tim zou 21 worden

Discussie in 'Vlindertjes vanaf 25 weken' gestart door traantjesomtim, 14 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. traantjesomtim

    traantjesomtim Nieuw lid

    14 jul 2015
    2
    0
    0
    NULL
    kortrijk
    Hallo
    Ik ben moeder van vier kinderen.
    bram, gert en febe zijn volwassen. tim zou deze zomer 21 jaar worden.
    Hij was de derde zoon. Hij overleed in mij net voor de geboorte.
    Nadien kreeg ik nog een dochter die 20 wordt op 17 juli.
    Maar ik kan mijn engeltje niet vergeten.
    Het is niet meer dat ik nog die diepe scherpe pijn alle dagen heel de dag voel.
    Ik heb een zeurende pijnlijke plek in mijn leven, mijn dag kom altijd nog.
    Voor de mensen die pas een kindje verloren, de pijn mindert. Na drie jaar leer je er mee leven. Het krijgt een plaats in je leven. Nadien verloor de wereld wel zijn glans en die is nooit helemaal teruggekomen.
    Nu ik ouder word denk ik weer meer aan hem.
    Ik zoek een kleine tattoo om rond zijn 21 ste verjaardag te plaatsen.
    Hij heeft niet geleefd ! Hoor ik vaak. Maar hij leefde in mij. Net als de drie andere was de poes de tweede die wist dat er leven in mijn buik zat. Alleen schopten ze eerst naar onze kat als die op mijn schoot lag.
    Ik heb even veel afgezien om hem te baren maar wist dat hij dood was voor hij kwam. Van de ene dag op de andere geen leven meer.
    Zijn zusje is te vroeg geboren. De weeën begonnen van zelf. Zes weken te vroeg. Ze lieten haar komen. Nu wordt ze vrijdag twintig.
    Nu vraag ik aan jullie voor ideeën.
    Ik kwam jullie site tegen toen ik opzoek ben naar een passende tattoo.

    Groetjes
    traanjesomtim Marijke
     
  2. Daisykesie

    Daisykesie Fanatiek lid

    Hoi Marijke,

    21 jaar geleden alweer, maar ik kan me goed voorstellen dat het nog steeds pijn doet. Heel veel sterkte!
    Mooi dat je alsnog een tattoo wil laten zetten ter nagedachtenis aan hem! Ik heb ook een tattoo laten zetten voor mijn doodgeboren dochtertje; een donzen veertje op mijn pols.
    Een veertje doet me aan haar denken: zo was ze er en zo was ze weer meegenomen door de wind. Een donzen jong veertje omdat ze een baby was. En een veertje vind ik mooi maar kwetsbaar, net als mijn meisje. Daarnaast had ik de quote gezien: Whenever feathers appear, you know that angels are near. Dus een veertje voelde voor mij heel passend.
    Heb je iets wat je heel erg aan hem doet denken? Een symbool, een bloem, een dier, enz?

    Groetjes Daisy
     
  3. traantjesomtim

    traantjesomtim Nieuw lid

    14 jul 2015
    2
    0
    0
    NULL
    kortrijk
    hallo Daisy
    De pijn blijft. En met ouder worden voel ik meer de leegte.
    Een veertje is inderdaad mooi.
    Ik had een idee van een engeltje met zijn naam.
    Het juiste ontwerp heb ik nog niet. Het is zoeken.
    Ik denk dat het lege nest syndroom ook het verdriet en het gemis weer doet opflakkeren.
    Mijn huwelijk liep 5 jaar later op de rotsen.
    Een vechtscheiding.
    De nu volwassen kinderen waren een hand vol. Ze hadden adhd en twee zeer zwaar. Het jongste had last van woede aanvallen. Ze heeft ook dyslexie, dyscalculie en disortografie. Ik heb jaren met haar van therapie naar therapie gereden. En de tweede volgde dit ook en dan nog voetbal, rollerhockey, dans, turnen en jeugd beweging.
    Maar ze is nu oke. Ze heeft haar eerste jaar bio medische laboratorium technieken.
    De oudsten Bram 25 is aan het doctoreren in Parijs in de astro fysica.
    De tweede Gert is kraanman. Hij wou en wilt geen boek open doen.
    Ik werk niet meer door dat ik ziekte. Ik ben invalide geworden. Dus de finaciële systuatie is er niet op verbetert.
    Mijn ouders zijn overleden net als mijn 2 broer. Ik heb nog een zus die 16 jaar ouder is. Mijn broers waren nog ouder.
    Gelukkig heb ik mijn dieren.
    Ik hoop dat uw leven beter op de rails gekregen hebt.
    Rouwen is zwaar en je doet dat nu als een koppel niet op de zelfde manier.
    Groetjes
    Marijke
     
  4. a2cmieux

    a2cmieux Niet meer actief

    Lieve Marijke,

    Hier gelukkig helemaal geen ervaring maar ik wilde toch niet zomaar wegklikken. Heftig wat je allemaal hebt meegemaakt. Wil je een dikke digitale knuffel geven.

