
     
  10. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    @zindelijkheid
    Wij trainen helemaal niets :oops: dat past niet echt bij onze omgangsfilosfie mbt de kids.
    We proberen de kindjes zoveel mogelijk te volgen.
    En ik heb makkelijk praten, hier allebei rond 20-22 mnd op eigen initatief naar toilet en daar gaan wij dan in mee. Potjes bij allebei dus niet gedaan, gewoon met brilverkleiner op de toilet.
    Gelukkig maar, want ik ben denk ik ook te gemakzuchtig om er heel veel tijd in te steken:rolleyes:.

    @sociale contacten
    wij zijn past verhuisd dat is nu wel ff een nadeel, want dus nog geen netwerk in de buurt en door rust kom ik er ook niet toe, dat op te bouwen.
    In onze vorige woonplaats veel tbm's en een paar lieve vriendinnen, die mis ik dus echt wel heel erg.
     
  11. klaver85

    klaver85 Bekend lid

    26 nov 2014
    757
    182
    43
    Hier ook niet veel tbm, en eigenlijk werken al mijn vrienden fulltime.
    Ze zouden ook allemaal absoluut niet thuus willen blijven, maar zoals iemand al eerder ook zei, het brengt gewoon enorm veel rust in huis.

    Geniet gewoon ook van die twee kleinr draken. Liefst ook een groot gezin, maar denk dat we het op twee biologische kinderen houden.. ik heb me al lang niet meer zo goed gevoeld als nu, en dat met 5uur slaap en een baby van elf weken en een draak van 20 maanden.;)
    We zijn er wel serieus over na aan het denken of we een gezin zijn waar pleegkinderen goed in kunnen gedijen.

    De dagindeling is nou nog volledig op de kleinste gericht, maar probeer wel elke dag met de meiden lekker naar buiten te gaan in de morgen. Vanaf vier ben ik vaak met het eten bezig, 6 uur eten en de oudste rond half acht naar bed.
     
  12. Kristientje

    Kristientje Fanatiek lid

    11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Hallo! Ik schrijf ook graag mee :)

    Ik ben thuisblijfmama voor ons zoontje van 1,5 jaar en in november komt er een zusje bij. (hopelijk pas in november, ik lig namelijk al een tijdje opgenomen wegens dreigende vroeggeboorte)

    Wat ik het meest fijne vind is aan thuis zijn is dat je niets mist van het opgroeien. Al die kleine en grote mijlpaaltjes, ik heb ze allemaal mogen meemaken.
    Het minst fijne is dat ik inderdaad wat weinig sociale contacten heb, en dat het financieel geen vetpot is. Maar voor alles is een oplossing! Zo spreek ik ongeveer om de 2 weken af met een vriendin, even er tussen uit.
    En we hebben een moestuintje, dat scheelt ook weer in de kosten.
     
  13. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hoi allemaal,

    Mag ik ook (proberen) mee te schrijven?

    Wij hebben 4 kindjes (bijna 5, 3,5, net 2 en 8 maanden).
    In mijn verlof van de vierde is mijn contract niet verlengd. We hebben besloten om voorlopig thuis te blijven en nu maar zien of het bevalt ;)
    Merk wel dat het erg veel rust geeft en ook lekker is met speelafspraakjes etc.

    Sociale contacten mis ik tot nu toe niet echt. Ik spreek ook best wel veel mensen (op het schoolplein, op straat, bij de psz, mamacafe etc) dus dat scheelt :)
    Ik mis soms wel het 'nadenken' op m'n werk. Over wat anders dan of alle bekers weer terug zijn gekomen of de voorraad pindakaas :roflmao:
     
  14. Premiemama

    Premiemama Actief lid

    27 jun 2016
    173
    54
    28
    welkom @Kristientje en @Miss M

    zal even kort mijn situatie uitleggen:
    ik ben thuisblijfmoeder sinds de helft van mijn eerste zwangerschap (2015);
    ondertussen een dochter van 2 en een zoontje van een paar maanden,
    en bezig voor baby nummer 3! :)

    sorry voor de late reactie.
    Potjestraining, wat een energievreter :-O
    Ik laat ons dochtertje nu binnenshuis in haar blote billen lopen (met sokken en een dikke trui, het is nogal een zicht maar goed.. voor haar werkt dat het beste.)
    Een paar intensieve dagen achter de rug maaarrrrr.. maar 2 ongelukjes gehad vandaag!
    ze ging zelfs alleen op het potje zitten toen broertje de fles kreeg. Hoop dat het zo goed blijft gaan.

