Tips om antibiotica te geven aan weigerende peuter

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Livia75, 21 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Livia75

    Livia75 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Hoi,
    Heeft iemand de gouden tip om antibiotica te geven aan een 3,5 jarige?
    Ik heb al vla geprobeerd, door beetje chocomelk maar de smaak blijft bitter. Hetis een kuur van een week, dagelijks 2x en het is een hele klus om het erin te krijgen.
    Nu 2x hulp gehad maar morgen moet ik het alleen geven....

    Hij is ook echt niet lekker, eet ook nauwelijks.
    Ik hoop dat iemand een tip heeft om de bitterheid te maskeren....

    Alvast Bedankt
     
  2. 1Hanneke

    1Hanneke Fanatiek lid

    4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Ik lees mee, heb het bij 2,5 jarige na 1,5 dag opgegeven... Het lijkt gelukkig wel voldoende geholpen te hebben/vanzelf over te zijn gegaan, maar hou m'n hart vast als het nog eens moet...
    Ergens doorheen werkte hier niet omdat hij sowieso slecht at en met keelontsteking helemaal alles weigerde, zeker met een raar smaakje... Tactiek met spuitje naar binnen spuiten eindigde keer op keer in alles onder de antibiotica maar vooral niet doorslikken...o_O
    Ik had eigenlijk de hoop dat je een jaar later ofzo wel uit kon leggen dat het nodig was om beter te worden...:rolleyes:
     
  3. miepje77

    miepje77 Fanatiek lid

    25 mei 2008
    1.854
    424
    83
    Herkenbaar. Echt een drama. Van alles geprobeerd. Met yoghurtdrink ging het redelijk. Maar uiteindelijk toch met een spuitje in de mond geven en dan heel snel iets lekkers te drinken geven. Hier Yoghurt drink uit een rietjesbeker. Helaas wel in de houtgreep hoor. Vreselijk om te doen, maar ze was zo ziek dat het echt moest. Succes en beterschap!
     
  4. mariellevanr

    mariellevanr Niet meer actief

    O zo herkenbaar! Ook gehad met onze zoon.

    Klinkt misschien heftig, maar hier ging hij toch in de houtgreep met spuitje in zijn mond. Hij krijste de hele buurt bij elkaar. Daarna mond dichthouden tot hij had doorgeslikt. Daarna meteen drinken en klein snoepje.

    Toen hij na twee a drie dagen door had dat hij het toch echt in moest nemen, pakte hij zelf het spuitje en slikte meteen door. Blijkbaar geen zin meer in de strijd en ingezien dat het eigenlijk best mee viel.

    Antibiotica wordt niet zomaar voorgeschreven. Het MOET erin. Links of rechts... het gaat gewoon gebeuren hoe sneu het ook is.

    Sterkte!
     
  5. Mama&Go

    Mama&Go Actief lid

    5 mei 2017
    305
    107
    43
    Vrouw
    Dat is heel slecht, want zo krijg je het probleem dat de bacteriën resistent worden voor die antibiotica.

    Hier was het helaas pindakaas maar het moet er gewoon in. Gelukkig niet al te vaak nodig gehad.
     
  6. Livia75

    Livia75 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Thanks! Ja het moet ook, hij is heel ziek en kwakkelt al maanden.
    Die houdgreep moet ik even zien te vinden. Ik ben alleen dus best lastig om hem goed in bedwang te houden, spuitje erin te krijgen en ook nog mond dicht erna ....

    Morgenochtend maar even poging wagen... zelf belonen met chocolade en kadootje werkt niet. Het is ook echt heel bitter. Lag ergens dat hapje chocopasta voor spuitje kan helpen. Pasta dekt tong af dus minder smaak...

    Ik hoop op nog meer tips....
     
  7. 1Hanneke

    1Hanneke Fanatiek lid

    4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Ik ben het helemaal met je eens, maar hoe dan...?
    Met zijn tweeën in de houdgreep, zo ver mogelijk achterin spuiten, mond dicht... Maar hij proestte en spuugde alsnog alles terug. Op een gegeven moment weet je ook niet hoeveel er nu wel of niet in gekregen hebt.
    Geheel stoppen leek me minder risico geven op resistente bacteriën dan steeds halve doseringen of eentje die helemaal mislukt en dan weer 1 wel. Als hij nog koorts had gehad was ik terug gegaan naar de huisarts of t niet als injectie kon...
     
