Timing IUI te laat??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Chitje, 30 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Ik heb vandaag mijn 3e IUI poging gehad. Ik krijg geen hormonen, dus IUI in mijn natuurlijke cyclus met donorzaad. Ik moet dus ovulatietesten doen, als die positief is krijg ik de volgende dag de inseminatie. Normaal heb ik 2 dagen een positieve ovulatietest, de eerste dag zie je het oplopen (en smiley op digitale) en de 2e dag is de test echt knetterpositief en ook die dag mijn eisprong. Nu had ik deze cyclus maar 1 dag een positieve test (die was wel echt knetterpositief) en vannacht mijn eisprong. Die heb ik gisteren de hele dag voelen aankomen en gisteravond helemaal. Ook m'n temperatuur was hoger vanochtend en ovulatietest vanochtend was weer bijna wit. De IUI was pas aan het begin van de middag, dus ruim 12 uur na m'n eisprong. Volgens het ziekenhuis was dit allemaal heel normaal en moet ik hoop blijven houden, maar volgens mij was het te laat en voor mij voelt deze maand als een verloren maand. Wat denken jullie? Maakt ik nog een kleine kans? Ik geloof er niet in en dat maakt me zoooo ontzettend verdrietig.

    Groetjes,
    C.
     
  2. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Het is heel moeilijk om zeker te weten op het uur wanneer je eisprong is geweest. Dat kan je echt alleen een beetje goed weten met medicatie en IVF (terugplaatsing embryo's).

    Dus ik denk dat je een goede kans maakt hoor! Ik was met IUI en IVF punctie ook bang dat mijn eitjes te vroeg zouden springen, maar je moet gewoon vertrouwen op je arts. Het voelt gewoon alsof het veelste lang is na je positieve test of hormoonspuit. Ik denk dat heel veel dat zo ervaren. Maar de artsen hebben hier ervaring mee en ze doen het niet voor niets zo.

    Nu twee weekjes afleiding zoeken en wie weet... :):thumup:
     
  3. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Dat een ovulatietest weer wit is betekent niet dat je ei gesprongen is. Die springt binnen 48 uur na de positieve test en dat is dus als de test alweer negatief is. Volgens mij was je dus prima op tijd.
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.009
    113
    Nabij Utrecht
    Als jouw ei in de nacht van woensdag op donderdag is gesprongen, kan je nooit op donderdagochtend al een tempverhoging van 0 3 graden hebben gehad.
    Dat ligt veel te dicht op elkaar en dan had er eerder een slowrise geweest.
    Je verhoging kwam dus hoogstwaarschijnlijk door je lh piek (helaas kan je dan ook verhoging hebben).

    Kan je je tempkaart plaatsen?
    En temp je wel strikt conform alle "regels" (oraal, zelfde tijd, zelfde aantal uren slaap etc).

    Mijn inziens ben je dus nog ruim op tijd gewreest voor de iui :)
     
  5. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw

    Hoe zit dat dan met ovulatietesten? Meestal is hij bij mij langzaam aan het oplopen, dan 2 dagen echt duidelijknen daarna langzaam weer richting negatief. Is je eisprong niet het telen voor je lichaam om het LH weer af te gaan breken?
     
  6. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw

    Ik temperatuur wel volgens alle regels, alleen rectaal, mij is verteld dat dat betrouwbaarder is dan oraal. Maar volgens mij gaat het het daar om dat je dat gewoon altijd hetzelfde doet, dus niet de ene dag rectaal en de andere oraal. Ik wist niet dat LH ook een verhoging kan geven... Zou ik die niet ook op de dag van de positieve test al gehad moeten hebben? Hieronder m'n kaartje van deze maand.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  7. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Oh ja, de echoscopiste had maandag op basis van m'n follikel meting voorspeld dat de piek dinsdag zou zijn. Dat was dus niet zo. Had zelf verwacht woensdag oplopend LH (wel positieve test) en dan donderdag knaltest, maar dus alleen woensdag knaltest.

    Bovenste is van deze maand, onderste van aantal andere maanden. Heb vorige maand voor het eerst ook digitaal gebruikt en die geeft die oplopende dus ook al als eerste positie dag.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  8. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    :roflmao: Ben je ziek RoGi? Volgens mij bedoel je rectaal :p.

    TS ik denk dat het gewoon op tijd is geweest hoor!
     
    Mila27 vindt dit leuk.
  9. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.009
    113
    Nabij Utrecht
    #9 RoGiJuLi, 31 aug 2018
    Laatst bewerkt: 31 aug 2018
    Ik bedoel idd ook rectaal ;) via de billen dus.
    Maar wel ga je elke avond op dezelfde tijd slapen?

    Gezien jouw kaartje ... je basaal ligt op 36.3, gisteren in de middag was je eisprong (vandaag 0,2 graden hoger).
    Je zat dus idd goed qua timing met de iui.

    Ps.. je hebt de 29e maar 1x getest. Die was nog net niet positief, maar in de avond wellicht wel, vandaar dat je temp op de 29e nog niet verhoogd reageerde op de lh piek
     
  10. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.009
    113
    Nabij Utrecht
    Hahaha ja verkeerde woordje... zat in me hoofd om te te typen "niet oraal".... maar besloot iets anders te typen ... gnagnagna te vroeg :D:D
     
  11. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Na die laatste duidelijke test springt je ei dan binnen 48 uur :)
     
  12. Blosje89

    Blosje89 Fanatiek lid

    12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Persoonlijk zou ik rond eisprong 2x daags gaan testen.
    Wellicht was je ovu dinsdagavond dan ook positief geweest.