    Hoe is jullie weekend geweest?
    Is er gevoelsmatig een groot verschil voor jullie tussen door de week en weekend?
    Hier eigenlijk niet echt; misschien omdat ik nog geen schoolgaande kindjes heb...

    @Miss M Haha ja dat nadenken; dat is een heel herkenbare! :)
     
  15. 2mmieke

    2mmieke Nieuw lid

    30 sep 2017
    4
    0
    1
    Vrouw
    Goedenavond dames in de groep

    Ben een aankomende tbm moeder, nu werk ik thuis wegens mijn zwangerschap en zorg van mijn tweeling meiden van 2 jaar. Omdat ik met werk thuis kan blijven werken zal ik een thuis blijf moeder worden dan wel ook in werk. Vind het heerlijk en fijn, kan mijn eigen uren indelen en tussen het werken ook met de meiden bezig zijn. Vaak zitten we aan de eettafel, knutselen, koekjes maken en andere dingen terwijl ik ook werk. Je moet mijn werklaptop zien... tja lijkt wel ... kruimeltjes, plakkerig hahaha. Hier ook dat ik niets mis van de mijlpaaltjes van de kids.
     
  16. NatureMom

    NatureMom Lid

    17 jun 2014
    31
    2
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hallo allen, mag ik mij aansluiten ?
    Ben begin 30 en heb 3 kinderen, ik ben thuisblijfmoeder sinds de 1e geboren was, inmiddels al bijna 11 jaar thuis.
    Bevalt mij overigens vaak heel goed, vind het fijn om er voor de kinderen te kunnen zijn, Zoon heeft ADHD en heeft wat meer structuur en regelmaat nodig.
    Ik kan ze ook weleens achter het behang plakken en dan wenste ik dat ik een fijne baan had om even niet te hoeven moederen en de zorg aan een ander kan overlaten haha
     
    Lucindalice vindt dit leuk.
  17. Babyluvv

    Babyluvv Fanatiek lid

    28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Ik ben ook een thuis blijf mama. En het lijkt me leuk om een groepje te starten! :) En samen gezellig te kletsen
     
    Lucindalice vindt dit leuk.
  18. Premiemama

    Premiemama Actief lid

    27 jun 2016
    173
    54
    28
    Hee wat leuk!
    Het is hier even stilgevallen maar zou het fijn vinden een actief groepje te krijgen!

    Wat is jouw thuissituatie?
     
  19. Premiemama

    Premiemama Actief lid

    27 jun 2016
    173
    54
    28
    Hee welkom,
    Oh fijn, al 11 jaar!
    Oh lastig met je zoontje. Hebben jullie dan een strikte reglelmaat?
    Ik probeer er dat hier in tekrijgen maar tot nu toe met weinig succes.. :roflmao:
     
  20. Babyluvv

    Babyluvv Fanatiek lid

    28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw

    Mijn thuissituatie;
    Ik woon samen met mijn vriend, ons zoontje van bijna 4maand en onze hond. Mijn vriend werkt 4dagen. En ik doe 1x per week vrijwilligerswerk een paar uurtjes. De rest van de dagen ben ik bij mijn zoontje thuis, wanneer ik aan het werk bij mijn vrijwilligerswerk ben is mijn vriend thuis. hierdoor gaat mijn zoontje
    ik spreek veel met mij, maar bedoel onze... niet naar een gastouder, kinderopvang of iets.
     

Deel Deze Pagina