Tips Londen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Madeliefje06, 8 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.401
    4.722
    113
    Ik heb net last minute een tripje naar Londen geboekt.

    Welke dingen moeten we echt zien en doen volgens jullie?

    Ik ontwijk liever de heel drukke dingen en we gaan met het gezin, dus het moet wel te doen zijn met kinderen.

    Tips qua tentjes om te eten hoor ik ook graag.

    Bedankt alvast! :)
     
  2. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.457
    2.152
    113
    Wij zijn in mei met de kinderen naar Londen geweest. Wij vonden het transport museum erg leuk. Ook de Tower of London is leuk om te doen met kinderen. Vond het jammer dat we niet meer aan het National History Museum zijn toegekomen, is volgens mij ook erg leuk en interessant (en gratis).

    Wat betreft winkels natuurlijk de M&M store, Lego store en Hamleys (die laatste is wel vreselijk duur, maar geweldig om rond te kijken).

    Wij hebben een avond gegeten in het Rainforest Café, erg leuk met kinderen. Giraffe vonden wij ook geslaagd. Er zijn er volgens mij meer van, wij waren bij degene vlakbij de London Eye, konden we toen heerlijk op het terras zitten.

    En een tip voor gratis uitzicht: Sky Garden. Dat is een daktuin met bar en restaurant op een hoog kantoorgebouw. Je kunt gratis naar boven, maar de plekken zijn beperkt en je moet van te voren via internet kaartjes boeken voor een dag en tijdstip. Ik geloof dat elke maandag de kaartjes voor de volgende week beschikbaar komen.
     
  3. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.946
    1.040
    113
    Vrouw
  4. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik lees even mee!
     
  5. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.401
    4.722
    113
    Dank! Hier kan ik veel mee :)
     
  6. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.401
    4.722
    113
    Wanneer gaan jullie? :)
     
  7. DaphneB

    DaphneB Bekend lid

    25 jul 2011
    583
    68
    28
    Wat een leuk onderwerp. Ik ben heel benieuwd naar de tips.

    Wij gaan met kerst 5 dagen naar Londen met ons gezin (kids 5 en 3 jaar oud) hoor graag nog meer tips. en weet iemand een leuke high tea met kinderen?

    Zijn er ook leuke speelplekken als afwisseling?
     
    Madeliefje06 vindt dit leuk.
  8. DaphneB

    DaphneB Bekend lid

    25 jul 2011
    583
    68
    28
    Hebben jullie ook tips m.b.t. een korte kinder musical (max een 1.5 uur?)
     
  9. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik wil mijn dochter verrassen eind groep 8, dus het zal ergens in juni zijn.
     
    Madeliefje06 vindt dit leuk.
  10. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.332
    249
    63
    Noord-Brabant
    Ik lees ook mee. Ik ga met mijn zoon in april naar Londen. We vliegen op Heathrow en we overnachten bij Ibis Earls Court. Hopelijk is dat met het OV goed te doen.
     
    Madeliefje06 vindt dit leuk.
  11. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Vanuit Heathrow is er een rechtstreekse Underground verbinding naar Earls Court. Prima te doen dus!

    http://content.tfl.gov.uk/standard-tube-map.pdf
     
    sjorsje vindt dit leuk.
  12. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.332
    249
    63
    Noord-Brabant
    Iemand 'n tip voor een high tea met kind?
     
  13. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.913
    403
    83
    Vrouw
    rond die tijd is het ook leuk om met de kids naar Winter Wonder Land te gaan: http://hydeparkwinterwonderland.com

    London Eye is ook gaaf, wel van tevoren boeken. Als je kids van sushi houdt; ga eten bij Yo Sushi aan de lopende band. Te gek! En natuurlijk met de hop on hop off bus, kom je overal langs en kun je uitstappen wanneer je wilt.
    Wij zijn toen naar Wicked (musical) geweest. Ook helemaal geweldig!
     
  14. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.401
    4.722
    113
    Dankje! :)
     
  15. Ook ik volg even.

    Heb ook plannen om te gaan als wij 20 jaar samen zijn.
    We willen in de periode januari-april.

    Wat doen jullie qua vervoer?
    En waar slapen jullie?
    Hotel, b&b?

    Bestaan er nog van die rode telefooncellen (gewoon even benieuwd)?

    En heeft iemand wel eens gegeten in Paternoster Chop House’s?
    Wij vinden de serie first dates zo leuk!
    Kom er alleen wel achter dat het meeste personeel acteurs zijn.
     
  16. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.457
    2.152
    113
     
    einad vindt dit leuk.
  17. Dank je wel!
     
  18. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Welke wijk zitten jullie?

    Ik zou zeker ook een bezoekje brengen aan Victoria Street (achter Buckingham Palace).
    Daar heb je een heel leuk stuk met allemaal cafeetjes en eettentjes..
     
    Madeliefje06 vindt dit leuk.
  19. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    En natuurlijk Hyde Park!
     
    Madeliefje06 vindt dit leuk.
  20. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.643
    1.285
    113
    Hier ook fan van Londen! We zijn er nu een keertje of 10 geweest en ook een keer zwanger, met 1 kind + zwanger van tweede en later met 2 kids. Met drie hebben we nog niet aangedurfd ;).

    Wat ik wel handig vond; een draagzak en maximaal 1makkelijk inklapbare buggy per 2 volwassenen. Lang niet elke underground heeft een lift en soms til je je een ongeluk als je boven of beneden wilt komen. Als je dan de trap op moet (soms echt een rot eind) dan is het wel fijn als je samen één buggy kunt dragen.

    Wat ik zelf heel leuk vind is de omgeving van Liberty (het warenhuis). Je hebt daar achter allemaal straatjes met kleine winkels en zonder verkeer, dus ook goed te doen met kinderen. Ook leuke koffietentjes. Ik vind het ook fijn wandelen van Covent Garden richting Oxford Street. Leuke kleine winkeltjes en niet alleen maar de 100e H&M.
    In Soho kan je goed wandelen en heb je veel parkjes voor kinderen tussendoor. Soms ook wel met een klein speeltuintje. En hyde park is fijn vind ik. Als je voor jezelf een goede beker koffie meeneemt en voor de kinderen wat te eten en drinken vermaken ze zich prima. Op de Serpentine kan je leuk varen met roeiboten en waterfietsen. En een leuk restaurant met mooi terras aan het water (Serpentines bar/rest). Onze kinderen vonden trouwens het wisselen van de acht bij Buckingham Palace niet erg interessant, maar de ‘optocht’ van paarden net voor de wisseling begint wél.

    Hmm... ik wil ook weer!!!!
     
    Madeliefje06 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina