Thuisstudie Kraamverzorgende

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door PerfectLittleTwin, 10 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PerfectLittleTwin

    PerfectLittleTwin Bekend lid

    11 jul 2018
    578
    577
    93
    Vrouw
    Hè mama’s en/of bijna mama’s !!

    Inmiddels heb ik geen werk, en zwanger (bijna 22 weken...) genoeg tijd op te denken wat ik nu eigenlijk wil!

    Echter wil ik straks werken.. of nouja MOET werken want inkomen moet er gewoon zijn. Maar zou heel graag een thuisstudie als kraamverzorgende erbij willen doen, naast mijn baan straks... ik moet hiervoor wel 26/27 uur per ‘maand’ stage lopen maar dat is te overzien vind ik. Zijn er echter dames die hiermee bekend zijn en die dit op deze manier hebben gedaan.
    Naar “school” kan niet is financieel niet haalbaar, want moet gewoon werken en werk,-leertrajecten zit helaas niet in deze richting. De thuisstudie zou met stage in totaal 18 maanden duren! :)
     
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Hoe bedoel je leer werk trajecten zijn er niet?

    Toen ik 2 jaar geleden solliciteerde was dat op een leer-werk functie
     
  3. PerfectLittleTwin

    PerfectLittleTwin Bekend lid

    11 jul 2018
    578
    577
    93
    Vrouw
    Dat kan wel maar dan vragen ze al een verzorgende ig vooropleiding.. ik heb geen van beide. En de thuisstudie is een combi van beide (verzorgende IG & kraamverzorgende.)
     
  4. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.078
    286
    83
    Emmeloord
    Ik weet niet in welke regio je woont. Maar er zijn veel bedrijven die weer opleiden intern... zorg in de kraam laat zich niet plannen. En zeker niet met kleine kindjes thuis. Heb je goede opvang voor ze met avond en nacht werken? En als je eens niet ‘op tijd’ naar huis kan wegens een probleem??
    Je stage is dat je een hele zorg mee loopt per keer. Dan zie je alles. Je gaat niet na 3 of 4 dagen weg of dat je dan pas een zorg binnen stapt tegen het eind van de kraamweek.
    Het is een prachtig vak om te doen! Maar in deze drukke tijd is het pittig met kleine kids en geen rooster. ;)
     
  5. PerfectLittleTwin

    PerfectLittleTwin Bekend lid

    11 jul 2018
    578
    577
    93
    Vrouw
    Mijn man is volledig thuis, hier geen om kijk naar met avond/nacht ect..
     
  6. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.078
    286
    83
    Emmeloord
    Gewoon bedrijven aanschrijven of ze je bij hun stage willen laten doen. En dan hoor je wel hoe ze dat geregeld hebben :)
    Als je opvang rond is, super :)
     
  7. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Met hoeveel kraambureau’s heb je contact gehad?
    Want ik heb ook geen verzorgende IG hoor....
     
    PerfectLittleTwin vindt dit leuk.
  8. PerfectLittleTwin

    PerfectLittleTwin Bekend lid

    11 jul 2018
    578
    577
    93
    Vrouw
    Nog met niemand want per 24 februari kan ik pas weer werken. Maar als ik leer werk traject tegen kom Zie ik vaak “verzorgende ig vooropleiding” maar ga me er eens in verdiepen! :)
     
    Biny vindt dit leuk.
  9. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.578
    4.623
    113
    Thuisstudie is echt niet nodig. Ze zitten te sprongen om mensen. En diverse grote aanbieders hebben leer werk trajecten met opleidingstraject intern. Dan heb je daarna ook meteen een baan.

    Dit is iets dat je ook in de praktijk moet doen. Veel grote organisaties hebben trouwens een bevallingsteam met kraamverzorgenden die speciaal kiezen voor hulp bij de bevalling. Als je dat niet wilt hoef je dus niet zomaar midden in de nacht weg.
     
  10. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.644
    1.286
    113
    Wij hadden kraamzorg van Naviva en die werken inderdaad met een partus-assistent (die dus met name de bevallingen ondersteunt) en ‘gewone’ kraamverzorgsters die alleen overdag komen tijdens de kraamperiode. Ik hoorde destijds ook dat ze overal mensen zoeken en dat er gewoon opleidingstrajecten zijn door de kraamzorgorganisatie zelf geregeld. Dan krijg je gelijk salaris en een opleiding. Bijvoorbeeld zoiets: https://www.naviva.nl/vacatures/kraamverzorgende-worden-in-de-regio-utrecht/
     
  11. Lunarosa

    Lunarosa Actief lid

    24 jul 2017
    183
    135
    43
    Vrouw
    Kraamzorg De Waarden biedt een leer-werktraject, weet niet of die bij jou in de regio zitten.
     

Deel Deze Pagina