Tips Kroatië gevraagd

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door PenK, 3 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.265
    510
    113
    Wij zouden volgend jaar graag naar Kroatië op vakantie gaan in de zomer. Nooit geweest die kant van Europa op. Maar we horen zulke mooie verhalen en dito foto’s dat we het graag willen proberen.

    Graag jullie tips, do’s en don’ts.

    Wij willen graag naar een leuk hotel of appartement, liefst met enige verzorging erbij, minimaal ontbijt. Aan zee en met mooi zwembad.

    Alle tips in welke vorm dan ook zijn welkom!
     
    Flamingo1990 vindt dit leuk.
  2. Deliana

    Deliana Niet meer actief

    Toevallig hebben wij exact hetzelfde idee voor volgend jaar, dus ik lees even mee. We zoeken wel iets wat echt kindvriendelijk is zodat de kinderen er lekker met andere kinderen kunnen spelen. Lastig... maar we hebben nog even ;)

    We zijn al eens naar Kroatië geweest zonder kinderen en dat is toen wel heel goed bevallen :)
     
  3. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.265
    510
    113
    Kindvriendelijk is voor ons ook een must

    Ik hoop dat we hier wat leuke ideeën opdoen!
     
    Deliana vindt dit leuk.
  4. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

    Wij komen net terug uit Vrsar, prachtig vissersdorpje in Istrie. Wij verbleven bij resort Belvedere en dat was echt fantastisch! Kids hebben zich prima vermaakt en er is veel te doen in de omgeving. Wij gaan waarschijnlijk volgend jaar weet terug.

    https://www.maistra.com/belvedere-vrsar
     
  5. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.265
    510
    113
    Dat ziet er leuk uit idd.
    Qua eten ook naar jullie zin geweest?
     
  6. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

    Absoluut. Het hotel ligt aan het begin van een boulevard, dus ook heel veel keuze qua eettentjes ;)
     
  7. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

     
  8. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.813
    2.541
    113
    Vrouw
    Het eiland Krk is ook erg leuk, bijvoorbeeld Punat.
     
    Angel1980 vindt dit leuk.
  9. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.596
    3.483
    113
    Krk is inderdaad leuk, vorig jaar geweest (maar niet aan zee, wel met zwembad en op 10 minuten rijden van het strand). Had verwacht dat we snel uitgekeken zouden zijn, maar we zijn het eiland niet eens afgeweest, prima vermaakt. Er is gewoon een brug naar het eiland, dus geen gedoe met een veerboot ofzo.
     
  10. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Wij zijn toevallig dit jaar naar Kroatië geweest en een rondreis gemaakt. Leuk detail: onze baby is er verwekt haha.

    Anyway, wij raden echt aan om naar de regio Split te gaan. Wij zelf hebben rondgereisd vanaf Dubrovnik naar Split, maar als je op 1 plek blijft is Trogir een mooie uitvalsbasis voor de mooiste bezienswaardigheden. Dit gebied is veruit het mooist in Kroatië.

    Trogir is een prachtig oud stadje die op de Unesco erfgoedlijst staat. Het is tegelijkertijd levendig met leuke strandjes en restaurantjes. Vanuit Trogir (vlieghaven Split is dichtbij) kun je makkelijk excursies doen naar nationaal park Krka en nationaal
    Park de Plitvice meren. Beide echt een aanrader om te bezoeken, als je moet kiezen dan toch echt het laatste. Prachtige watervallen ed! Daarnaast kun je vanuit Trogir een uitstapje maken naar Split, een van de grotere steden in Kroatië. Dubrovnik was ook echt prachtig maar ligt weer veel verder van de boel vandaan.
     
    Angel1980 vindt dit leuk.
  11. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.265
    510
    113
    Ik heb je tips gegoogled en het ziet er werkelijkwaar prachtig uit!

    Ik brn alleen vergeten te melden dat wij met de auto willen gaan. En dus ook niet al te zuidelijk Kroatië in om het aantal km een beetje te beperken. Trogit is ruim 1700km en dat vind ik net te ver eigenlijk.
    Maar ik ga je tips zeker onthouden!
     
  12. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Ah ja met de auto is het wel een pittige trip! Wij zijn naar Dubrovnik gevlogen en zijn vanuit daar met een huur auto naar: Ston - eiland Mljet - Brela - Trogir - Nationaal park Krka - Plitvice meren - Trogir en Split gegaan. Daar zijn we weer terug gevlogen.