    Ik hoop dat je een hele mooie tattoo krijgt als aandenken aan Tim.
     
  5. Truusdemier1981

    Truusdemier1981 Actief lid

    16 mei 2015
    295
    0
    16
    Vrouw
    Ter Apel
    Heel veel sterkte, ik hoop dat je een hele mooie tattoo krijgt!
     
  6. mamavanmenno200

    mamavanmenno200 Fanatiek lid

    16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    hoi

    ik heb een tattoo laten zetten ter ere van Berre* : een dromenvanger, want ik wil blijven dromen ...

    sterkte met de moeilijke tijd, ik geloof best dat het niet meer zo steekt als 21 jaar geleden, maar het blijft altijd een doffe plek in jullie hart...

    groetjes
    mama van Menno en Berre*
     
  7. wodjeka

    wodjeka Bekend lid

    25 feb 2013
    860
    60
    28
    Hellevoetsluis
    Het mooiste zou zijn om iets passends te vinden en niet een standaard tattoo.

    Maak eens een klein lijstje voor jezelf. Bijvoorbeeld waar je Tim mee associeerd, welke kleur bij hem past..
    Wil je nog een bepaalde symboliek uitstralen? Iets vrolijks of juist iets veel minder vrolijks?
    Ga met dat lijstje desnoods een keer praten in een goede tattoo shop, hun hebben daar ook ervaring mee. Zo kan je tot iets heel moois en heel persoonlijks komen.
     
  8. malibuu

    malibuu Bekend lid

    15 apr 2015
    569
    0
    16
    Hoi,

    Ook ik ben mijn kindje verloren.
    Nog maar heel kort geleden, slechts 2 maanden..
    Ik hoop dat de pijn naarmate de tijd vordert afneemt, maar kan me niet voorstellen dat het ooit weggaat.

    Ik heb vorige week de naam van mijn dochter op de zijkant van m'n pols laten tattoeren. Samen met een pluisje van een paardenbloemetje. Dat paardenbloempluisje staat bij ons symbool voor onze dochter.
    Dit pluisje hebben we overal terug laten komen; op haar rouwkaartje, op de steen op haar grafje, op haar herinnerings box.

    Ook nog heel bijzonder:
    Toen we net uit het ziekenhuis waren, voor ze begraven werd, dat er uit het niets 2 van deze pluisjes op de bank lagen zonder dat er een raam of deur openstond.
    Deze pluisjes heb ik bewaard in een zakje, ik vond het te bijzonder om ze weg te gooien..

    God, wat mis ik haar...
     
  9. Sam0110

    Sam0110 Fanatiek lid

    6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ik kan me best voorstellen dat de leegte blijft.
    Zoek een goeie tattoo artiest, als je hem wat meer over tim vertelt dan zal ie mss zelf met een mooi ontwerp komen.
    Denk terug aan wanneer je zwanger was van hem, had je bepaalde zin naar iets specifiek, eender wat je associeert met hem kun je erin laten verwerken.
    Ik wens je heel veel sterkte, en idd aan dieren kun je HEEL veel hebben.

    Volhouden!
    Voor Tim, en je andere kinderen.
     
  10. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Oh wat een verdriet is het toch :( Mensen die zeggen dat hij niet heeft geleefd, missen een heel groot stuk inlevingsvermogen en intelligentie. Hij heeft wel degelijk geleefd en hij is een heel belangrijk deel van jou leven. 'Het kind dat het meest aanwezig is, is het kind dat wordt gemist'. Voor mij is het inmiddels 8 jaar geleden en ook ik dacht dat de glans van mijn leven af was. 4 jaar lang heb ik me diepongelukkig gevoeld. Tot ik in therapie ging, eerst mindfulness en daarna emdr om het trauma van haar overlijden te verwerken. Later kreeg ik ook antidepressiva en dat alles bij elkaar heeft wonderen verricht. Ik denk elke dag aan haar, maar het doet niet alleen maar pijn, ik heb ook mooie herinneringen. 21 jaar geleden gingen ze er toch anders mee om en misschien zijn er wel dingen waar jij mee aan de slag kunt, om het beter te verwerken (ik haat dat woord eigenlijk, alsof je over de dood van een kind heen komt, nee, je gaat er doorheen en leert ermee leven). Wbt een tattoo: heb je een symbool voor Tim bv een engeltje, vlindertje of beertje oid? Kleuren die je met hem associeert? Een goede tattoo artist kan samen met jou een mooie tattoo ontwerpen.
     
