Tips gezocht Barcelona

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door susanne85, 15 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susanne85

    susanne85 VIP lid

    13 aug 2007
    9.758
    829
    113
    Noord Holland
    Hi allemaal

    Ik ga 30 maart tot en met 2 april gezellig met mijn man naar Barcelona toe
    Nu ben ik op zoek naar de mooiste plekjes in die stad die we kunnen bezoeken.
    We gaan uiteraard naar de sagrada familia ,naar t park Gúell en naar de font magica. Zaterdag hebben we ook een fiets gehuurd en gaan met een nl gids lekker rond rijden maar dat zal toch anders zijn dan van barcelona deskundigen

    Nu dus de vraag. Hebben jullie nog verdere tips en tops qua bezoek en eet plekjes?

    En uiteraard alvast dank!
     
  2. aapje79

    aapje79 Fanatiek lid

    11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    Wij zijn afgelopen zomer 1 dag in barcelona geweest en zijn toen met een hop on hop of bus de stad door geweest. Dan kom je langs alle mooie plekjes van de stad.
     
  3. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik ben net terug van 4 dgn barcelona (voorjaarsvakantie)

    Helaas is Guell park under construction (bankjes maar aan 1 kant bereikbaar andere kant bouwvakkers), dus het betalende gedeelte, daarom hebben we de gratis route genomen.
    Was ook leuk.

    Loop ook om de sagrada de familia er achter zit ook een leuk waterparkje!
    font magica was helaas niet werkend toen wij er waren ook de cascades waren niet aan.
    Wel erg indrukwekkend.
    Wij hebben ook de tramblas gelopen en ook de wijk ernaast Barri Gothic aangedaan en naar de Kathedraal van Barcelona geweest (deze is sochtends gratis).

    Verder zijn wij naar Camp Nou geweest (niet erin) en daarna waren wij wel moe hahaha
    Ook hebben we de gebouwen van Gaudi opgezocht en vooral lekker gegeten.
     
  4. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Wij hadden een T10 kaart gekocht en met de metro gereist. (dat is 10x reizen) en bijna 2 uur geldig. (wij hadden ook een hotel buiten barcelona)
     
  5. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.446
    2.143
    113
    Wij hebben in Barcelona een rondleiding gedaan door het Palau de la Musica, kaartjes daarvoor kon je online boeken. Wij vonden het een erg mooi gebouw.

    En wij hebben toen heerlijk gegeten bij La Crema Canela (Passatge Madoz, 6). Een klein restaurantje en toen (alweer 6 jaar geleden) niet duur.
     
  6. susanne85

    susanne85 VIP lid

    13 aug 2007
    9.758
    829
    113
    Noord Holland
    Dank voor de reacties zo far. Jammer dat t par onder constructie is. Wij willen vooraf kaartjes bestellen dus goed dat we dat nog niet gedaan hebben.
    We hebben een hotel op 10 min lopen van de ramblas en gaan zaterdag fietsen voor 3 uurtjes. Overwegen om de fietsen nog een extra dag te huren want hadden begrepen dat t goed te fietsen is allemaal.

    Verder sta ik nog steeds open voor tips dus kom maar door. Hoop wel dat font magica t doet als wij er zijn met Pasen. Kijk daar toch wel naar uit eerlijk gezegd haha
     
  7. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Verdwaal in de oude stad!

    Ik ben helemaal verslaafd aan Barcelona haha. Maar de gotische wijk, romijnse deel incl Santa María del Mar vind ik prachtig om rond te slenteren. Parc de la Ciutadella is heel mooi, je kunt vanaf het strand daar naar toe lopen, leuk wandelen en dan via een mooie laan naar Arc de Triomph lopen.
    Ramblas zou ik overslaan, is geen bal aan.

    Als je gaat shoppen: Passeig de Gracia!
     
  8. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Als je iets van Gaudi wilt zien (behalve standaard sightseeing): zijn huis is vanaf dit jaar open voor bezoekers, ingericht als museum.
     
  9. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.831
    12.956
    113
    Vrouw
    Vlakbij het concert gebouw zit een heerlijk tapas tentje waar bijna alleen maar locals zitten, alles wat je kan eten staat op de muur geschreven. Geen idee meer hoe het heet.

    Houd je er wel rekening mee dat in Spanje heel veel winkels met Pasen gesloten zijn? Wel vinden er veel processies plaats, erg leuk om bijzonder om mee te maken.
     
  10. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    En op zondag is alles dicht behalve winkelpassage in de haven
     
  11. Lena1982

    Lena1982 Niet meer actief

    Hapje of drankje aan dit plein.
    Ieder moment van de dag gezellig.
    http://www.holabarcelona.nl/bezienswaardigheden-barcelona/pleinen/placa-reial
     

Deel Deze Pagina