Tips Londen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Madeliefje06, 8 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.645
    1.286
    113
    Wat heel handig is is een Oyster Card kopen. Een soort OV chip. Daarmee kan je in alle undergrounds in- en uitchecken. Maar hiermee kan je ook met de ‘river bus’: een boot van het openbaar vervoer waarmee je de Theems af kunt varen. Stap bijv op bij de Big Ben (Westminster) en vaar de hele route tot Greenwich en weer terug. Onder de Towerbridge door, prachtig!
     
    Madeliefje06 vindt dit leuk.
  2. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    London zoo, tower of london, london bridge en london aquarium?? Weet niet of het laatste exact zo heet. Is al een paar jaar geleden. Wij hadden toen ook een museumpas waarmee je in veel museums gratis of met veel korting naar binnen kon. Ik weet niet of dat nog bestaat. Zo ja, kijken naar welke musea en beziesswaardigheden je zou willen en even uitrekenen hoeveel je dan aan entree kwijt bent. En dit vergelijken met de prijs van de pas. Wij hadden met 3 musea de pas er al uit. Toen het goot van de regen konden we zo een museum induiken om te schuilen.
    Oh ja, en we hadden een pas voor een paar dagen waarmee we zo van de ene metro in de andere konden schieten.
     
    Madeliefje06 en einad vinden dit leuk.
  3. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.468
    2.156
    113
    Een Oyster Card is inderdaad heel handig. En wij zijn ook met die river bus geweest. Van de London Eye naar Canning town (geloof ik) en vervolgens met de kabelbaan de rivier over. We hebben zo ongeveer alles gehad: metro, dubbeldekkerbus, trein, boot en kabelbaan.
    Overigens reizen kinderen t/m 10 gratis. Onze oudste was net 11 en moest wel betalen, maar slechts halve prijs. Daarvoor konden we een product op de Oyster Card laten zetten.
     
    Madeliefje06 vindt dit leuk.
  4. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.333
    250
    83
    Noord-Brabant
    Maar hoe komen kinderen t/m 10 dan door de poortjes?
     
  5. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.468
    2.156
    113
    Dat was inderdaad wel wat lastig, want het is nu niet bepaald zo dat die dingen heel ruim zijn of lang open staan. En hoe groter het kind, hoe lastiger dus ook... Onze jongste is 6 en klein, maar toch wel te groot en zwaar om elke keer op te tillen. Dus ik liet hem vlak voor mij staan en dan samen zo snel mogelijk er doorheen. Echt tegen elkaar aan lopen dus. Als we toch net niet snel genoeg waren dan kwam het alweer dichtgaande poortje tegen mij aan en niet tegen hem. Maar we kregen er ook wel wat handigheid in hoor, daarom ging hij ook elke keer samen met mij en niet met mijn man.
    Je hebt overigens meestal ook wel poortjes voor wandelwagens/buggy's/rolstoelen waar je waarschijnlijk wel door zou mogen met jonge kinderen maar vond het zo'n gedoe om die steeds op te zoeken.
    Maar ik heb me ook wel afgevraagd hoe mensen die daar wonen en met regelmaat met kinderen met de metro reizen dat nu doen.
     
    sjorsje vindt dit leuk.
  6. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.887
    13.055
    113
    Vrouw
    Toevallig net afgelopen week dit hotel geboekt voor eind november. Ik ben er zelf nooit geweest maar het heeft goede recensies. Verder ligt het hotel op 5 minuten loopafstand van het station, dus ideaal!
    Daarnaast is het vlakbij de district en Piccadilly line.
    Geen idee of je überhaupt naar een voetbalwedstrijd wilt, maar het hotel is ook ideaal gelegen ten opzichte van het stadion van Chelsea en Fulham.
     
    sjorsje vindt dit leuk.
  7. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.645
    1.286
    113
    Je hebt ook Oyster kaarten voor kinderen met foto. Dus voor toeristen niet handig, maar voor de locals wel. Daarmee maken kinderen hun eigen poortje open.
     
  8. Ahava

    Ahava Fanatiek lid

    27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Ik kon gewoon mijn pinpas gebruiken bij de poortjes van het OV, check dat even, misschien heb je helemaal geen Oystercard nodig.

    Ik heb met 3 kleine kinderen gereisd. Gewoon door het brede poortje voor kinderwagens en koffers. Alledrie voor mij staan, poortje open en allevier er tegelijk doorheen, gaat echt prima.
    Overal is zo’n poortje, op elk station volgend mij, hoef je niet voor te zoeken ofzo.
     
  9. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.468
    2.156
    113
    Ah, kijk. Ik kon me al niet voorstellen dat iedereen dat mogelijk dagelijks ook zo moet doen.
     
  10. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.411
    4.732
    113
    Bedankt dames! Ook de praktische tips qua OV zijn erg fijn! :) Heb er helemaal zin in.
     
  11. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ff vraagje; ik ga met mijn dochter (12), maar ik heb 2 data's ma di wo of don vrij zat, welke data zouden jullie doen?
     
  12. Lesliefje

    Lesliefje Bekend lid

    3 nov 2015
    933
    585
    93
    London is sowieso druk, ik zou toch eerder ma di woe doen, dan echt het weekend!
     
    Caithy vindt dit leuk.
  13. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.645
    1.286
    113
    Maakt niet zoveel uit inderdaad. Alleen op zondag vond ik altijd vrij saai, onze kids zijn echt vroeg wakker en alles gaat op zondag pas rond 12u open.
     
  14. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.920
    404
    83
    Vrouw
    Ik denk dat ma, di, woe qua hotel wel wat in prijs uitmaakt ;)
     
  15. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Helaas dat maakt weinig uit...

    Inmiddels tickets geboekt en nu nog opzoek naar een leuk hotel of app.....
    Ik sta open voor tips (ong 75 euro per nacht ;))
     
  16. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.887
    13.055
    113
    Vrouw
    Even op booking.com kijken? Premier inn is op zich ook een fijne hotelketen die niet heel duur is.
    Wel is het handig om van te voren te bedenken waar in Londen je ongeveer wilt zitten. Wat ga je doen? Waar wil je heen? Het is in elk geval handig om in de buurt van een metro station te zitten, waar de metrolijn komt die je het meeste nodig zal hebben.
    Vanaf welke luchthaven vlieg je? Dan kan je eventueel ook in die richting kijken, een uur in de metro richting de trein met al je bagage is namelijk niet heel prettig. Tenzij je op London city vliegt, dat scheelt sowieso al reistijd.
    Vlieg je pas s avonds weer terug? Dan is een hotel met bagage opslag aan te raden.
     
  17. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik zoek me suf op Booking. Ik ga kijken voor premier inn.
    Ik heb al een lijstje gemaakt welke dingen ik wil bekijken, wel moet ik nog kijken waar alles precies ligt.
    Ik ga vliegen met een rugzak (we blijven 2 nachten en vlieg s avonds pas terug) dus met een trolley koffer wordt het niet.
    We vliegen overigens op Gatwick (omdat je met je oystercard kan reizen)
     
  18. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.920
    404
    83
    Vrouw
    Travellodge is ook budget en prima! Weet niet waar in London ze zitten, moet je misschien wel met de metro naar het centrum.
     

Deel Deze Pagina