  11. MammieVanSammie

    MammieVanSammie Actief lid

    30 nov 2012
    395
    2
    18
    Noord Holland
    Mijn moeder heeft ook kindjes verloren, waaronder een tweeling die nu 35 zou zijn geweest en die geboren werden met 27 weken. Zij heeft al die jaren nog veel verdriet en pijn hiervan gehad, nu nog wel, maar ze heeft twee jaar geleden nog traumatherapie daarvoor gedaan en nu heeft ze minder last. Toen ze klaar was met de therapie heeft ze voor ieder kindje een klein sterretje op haar buik laten tatoeëren (60 jaar en ze houdt in principe niet eens van tatoeages)
     
    Sunny37 vindt dit leuk.
  12. megacarls

    megacarls Niet meer actief

    Wat pijnlijk te lezen dat het nog zo zwaar is. Maar als ik lees wat je verder nog hebt meegemaakt dan is dat ook wel heftig.
    Ikzelf ben 3 jaar geleden een dochtertje verloren. Ook doodgeboren terwijl de negen maanden bijna waren volbracht. Ook ineens. Van de ene op de andere dag. Geen waarschuwing, en mankeerde niks aan haar.
    Ik heb het idee van een tattoo altijd heel erg mooi gevonden maar heb/had de daad nog niet bij het woord gevoegd. Ik heb symbooltjes voor alle 3 mijn kinderen en ik heb het altijd mooi gevonden om die symbooltjes samen te verwerken. Afgelopen schooljaar kreeg mijn dochter een vriendinnetje op school. En dat vriendinnetje bleek de dochter van de eigenaar van de tattooshop in ons dorp te zijn. Toevallig kan ik het met hen ook heel goed vinden en nu wordt momenteel de daad bij het woord gevoegd. 2 weken terug ben ik daar geweest om de wensen voor mijn tattoo door te spreken en zij is gaan schetsen. Dit eerste ontwerp gaat zij helemaal verfijnen en uiteindelijk als het klaar is gaat hij (het is een echtpaar) dat ontwerp tattoeren. Z.n.met een paar aanpassingen als blijkt dat het niet werkt.

    Je zult zelf wel moeten weten wat je ongeveer wilt. Je kunt niet zodanig breed naar een tattooshop gaan. Ga nadenken wat je wilt. Wat voor symbool vind je mooi/bij je zoontje passen? Moet het zwart/wit zijn, kleur of watercolor. Welke stijl vind je mooi. Hoe groot wil je hem hebben? Hou je van strak of los? Waar wil je dat de tattoo komt te staan? Dat zijn wel belangrijke dingen die je op een rijtje moet hebben voor je naar een tattoeerder gaat.
    Ikzelf heb heel veel gehad aan pinterest. Je kunt zoeken op tattoo. Tattoo vrouw. Tattoo *plaats waar je hem wilt laten zetten*. Body art. Je kunt kijken bij babyloss of er tattoo's tussen staan, ik heb nooit geprobeerd die 2 te combineren maar misschien levert dat ook nog wel wat op.
    Mijn stijl is gebaseerd op de tekeningen van Carlymarie Dudley. Het wordt een zon (zoek maar eens op "self acceptance Carlymarie" op afbeeldingen. Daar staat hij op), met daarin de symbooltjes van mijn kinderen in plaats van de tekeningen die zij erin heeft zitten. Het wordt enerzijds heel anders maar anderzijds zie je die tekening er wel in terug.

    Kijk ook goed naar een goede tattoeerder. Lees recensies, zijn mensen tevreden? Bekijk zijn werk, vind je het mooi? Is het jouw stijl? Je hoeft het totale plaatje niet mooi te vinden (ik vind een doodshoofd of tribal meestal ook niet mooi) als je de manier waarop het getattoeerd is maar wel netjes en goed vind. En kijk hoe ze een 5 puntige ster tattoeren. Aldus het echtpaar waar ik hem laat zetten kun je daaraan zien of je een goede tattoeerder te pakken hebt. Een mooie strakke ster zetten schijnt lastig te zijn. Als dat er goed uitziet ben je al een heel eind. Beknibbel ook niet op een paar tientjes. Ga niet automatisch naar de goedkoopste.
     

Deel Deze Pagina