Tips voor alle meiden die moeilijk zwanger kunnen raken

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nikkie25, 17 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Butterfly2405

    Butterfly2405 Bekend lid

    2 jan 2013
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook graag weten of je shatavari mag doornemen eens je zwanger bent ?
     
  2. Nikkie25

    Nikkie25 Actief lid

    29 jun 2008
    373
    0
    16
    Gelderland
    Thirza72 en butterfly2405: shatavari van het merk holisan (zie plaatje vorige pagina) mag je volgens mij gewoon gebruiken, aangezien het kruid ook 'n miskraam kan voorkomen. Maar als ik dit supplement zou slikken en ik zou zelf zwanger zijn dan zou ik het persoonlijk niet meer slikken. Ik zou gewoon goed de gebruiksaanwijzing lezen (die kan je ook online vinden).
     
  3. Nikkie25

    Nikkie25 Actief lid

    29 jun 2008
    373
    0
    16
    Gelderland
    Thirza72: ik zie aan je banner dat je bijna kan testen! Laat maar even weten als je getest hebt!
     
  4. thirza72

    thirza72 Actief lid

    28 dec 2009
    259
    0
    0
    Hier in het vorige berichtje laten weten dat ik mijn eisprong eerder had, nou 8 dagen later weer 2 dagen een hele positieve ovutest. Ben gaan testen omdat ik weer slijm had en ovu-pijn. Tja dat is dan wel weer raar. De dikke week tussen de positieve ovutesten alles negatief? Ze zeggen dat je geen 2 eisprongen kan hebben, maar wel dat je lichaam lang bezig kan zijn om een eitje te laten springen maar hoe het nu bij mij zit? Maar dat betekent dat ik afgelopen donderdag (3 januari een eisprong heb gehad, CD21) dus tja mijn cyclus is dus nu wel in de war. Ik slik nog steeds de shatavari en wacht het gewoon nog 1,5 week af! De kruiden doen wel wat, na 1,5 jaar de zelfde cyclus, maar of ze goed werk doen, dat wachten we nog even af!
     
  5. Butterfly2405

    Butterfly2405 Bekend lid

    2 jan 2013
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks Nikkie25
    Namen je vriendinnen dit de ganse maand door ?
    Of enkel tot de ovulatie ?
     
  6. Nikkie25

    Nikkie25 Actief lid

    29 jun 2008
    373
    0
    16
    Gelderland
    Thirza: er is idd bij je 'n reactie gaande, hopelijk een positieve reactie! Ik duim voor je!

    Butterfly: zij slikten de hele maand door!
     
  7. Fireangel

    Fireangel Bekend lid

    12 mei 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    Baat her niet dan schaad het inderdaad niet. Goede tip!! Wie weet dat ik het in de toekomst nog ga gebruiken.
     
  8. PrettyMuffin

    PrettyMuffin Bekend lid

    25 feb 2012
    937
    0
    16
    Ik heb het net besteld bij bol.com. Ga beginnen zodra het binnen is, ongeveer twee dagen na de start van mn nieuwe cylcus. Ben benieuwd!
     
  9. thirza72

    thirza72 Actief lid

    28 dec 2009
    259
    0
    0
    Prettymufin, heb jij normaal wel een regelmatige cyclus? Ik ben benieuwd of jij ook gelijk iets merkt van de pillen. 1 kindje?
     
  10. annabeth

    annabeth Fanatiek lid

    21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    @Brix: Bedankt voor de tip!

    @doorslikken: Geen idee voor de pillen waar het topic mee begon. Die van Solgar kun je wel de hele cyclus slikken. Ze raden alleen aan te stoppen als je een positieve test hebt. (En zo heb ik het ook gedaan).

    @Ovutesten en eitjes: Het gebeurt wel eens dat vrouwen twee eisprongen hebben, maar mij is verteld dat dat meestal in dezelfde LH-piek is. Na je eisprong schijnt een stofje er voor te zorgen dat de andere follikels verschrompelen. Als het vaker zo is dat ie positief, negatief en dan weer positief is, zou ik gaan tempen, zodat je kunt zien of en wanneer je een eisprong hebt. Lijkt me handig te weten of het lukt of of het bij proberen blijft. Schiet de temp niet omhoog, dan zou ik een verwijzing naar de gyn vragen. Bij sommige vrouwen rijpen er teveel eitjes (PCOS) waardoor uiteindelijk geen enkel eitje groot genoeg wordt om te springen.
     
