Tijdens echo buik vlekjes op lever gevonden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mikkie32, 23 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikkie32

    Mikkie32 Bekend lid

    18 okt 2016
    804
    62
    28
    Gisteren kreeg ik ineens helse pijnen in mn rechterflank.. Ter hoogte van mn blinde darm. Allerlei onderzoeken gehad en met de baby was alles goed en verder met mij ook .. wat met zwangerschap te maken had dan. Bloed laten prikken en hier kwam niks uit. Als laatste een echo van mn buik gehad om te kijken hoe de blinde darm eruit zag maar die was normaal. Wel zijn ze bij toeval meerdere vlekjes tegen gekomen op mijn lever.. Hier schrok ik natuurlijk erg van. Ze gaf dat er nu niks mee hoeft te gebeuren en ze in november (zodra ik bevallen ben ) weer een echo laten maken. Pfff. . Wat moet ik hier nu mee. Ik maak me een beetje zorgen! Wie heeft dit ook meegemaakt?
     
  2. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.137
    1.059
    113
    Meest waarschijnlijk hebben ze hemangiomen gezien. Dat zijn goedaardige zwellingen in de lever die bij veel volwassen gezien worden, tot 20% van de mensen heeft deze en ze geven vrijwel nooit klachten.

    Er bestaat natuurlijk een (erg) kleine kans dat er toch iets kwaadaardigs zou spelen, maar als dat meerder vlekjes in de lever geeft, dan zou je ook elders in je lichaam (veel) meer aanwijzingen moeten hebben dat je ziek bent. En op jonge leeftijd is kans echt heel, heel klein.

    Als je zorgen blijven, zou ik het bespreken met huisarts. Wellicht dat hij je kan geruststellen. Meestal staat in verslag van radioloog wel beschreven hoe hij/zij de vlekjes heeft geïnterpreteerd, dat kan de huisarts dan wel toelichten.
     
  3. Soofje89

    Soofje89 Nieuw lid

    14 apr 2017
    4
    1
    3
    NULL
    NULL
    Hoi,

    Ik plaats hier eigenlijk nooit een bericht maar wilde hier toch even op reageren.
    Het zouden ook adenomen kunnen zijn. Dit zijn goedaardige zwellingen die groeien onder invloed van hormonen (zoals bij een zwangerschap).
    Het kan zijn dat ze dit nu nog niet kunnen herkennen. Als het adenomen zijn is dat niks om je zorgen over te maken. Je wordt dan goed in de gaten gehouden en zodra de hormonen afnemen krimpen ze normaal weer.

    Ik kan me goed voorstellen dat je van het nieuws geschrokken bent!
     

Deel Deze Pagina