Tips verkouden baby 3 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door HvO, 25 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HvO

    HvO Niet meer actief

    Vriend en ik zijn verkouden op dit moment. De kans is groot dat ons zoontje van bijna 3 maanden ook verkouden zal worden vermoed ik? We proberen zo veel mogelijk onze handen te wassen etc. uiteraard.

    Maar wat zijn dingen die we al zouden kunnen doen of in huis zouden kunnen halen voor het geval dat?

    Ik dacht zelf aan neusspray en zo een neuspompje. Ik zag dat je Luuf pas bij 6 maanden mag gebruiken? Of hebben jullie dat al voor de 6 maanden gebruikt?

    Wat zijn naast het hoofdeinde iets ophogen en in een stomende douche staan nog meer van jullie huis-tuin-keuken tips?
     
  2. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Halve ui naast het bed! Werkt hier als een tierelier.

    Als je bv geeft, bv in het neusje als het verstopt zit,

    En zoutoplossing. Je hebt van die pipetjes die je in een neusje kan uitknijpen en dan kan je meteen met een uitzuiger alles er weer uitzuigen.
     
    HvO vindt dit leuk.
  3. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.687
    2.135
    113
    Indd neusspray, uitzuigertje. Zetpillen voor als de kleine echt ziek word. Indd een ui naast t bed, hoofdeinde wat omhoog... Verder als t slapen niet gaat, legde ik m hier bovenop mij. Dan sliep hij wel. Baby is ook al verkouden geweest en sliep ook zo bij mij.
     
    HvO vindt dit leuk.
  4. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Luuf heb ik hier voor de 6 maanden ook gewoon gebruikt hoor.

    En inderdaad die ui! En geloofde het eerst niet maar t werkt wel. S ochtends kamer meteen luchten dan heb je ook niet zo'n last van de lucht.

    Eventueel de omgeving wat vochtiger maken door van die water dingen aan de kachel te hangen.

    Heel veel meer kun je niet doen.

    Bij keelpijn wat koud water geven zodat het een beetje kan koelen.
     
    HvO vindt dit leuk.
  5. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Het hoeft niet zo te zijn dat je zoontje ook ziek wordt hoor.
    Hier zijn in bijna 1.5 jaar ook weleens griepjes komen aanwaaien, maar mijn zoontje is pas 1 keer een weekje verkouden geweest en dat kwam nog geeneens van ons af.

    Wat hier hielp was warm gaan douchen en dan met zo’n neuszuigertje alles eruit zuigen en daarna zoutoplossing.
    Dat deden we dan twee keer op een dag en na drie dagen werd het al beter.
     
    HvO vindt dit leuk.
  6. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    Hier ook een verkouden baby van 16 weken. Ik heb zijn hoofdeind omhoog gezet zodat hij wat beter kan ademen, verder idd neusspray van otrivin (nog niet hoeven te gebruiken, dus weet niet of het werkt) neuspeertje, goed de kamer blijven ventileren en, wat hier helpt, is om hem op zijn zij te leggen. Zo kan hij beter ademen dan op zijn rug heb ik gemerkt.
     
    HvO vindt dit leuk.
  7. HvO

    HvO Niet meer actief

    Bedankt voor alle tips dames! Ik was de ui nog vergeten haha, maar die liggen hier gelukkig altijd wel in de voorraadkast.

    Heb nu een neusspray en zo een zuigertje gekocht, just in case.

    De verwarmingen staan niet aan op dit moment dus zo een bakje aan de verwarming gaat helaas niet. Ik heb wel zo een luchtbevochtiger waar normaal gesproken geurolie in gaat. Zou dat ook werken? Zonder olie uiteraard. :rolleyes:
     
  8. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Je kan ook stomen in de douche. Hete douche aan, deur dicht en daar met haar gaan zitten zodat ze de stoom in ademt.

    Luuf onder de voetjes smeren en sokjes aan. En neusje spoelen met zoutoplossing en uitzuigen. Voor de voeding wel fijn dan drinkt ze ook beter.
     
  9. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.806
    14.145
    113
    Doe niet te gek met dat zuigertje, sommige kindjes krijgen last van hun oortjes daarvan. Gebruikten we hier als laatste redmiddel.

    Meestal aan de fles trok ze t toch wel weer vrij. Zat ze zichzelf in de weg dan kreeg ze wel paracetamol, die middelen zijn er je geeft ze niet voor de lol maar als t ten koste van slaap gaat gaat er bij mij zoiets in.

    Ze heeft 1x echt moeite gehad dat ze een fles ging weigeren (dat kwam nooit voor) omdat ze niet kon ademhalen en drinken tegelijk toen zetpil dr in, zoutwateroplossing (had een flacon fys. zoutoplossing en een lading spuitjes bij de apotheek gehaald) in dr neus spuiten, vinden ze echt niet leuk, maar werkt wel. Douche vol met stoom gezet, krukje neergezet, handdoeken om t hoekje gelegd want als je er uit komt is t best koud en binnen wordt alles zeiknat van de damp, een bak tissues mee en de fles mee. Geeft een klerebende maar ze dronk. Meestal redde we het met een halve ui, en bedje iets verhoogd. Soms dus wat zwaardere maatregelen. Ze pakte alles op van de ksv t eerste jaar, merk dat t nu minder was maar ze leek zowat chronisch verkouden. Luuf deed ik echt pas na 6mnd, maar ik ben daar en alles wat in die reeks zit een beetje voorzichtig mee. Let er wel op dat enkele kindjes meer last dan baat hebben van een ui naast t bed, maar dat is ervaren eerder zul je t niet weten.
     
  10. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Als je luuf gebruikt pas dan wel op dat je de eucalyptus gebruikt en niet de menthol!
    Otrivin alleen de zoutoplossing en niet met xylometazoline erin.
     
  11. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.693
    3.236
    113
    Hier wachten we gewoon af tot het overgaat. 1x zo'n zoutoplossing gebruikt, vond ze vreselijk. Daarna zelf geprobeerd en snapte haar punt:roflmao:

    Ik zou proberen me er nog niet druk over te maken als het nog niet aan de hand is. Beterschap!
     
  12. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Luuf onder de voetjes en sokjes aan in bed!
     

Deel Deze Pagina