  11. PrettyMuffin

    PrettyMuffin Bekend lid

    25 feb 2012
    937
    0
    16
    Thirza ik heb gewoon een regelmatige cyclus, maar wel veel last van mn lichaam. Twee weken buikpijn tussen ei en menstruatie bijv. En zolang het geen kwaad kan ;) Ben op het punt gekomen waarbij ik alles wil proberen, dus kom maar op!
     
  12. Zanetti

    Zanetti Niet meer actief

    Ik ben benieuwd meiden, ik blijf de topic volgen. Laten jullie je ervaringen van het innemen van de pillen, aan ons weten?

    Heel veel succes!
     
  13. Nikkie25

    Nikkie25 Actief lid

    29 jun 2008
    373
    0
    16
    Gelderland
    Thirza: je kan al bijna testen! Spannend!

    Prettymuffin: hoe is het met jou? Heb je de supplementen al geslikt?
     
  14. Babke

    Babke VIP lid

    24 okt 2011
    5.895
    3
    0
    Roosendaal
    Toevallig ben ik zaterdag bij de mesoloog geweest. Ik slikte al goede vitamine en DCI voor de PCOS. Vooral dat laatste werkt super. Ik heb er nu 2 dingetjes bij gekregen. Verder was er weinig te vinden wat mij uit balans zou brengen. Ze denkt aan mogelijke lactoseintolerantie wegens geirriteerde slijmvliezen, dus voor de zekerheid 6-8 weken geen koemelkproducten. Gelukkig mag Geit wel, dus ben benieuwd of het gaat helpen. Ik heb er wel vertrouwen in.
     
  15. thirza72

    thirza72 Actief lid

    28 dec 2009
    259
    0
    0
    Hier gister een testje gedaan, helaas negatief. Ik zit nu op 12 dpo, normaal heb ik een lf van 10 dagen en zou normaal dus nu al ongesteld zijn. Dit ben ik nog niet, maar ja mijn ei was ook door de kruiden iets anders dan anders haha. Ik wacht het nog 2 dagen af.
     
  16. thirza72

    thirza72 Actief lid

    28 dec 2009
    259
    0
    0
    Vanochtend weer een hagelwitte test helaas. Dus duidelijk niet zwanger. Ik twijffelde een beetje omdat mijn lf dus al 2 dagen langer is (echt nog nooit geweest in de tijd dat ik zwanger probeer te raken, ongeveer 3 jaar in totaal!) En normaal voor menstruatie altijd een nacht zweten, ook deze is nog niet geweest. Dus ik begon hoop te hebben, maar helaas. Nou is deze cyclus dus wel erg in de war, 2x meerdere positieve ovutest (dag 12/13 en dag 21/22) en opeens een langere lf fase? Tja dat zal echt door de shatavari kruiden komen. Nou twijffel ik om ze door te slikken (nu duurt mijn cyclus ook nog eens extra lang, dus minder kansen) Maar misschien is het juist wel goed? Partner had zoiets van , zonder kruiden ben je ook niet zwanger geworden dus slik nog maar even door! Nu hopen dat ik snel ongesteld word en dan kijken wat de volgende cyclus brengt.
     
  17. Nikkie25

    Nikkie25 Actief lid

    29 jun 2008
    373
    0
    16
    Gelderland
    Thirza: jammer dat de testen tot nu toe negatief waren, maar het kan nog alle kanten op hoor! Positief blijven. Sowieso is het opvallend dat de shatavari wel degelijks iets doet. Heb je vandaag nog getest? Laat maar weten! Ik hoop het zo voor je!
     
  18. Nikkie25

    Nikkie25 Actief lid

    29 jun 2008
    373
    0
    16
    Gelderland
    Babke: hopelijk heeft de mesoloog ook baad bij jou! Welke supplementen slik je precies? Ik zie dat je bijna kan testen! Spannend! Wel laten weten he?
     
  19. Chebu

    Chebu VIP lid

    17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Het kan toch ook zijn dat de problemen bij het niet zwanger kunnen worden bij de man liggen. Dan heb je niet veel aan je kruiden...
     
  20. mamavane

    mamavane Bekend lid

    27 jan 2011
    687
    21
    18
    hey meiden,

    ik heb ook de shatavari capsules besteld, van Vitotaal. Heb ze gisteren binnen gekregen en dus begonnen. Ben heel benieuwd, zou toch super zijn als het nu in ronde 13 eindelijk zou lukken!
    Op het doosje staat dat het ook libidoverhogend zou zijn. Merken jullie daar iets van (degenen die het al even slikken)? Zou wel mooi meegenomen zijn natuurlijk met al dat (inmiddels soms 'verplichte') geklus!:D
     

Deel Deze Pagina