***Timonneke in de mmm***

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Timonneke81, 30 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timonneke81

    Timonneke81 Bekend lid

    30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Net minder goed nieuws gekregen. Van de 16 eitjes waren er 15 rijp genoeg, maar zijn er slechts 7 bevrucht. Dit resultaat vind il echt wel tegenvallen, ik had op veel meer gehoopt. Ze zeiden nu dat we woensdag al de uitslag te horen krijgen van de pgd. Weer wachten dus... Ben nu veel minder happy dan gisteren.
     
  2. verhip

    verhip Fanatiek lid

    23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Vervelend dat er een hele hoop zijn afgevallen, maar 7 eitjes is toch ook niet slecht? Hopelijk heb je er gewoon maar 1tje nodig en ben je hartstikke zwanger na terugplaatsing... ik duim voor je
     
  3. Timonneke81

    Timonneke81 Bekend lid

    30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Op zich vind ik 7 ook niet slecht, maar ik ben bang dat er door de pgd niets meer over blijft om terug te plaatsen. Als het een gewone ivf/icsi zou zijn, zou ik het resultaat niet slecht vinden denk ik, maar nu gaan er nog een groot aantal embryo's afvallen.
     
  4. Hope

    Hope Fanatiek lid

    1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hey Timonneke,

    ik begrijp helemaal wat je bedoeld.
    Ik denk dat menig één hier blij is met zo`n score, maar helaas zitten wij in de vervelende positie dat na de PGD nog heel veel afvallen.
    Ik hoop voor jou dat er minimaal 2 goede overblijven, dan kunnen deze 2 fijn naar het warme plekje in je buik. ;)

    Overigens had ik dat ook vaak hoor, het ene moment super blij en postitief, maar het andere moment verdrietig en angstig voor wat gaat komen.

    Ik ga iig heel hard duimen.

    Liefs Hope
     
  5. Floor01

    Floor01 Actief lid

    11 jul 2008
    134
    0
    0
    Hoi Timonneke,

    16 eicellen is inderdaad hartstikke goed. Ik begrijp nu ook heel goed je onzekerheid dat er van die 7 door de pgd nog wel wat zal afvallen.
    Ik hoop dat er goede bij zullen zitten, ik zal voor je meeduimen!

    Liefs Floor
     
  6. Timonneke81

    Timonneke81 Bekend lid

    30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Bedankt voor het duimen dames. Met 1 gezonde embryo ben ik al tevreden, want hier in belgië zetten ze bij een eerste poging maar 1 embryo terug, dat is hier een wet. Bij een volgende poging mogen ze er wel 2 terugzetten.
    Weten jullie of ze na de pgd embryo's kunnen invriezen? Ik ben het vergeten te vragen in het fertiliteitscentrum.

    groetjes, timonneke
     
  7. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    ik weet het niet, hier vriezen ze alleen topembryos terug, het lijkt me toch als ze bij jou ook goed (top) zijn dat het kan, ze kunnen ze tenslotte ook terugplaatsen.

    terugplaatsingsaantal is hier afhankelijk van de kwaliteit. bovengemiddelde emryos kunnen worden ingevroren en er wordt er 1 teruggeplaatst. gemiddelde embryos kunnen niet worden ingevroren en daarvan worden er twee teruggeplaatst. de kwaliteit heeft te maken met de kans op innesteling.
     
  8. Merel81

    Merel81 Bekend lid

    27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    en bij mijn ziekenhuis plaatsen ze zowieso maar 1 embryo terug. Want ze vinden de risico's van een tweeling te groot en je vergroot de kans op een daadwerkelijke bevruchting bij het plaatsen van 2 embryo's maar met 3 %. Aldus de arts.

    Maar ik weet 1 ding zeker, als deze poging mislukt wil ik 2 embryo's terug laten plaatsen de volgende keer!
     
  9. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    ik heb idd ook begrepen dat 2 emmys niet zo'n grote kans meer is
     
  10. Timonneke81

    Timonneke81 Bekend lid

    30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Daar hebben ze tegen ons nog niets over gezegd. Ik zou er in ieder geval de volgende poging 2 laten terugplaatsen als er 2 gezonde zijn.
    Linda, kun jij vandaag nog niet bellen voor het bevruchtingsresultaat? Als ze het bij mij al weten, moet dat bij jou toch ook?
     