    Ik had soms ook 2dagen achter elkaar positieve ovu, maar ging (na aantal te late pogingen) altijd uit vd eerste positieve ovu (ook al was dit pas savonds tussen 18-20.00...

    Hebben ze met echo gekeken of je ei al gesprongen was?
    Als je zelf gevoel hebt dat eitje al is gesprongen Kun je er ook voor kiezen die maand over te slaan. Donor kan een dure kwestie zijn, afhankelijk van soort traject.

    Eitje leeft wel gemiddeld 24uur, waarbij de eerste 12 uur sowieso nog goed vruchtbaar...
    hopelijk gewoon succesvolle behandeling...
     
  13. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Dank jullie wel voor de bemoedigende woorden. Ik hoop zo dat jullie gelijk hebben!

    @Blosje89: nee er is geen echo meer gemaakt om te kijken of hij al gesprongen was. Vond ik eerlijk gezegd ook wel typisch, zeker omdat ze aanboden als het testen zoveel stress oplevert in het vervolg misschien meer echo's te maken in plaat daarvan.
    Ik heb gelukkig een Nederlandse donot, maar gratis is dat niet inderdaad. Gelukkig niet zo duur al Deens. Ik kreeg niet echt de keuze of ik over wilde slaan. Het was gewoon we doen het zo. Moet als deze poging niet gelukt is sowieso voor evaluatie naar de gynaecoloog. Genoeg te bespreken.

    @RoGiJuLi: ja ik ga wel rond dezelfde tijd slapen. Burgerlijk leven hoor;). Meestal voel ik ovulatiepijn in de middag en stots dat einde van de middag/begin van de avond en dan de volgende ochtend duidelijk hogere temperatuur. Het was allemaal wat eerder deze maand. Pijn stopte dus middenin de nacht. Heb me altijd laten vertellen dat als de pijn weg is het eitje gesprongen is en dat lijkt dus ook wel te kloppen met eigen ervaring.

    Wel nog veel vruchtbaar slijm vandaag...
     
  14. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    M'n ei is door FF toch echt op dag 12 gezet, dus vrees echt het ergste. Ronde verkeken:cry::cry::cry:
     

    Bijgevoegde bestanden:

  15. momim

    momim Niet meer actief

    Ook als er snachts al een eisprong is geweest, kan ei nog steeds bevrucht zijn want zaadjes zijn er na inseminatie binnen een paar minuten.
    Ik zou in het vervolg, mocht dat nodig zijn natuurlijk, 2 keer per dag gaan testen. Dus smorgens en savonds (of smorgens en smiddags), of als dat je meer rust geeft zelfs 3 keer per dag. Testen kosten in verhouding geen drol en zal je veel meer rust geven denk ik.
    Verlies nog niet de moed! Ronde wij voor de tweede keer hoorden dat kwaliteit onder IUI grens zat en ik er dus al helemaal vanuit ging dat het niets meer ging worden zwanger! (Werd uiteindelijk een miskraam, maar dat maakt voor de moraal: houdt moed, je lijf kan meer dan dat je denkt!! niets uit;))
     
  16. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.009
    113
    Nabij Utrecht
    FF voert uit naar wat jij invoerd.
    Ik weet nog steeds bijna 100% zeker dat jouw ei op dag 13 was :):)
     
  17. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw

    Ben jij zwanger geworden met IUI? Hoe ging dat bij jou qua timing in het ziekenhuis? Ik heb nog wel gedacht dinsdagavond om te testen, maar voor het ziekenhuis had dat niet uitgemaakt, die hadden dan nog steeds donderdagmiddag pas de inseminatie gedaan. Klopt, die tests zijn supergoedkoop in vergelijking met donorzaad. Deze maand dus sowieso al 2 soorten gedaan als cross-check.
     
  18. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Ik hoop zo dat je gelijk hebt!
     
  19. momim

    momim Niet meer actief

    Uiteindelijk zwanger geworden met IUI met donor nadat bij mijn partner geen levende zaadcellen meer gevonden werden (daarvoor 2 keer ICSI gehad).
    Ik deed smorgens (met 2e urine) en smiddags ook nog een keer een test zodat ik het dan smiddags nog telefonisch door kon geven. Omdat ik vaak aan het eind van de nacht al een keer moest plassen telde urine aan het begin van de ochtend dan vaak al als 2e urine (ook wel zo praktisch met werken ;)), dus als ik dan rond 15.00-15.30 nog een keer testte zat er toch behoorlijk tijdsverschil tussen. Heb ook een keer savonds getest omdat hij op de dag wel opliep maar niet positief werd, uiteindelijk toen volgende ochtend wel positief, dus weet niet hoe het ziekenhuis omgaat met positieve test in de avond, maar wel een keer positieve test in de middag gehad en toen volgende dag inderdaad de inseminatie.
     
  20. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Oei, dat je partner onvruchtbaar is lijkt me ook een heftige boodschap. En ook een heel zwaar traject kan ik me zo voorstellen. Was het een moeilijke keuze om dan voor een donorkindje te gaan? Ontzettend fijn dat je toch zwanger bent geworden met behulp van een donor! Zijn daar veel pogingen voor nodig geweest?
    Ik blijf het geklooi vinden met die tests. Ik zat dinsdag ook echt helemaal klem met werk aan het einde van de middag. Maar goed, zoals gezegd gaat het normaal gesproken langzamer en zie ik de piek veel meer opbouwen over langere tijd. Vind wel dat ze dat ze weinig uitleg over geven. Zo van ga maar testen en als hij positief is de volgende dag IUI. Het zou mij best helpen als ik precies weet hoe dat werkt met die piek en je eisprong, maar met Google vind je ook van alles en soms echt zo tegenstrijdig.:(
     

Deel Deze Pagina