Tips koortslip

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ammie1984, 14 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ammie1984

    Ammie1984 Bekend lid

    12 nov 2012
    773
    68
    28
    Ok, ik weet dat er geen wondermiddel voor is, helaas. Maar mijn dochter van bijna 5 heeft zo gigantisch vaak een koortslip, echt heel zielig.
    We zijn onlangs al begonnen met extra vitamin c tabletten te slikken en toen leek het wel beter te gaan. Echter vlak voor de zomervakantie kreeg ze een koortslip en nu gisteren weer een; en nog een hele grote ook.

    Zijn er mensen die misschien tips of ervaringen met iets hebben waardoor het in hun ogen toch iets sneller geneest? Ik smeer netjes de koortslipzalf meerdere keren per dag, maar heb niet het idee dat het daar sneller beter door gaat.
     
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Deppen met 70% alcohol. Dan droogt het in. Meteen mee beginnen zodra ze het voelt opkomen. Zelf geen ervaring met koortslip (afkloppen!) maar twee vriendinnen van mij zweren hierbij.
     
  3. Jigsaw

    Jigsaw Niet meer actief

    Idd alcohol, dat doe ik ook altijd. Nadeel is wel dat het prikt als de koortslip open is (geweest). L-Lysine schijnt ook erg goed te helpen al heb ik dat nooit zelf gebruikt. Ik weet ook niet of je het kinderen gewoon mag geven.
     
  4. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.561
    2.416
    113
    Ehinaforce tabletten voor extra weerstand en gern sinaasappels eten. Die zorgen bij mij altijd direct voor een koortslip. Het sap triggert blijkbaar iets.
     
  5. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Koortslipzalf helpt idd niet. Zinkolie wel (niet te verwarren met zinkzalf).
     
  6. Miracle1

    Miracle1 Fanatiek lid

    29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Koortipzalf werkt bij mij wel maar dan moet ik bij de eerste tinteling gelijk gaan smeren.
    Ik zal de 70% alcohol onthouden voor een volgende keer.
     
  7. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.324
    1.346
    113
    Ik worstel ook met koortsblaasjes. Heb zelfs al suppressietherapie gehad :rolleyes:

    Tegenwoordig gebruik ik preventief (en ter behandeling) Medihoney Barrier Cream. Hier zit een hoge concentratie Manuka honing in en daar is het koortslipvirus niet zo dol op.

    Iedere avond een beetje smeren op de plek(ken) waar ze altijd last heeft van koortsblaasjes. Het blijft wel licht plakkerig, dus in de ochtend poets ik het er eerst even af met een wattenschijfje of nat washandje ;)

    Verder gebruik ik ook preventief een Virulite, dit is lichttherapie waarmee je het immuunsysteem op de (aangedane) plek activeert. Was ik heel sceptisch over, maar nu raak ik zowat in paniek als ik 'm niet kan vinden :p Er is ook nog een ander lichttherapie apparaat, de Biostick, maar die is momenteel niet verkrijgbaar...lijkt het?

    Ze is denk ik nog te jong voor L-Lysine tabletten, dus misschien een idee om het uit voedsel te halen? Avocado, mango, volle yoghurt, etc.

    Sterkte!!
     
  8. Ammie1984

    Ammie1984 Bekend lid

    12 nov 2012
    773
    68
    28
    Wat zijn je ervaringen met de Verulite? Kan het de uitbraak inderdaad voorkomen en is ze genezing inderdaad korter als hij wel doorkomt?
    Vind m aardig aan de prijs, maar als het werkt vind ik het het overwegen waard, gezien mn dochter er zo vaak last van heeft.
     
  9. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.324
    1.346
    113
    Ik vind het een geweldig ding, maar hij is belachelijk duur. En ik weet niet of je dochter zo lang stil kan zitten met dat ding ;) Duurt dik 4 à 5 minuten zo'n behandeling.

    Dan is die Medihoney misschien een makkelijkere optie? Ik gebruik de Virulite en Medihoney als een soort van powerkoppel :p
     
  10. Karen83

    Karen83 Actief lid

    31 jul 2018
    102
    30
    28
    Vrouw
    Veel lysine rijk voedsel eten, weinig arganine rijk.
    De herpotherm is top, maar wordt heet. Voor een kind beter Virulite lijkt me.
    En er vanaf blijven... hoe lastig ook voor een kind. Wellicht zo'n pad opdoen.
     

Deel Deze Pagina