  8. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.073
    3.516
    113
    Ons zoontje van bijna 3 is momenteel bijna de hele dag aan het voetballen. Lees: achter een bal aanrennen door de woonkamer/keuken inclusief slidings en ballen die af en toe net de verkeerde kant opgaan. Maar goed, het liefst heeft hij dat je dus de hele dag met hem meedoet. Even leuk, maar daarna moet hij ook echt weer zelf. Dat dacht oma waarschijnlijk gister ook toen ze aan het oppassen was want vanmorgen ging ik even met hem mee voetballen. Zegt hij: oma kan nie voeballe. Nee? Nee...oma is zooooo moe!
     
  9. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Wat bij mijn dochter werkte met een vieze hoestdrank was haar een snoepje in de hand laten houden, snel de lepel drank naar binnen en dan meteen snoepje erachteraan. Dat ze zelf al het snoepje mocht vasthouden scheelde erg voor het moreel.
     
    MaMa vindt dit leuk.
  10. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Verkeerde topic denk ik ;)
    Maar wel leuk!
     
  11. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.732
    410
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik spoot het op een lepel en in mijn andere hand een beker limonade. Ze moest dan van de lepel afhappen en gelijk een slok limonade erachteraan om weg te spoelen. Ze kon dan zelf kijken of ze in 1x een grote hap nam of een paar kleinere hapjes, dat maakte me niet uit als het er maar in ging. Dwingen met een spuit in haar mond resulteerde hier in kokhalzen en uitspugen. Mocht je het er echt niet inkrijgen, neem dan wel gelijk weer contact op met je arts.
     
  12. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.073
    3.516
    113
    Whoops.....:roflmao:
     
  13. maliro

    maliro Niet meer actief

    mijn zoon is 6 maar sociaal-emotioneel zit hij op peuter/kleuterniveau. En hij heeft net een week ab achter de rug (helaas zonder gewenst resultaat maar dat terzijde). Hij mocht na elke keer ab een sticker plakken en savonds na de 2e keer een waterijsje eten. Het maakte het nog niet makkelijk maar wel ietsjepietsje beter. En idd in de houdgreep, een hoop gekrijs etc. Maar wat moet dat moet.
    Nu heeft hij weer oordruppels en die vindt hij een stuk fijner.
     
  14. MaMa

    MaMa Fanatiek lid

    21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik zou niet voor een houdgreep kiezen eigenlijk
    Dan nog liever zeer on pedagogisch omkopen met snoep stickers of wat maar werkt
    Hier gelukkig altijd zover weten te krijgen dat het er in ging
    Als baby had ik een keer een zoet roze dat kwam er in grote kokhalzen weer uit
    En ja omkopen bij een baby gaat niet
    Houdgreep heeft ook geen nut
    De dokter heeft toen een andere voor geschreven
    Dus dan kan je als laatste redmiddel ook nog vragen
     
  15. Livia75

    Livia75 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Nou, wat nu werkt is een klein hapje chocopasta, daarna spuitje via wang en dan direct weer hapje chocopasta.
    Vanmorgen nig even houdgreep maar net was dat al iets minder

    Omkopen met ijs, snoep, kadootjes werkt bij mijn peuter helaas niet.
    Hij moet heel vaak naar de dokter/ziekenhuis en hij doet het altijd heel goed. Nooit weerstand tegen onderzoekjes etc maar dit drankje is echt heel vies.

    Hopelijkgaat het nu steeds beter
     
  16. Livia75

    Livia75 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Hier ook vaak oordruppels moeten geven en dat gaat goed. Toen hij klein was wel moeizamer. Maar nu waren het de amandelen en niet de oren :(

    Ik vind de houdgreep echt naar maar het is echt binnen 30 seconden voorbij als ik consequent en goed voorbereid start.

    Helaas werkt de kuur nog niet, pas 2,5 dag gegeven dus we moeten nog even.

    Bedankt voor de tips en net dat duwtje om toch snel maar duidelijk door te pakken!
     
  17. Livia75

    Livia75 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Als baby kreeg hij ook ab 6 weken lang maar dat kon ik prima via wangzak in mondje doen. Hij slikte dat dan gelijk weg. Gelukkig nooit vast moeten houden ofzo...
     

Deel Deze Pagina