    De Plitvice meren liggen vrij hoog en ik heb begrepen dat je die vanuit Noord Kroatië ook goed kunt bezoeken. Dus die zou ik zeker aanraden als uitstapje :)
     
  13. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.596
    3.483
    113
    Krk ligt aardig noordelijk, wij waren ook met de auto en dat was om de afstand een bewuste keuze.
    In het verleden wel naar Split, Dubrovnic enzo geweest.
     
  14. Deliana

    Deliana Niet meer actief

    Dit ziet er zeker leuk uit! Deze gaat alvast op mijn lijstje
     
    Angel1980 vindt dit leuk.
  15. Deliana

    Deliana Niet meer actief

    Krk zijn wij ook al eens geweest en is inderdaad erg mooi! Absoluut voor herhsling vatbaar! Vooral heel geschikt voor gezinnen met jonge kinderen, gezien het mooie langzaam aflopende strand.

    Ik heb er alleen geen leuke centrale accomodaties kunnen ontdekken, die leuk zijn voor 8+ kinderen.... benieuwd waar jullie geweest zijn @Jo79 ?
     
  16. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.596
    3.483
    113
    Wij zaten hier: http://palmer-residence.com/ Via booking.com kun je hem ook vinden met wat meer informatie over prijzen enzo.
    Heel behulpzame eigenaar en alles er op en er aan voor dezelfde prijs of zelfs nog minder soms dan een stacaravan.
    Het zwembadje is niet groot, maar de kinderen vermaakten zich er prima, je mag er met je eigen opblaasdingen in. En het appartementencomplex is niet groot, dus heel veel andere kinderen zijn er niet, maar ik geloof niet dat ze dat erg vonden. Wel een keertje mee gespeeld daar en verder op zo’n strand met zo’n opblaasspeelding in zee ook.
    Meestal trokken we er overdag op uit, naar stranden enz. Eind van de middag even in dat badje en dan ‘s avonds zelf koken of uit eten.
    Vanaf daar was je aardig snel in verschillende plaatsen.
     
    Deliana vindt dit leuk.
  17. Deliana

    Deliana Niet meer actief

    Leuk! Bedankt, ziet er netjes uit!

    Dit jaar zaten wij in een complex met veel kinderactiviteiten, zwembaden, glijbanen, etc. Maar dat was achteraf compleet overbodig; de animatie vonden ze kinderachtig :confused: En ze waren constant zo samen in de weer, dat ze andere kinderen gewoon niet zagen staan. Ze hebben een paar keer een uurtje met andere kinderen gespeeld, maar dat was ook meestal weer snel over. 'S avonds gingen ze liever een ijscoupe in het stadje eten, ipv op het complex spelen.... Zo zie je maar dat je daar je vakantie niet helemaal 100% op hoeft af te stemmen ;)
     
  18. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.265
    510
    113
    Leuke tips weer.
    Onze kinderen zijn in leeftijd van 4-14. Wat dat betreft best veeleisend, in de zin van dat er voor iedereen wat leuks te doen moet zijn. Wij trekken er nml. niet al te. veel op uit verder. Af en toe een dagje weg, maar mei dagelijks met de auto er op uit.
     
  19. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.596
    3.483
    113
    @Deliana , ja, wij waren het jaar daarvoor ook naar een camping met waterpark, meerdere zwembaden, speeltuin etc., maar mijn zoon zei daar op Krk dat hij het zó’n leuk zwembad vond etc. Helemaal enthousiast. Haha, klein zwembadje, niets bijzonders. En inderdaad, ze speelden best veel samen.
    Wij hebben ook veel gesnorkeld in de zee. Het is natuurlijk geen Rode Zee ofzo, maar genoeg leuke vissen, zee-egels, zeekomkommers en ook een inktvis gezien. En dat vind ik zelf ook leuk om te doen, ik ben niet echt een type om maar in de zon te liggen.
    Dat heilzame modderstrand daar is ook erg grappig om naartoe te gaan.
     
    Deliana vindt dit leuk.
  20. aapje79

    aapje79 Fanatiek lid

    11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    Wij zijn dit jaar op camping oliva geweest. Op het zelfde terrein staan 4 hotels. Met elk een eigen zwembad. Ze liggen aan zee en via een pad langs de zee loop je zo de boulevard van rabac op.
     

Deel Deze Pagina