  11. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    tja heb het maar niet gedaan omdat het zo is afgesproken, ben ook benieuwdug of áls er bevruchting heeft plaatsgevonden er dan 1 of 2 worden teruggeplaatst! Wauw 1e dag is al bijna voorbij, morgen om deze tijd weten we meer [-o< [-o< [-o<
     
  12. Merel81

    Merel81 Bekend lid

    27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    weet je wat het is; We kunnen nu gewoon niks anders doen, dan afwachten en hopen op een mooie, gezonde embryo en een goede terugplaatsing, zodat we een nieuw onderwerp kunnen openen hier: Linda, Timonneke en Merel Zwanger!

    En dat alles verschillend is bij die ziekenhuizen, daar moeten we ons gewoon bij neer leggen!

    Ik hoop het gewoon zo, dat het lukt!
     
  13. Timonneke81

    Timonneke81 Bekend lid

    30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Dan zullen we samen nog even wachten en hopen.
    Wanneer moet jij weer gaan werken merel? En nog veel last van de puctie?
     
  14. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    ja we gaan voor zo'n mooie topic! goed idee merel, gaat het een beetje?
     
  15. Merel81

    Merel81 Bekend lid

    27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Hier gaat het best goed, maar merk nu wel dat ik toch echt rust moet houden. Dus ik ga het morgenochtend nog even rustig aan doen.
    Ik werk samen met mn vriend, dus ik kan wel het een en ander een beetje makkelijk inplannnen. Ga morgen gewoon even een poosje aan 't werk en als het niet gaat kruip ik weer lekker mn bed in.
    Dat is wel een voordeel.

    Hebben jullie ook zo'n ' leeg ' gevoel? Eitjes weg, zaad ingeleverd en nu maar wachten... Volgens mij belanden we nu in de spannendste tijd. Als we donderdag een terugplaatsing hebben ( hoop, hoop) dan zou ik 21 oktober kunnen testen.
    Ik denk dat je na de terugplaatsing gelijk een beetje zwanger gevoel hebt, je weet toch dat er iets bevrucht is he?
     
  16. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Ja dat hebben wij ook een beetje, in het zkh ligt nu misschien wel ons toekomstige beebje, heb ook echt het idee dat als het morgen doorgaat we onze mini gaan ophalen.
     
  17. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
  18. Timonneke81

    Timonneke81 Bekend lid

    30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Gefeliciteerd met je embryo's Linda! Ik duim morgen voor je bij de terugplaatsing! Succes!
     
  19. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    jeetje jij moet nog tot donderdag wachten he ivm de pgd? kom je de tijd door? ik heb net even staan strijken maar kreeg alweer last van mijn rug en buik, hoe gaat het met jou? zit eraan te denken om pas vrijdag te gaan werken, denk je dat dat overdreven is? Merel werkt vandaag al deels!
     
  20. Timonneke81

    Timonneke81 Bekend lid

    30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Eerst was gezegd donderdag pas, maar ze gaan morgen in de late voormiddag bellen om te zeggen of er een terugplaatsing is of niet.
    Deze morgend dacht ik dat het beter ging. Mijn man ging een klein wandelingetje doen met de hond, en ik dacht "ik ga mee, wat frisse lucht zal me goed doen" Niet dus :( Iedere stap dat ik zetten voelde ik in men buik, toen ik thuis kwam hield ik het niet meer. Ik heb een pijnstiller genomen en ben op de zetel gaan liggen, nu gaat het terug wat beter. Ik zou het nog niet zien zitten om terug te gaan werken, ik moet veel rondlopen op men werk en dat zou echt nog niet gaan.
    Zou je dan niet beter maandag terug gaan werken? 1 dag werken, en dan weekend, das ook zo stom. Kun je beter vrijdag ook nog thuisblijven, dan heb je weekend, en maandag terug beginnen.
     

Deel Deze Pagina