kruidvat comfort met jbpm alleen op advies cb of ha?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Athina, 16 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.153
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    pfff ik weet het niet meer! Ik ben aan het stoppen met bv , ons meisje dronk nu al een tijdje bv met nutrilon kant en klaar. Maar ik wilde dus over naar kruidvat.
    Omdat ze de laatste tijd best vaak spuugt, soms beetjes, maar regelmatig toch ook best flink, dacht ik : hee, dat kruidvat comfort met johannesbroodpitmeel, dat is tegen spugen staat er.. Dan kan ik beter dat gelijk halen i.p.v de standaard. Maar nu ga ik wat lezen en verder kijken (ook op internet) en nu begin ik te twijfelen of ik hier wel goed aan gedaan heb, om deze overstap dus 'zelfstandig' zonder advies verder te maken (vanwege dat johannes brood pitmeel)
    En ik lees ook over toevoegen van dat johannes broodpitmeel in combinatie met gewone voeding... ? Dat maakt me ook weer aan het twijfelen. Is een fles volledig met kruidvast comfort 'te veel' zeg maar? of moet ik 3 schepjes van het ene pak en 3 schepjes van de standaard doen? Ik ben hem echt even kwijt en twijfel zo!

    Hopelijk kan iemand me wat wijzer maken!
     
  2. MamaDeluxe

    MamaDeluxe Fanatiek lid

    4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik denk dat de kruidvat voeding wel aangepast is hoor en dat er niet teveel jbpm inzit. Of bedoel je dat niet?
    Als je dochter geen last van de voeding heeft en het verbetert het spugen zou ik het zo laten maar in vervolg zou ik het persoonlijk wel overleggen.
    Heb je al eens contact gehad met een arts over het spugen? Spuugt ze met een boog ofloopt het er gewoon uit?
    Misschien geef je teveel voeding, misschien heeft ze verborgen reflux. Spuugde ze ook met de bv al?
    Ik zou als je je zorgen maakt echt een deskundige raadplegen.

    Succes!
     
  3. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Als je dochtertje spuugt, en er is geen medische oorzaak, dan kun je aan de standaard voeding jhbp toevoegen. De voeding wordt dan wat dikker waardoor je kindje minder spuugt.
    Comfort is ook tegen darmkrampjes en verstopping, dus als je kindje daar geen last van heeft kun je ook gewoon jhbp toevoegen.
    Tja in overleg met het CB? Je kunt ze altijd bellen natuurlijk. Ik ben zelf overgegaan op Comfort en heb het dus niet overlegt. Als jij je onzeker voelt en liever wilt overleggen dan moet je dat doen. Ik ben wat dat betreft daar makkelijker in geworden. Als ik denk dat iets anders het beste voor mijn dochter is dan probeer ik het gewoon.
     
  4. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.153
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    bedankt voor jullie antwoorden :) . Ik had zelf het idee dat dit gewoon goed voor haar was (ze spuugt ook weer niet zoveel dat ik verwacht dat er medisch wat is hoor) , maarja, als je dan dat pak leest, lijkt het bijna alsof er wat medisch moet zijn voordat je het spul mag gebruiken en dat het anders dus juist 'niet goed' is. Tja.. beginnende moeder ;) veel twijfels...

    @balou: Wat jij zegt, zo voelde ik het dus ook eigenlijk: "Als ik denk dat iets anders het beste voor mijn dochter is dan probeer ik het gewoon."

    maar ineens slaan dan de twijfels toe of ik er dus eigenlijk wel goed aan doe...
     
  5. Keiko

    Keiko Actief lid

    28 jul 2008
    497
    0
    0
    Waarom koop je niet gewoon Nutriton, dat is johannesbroodpitmeel, dan kun je precies naar behoefte toevoegen aan de voeding die ze gewend is.
    Tip: begin met een kleinere dosis dan aangegeven staat, want ze willen d'r wel eens krampen en verstopping van krijgen.
     
  6. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Dat gevoel had ik hoor toen ik voor het eerst overstapte op andere voeding zonder te overleggen. Maar het CB vond het niet erg.
    En ik heb nu zoiets van, als ik denk dat het goed is enbeter is voor Sanne doe ik het.
    Gewoon je gevoel blijven volgen hoor. Ik denk dat sommigen wat te voorzichtig zijn.
     
  7. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    wat is teveel JHBPM?
    Mijn dochter krijgt 6 scheppen in haar fles en soms wel 8 scheppen in haar fruithap. Er gaat een pakje nutriton per week door bij ons.
    Heb het in eerste instantie wel overlegd op het CB, en ze weten hoeveel ze krijgt, maar heb het idee gehad dat het belangrijk was.
     
  8. Nikita23

    Nikita23 VIP lid

    31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Toch vind ik dit wel een hele goede vraag, want volgens mijn kinderarts remt teveel Nutriton (JBPM dus) enigszins de opname van onder andere ijzer. Mijn zoontje krijgt 5 schepjes door de fles van 180cc (hevige reflux) en spuugt daarbij ondanks medicatie evengoed nog. Hij komt alleen erg goed aan (en is verder zeer tevreden) dus van de kinderarts mag hij echt niet boven die 5 schepjes komen.

    Ik denk alleen niet dat er in Comfort teveel jbpm zit, omdat ik de comfort nog steeds extra moest verdikken. Als je het idee hebt dat je kleintje het er beter op doet zou ik het dus gewoon gebruiken. Maar als ze het zonder net zo goed doet, en dus ook goed aankomt, en van het spugen verder geen last heeft zou ik het misschien niet eens gebruiken.
     
  9. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    In de comfort zit er op 100 ml voeding 2 schepjes JBPM.

    Trouwens, hier heeft Joey 8 scheppen op een fles van 200 ml. Moest van de KA. Geef ik hem minder in de fles komt het er net zo hard uit als het erin gaat!
     
  10. Nikita23

    Nikita23 VIP lid

    31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ja, het is bij mij ook alleen maar omdat er blijkbaar genoeg binnen blijft om goed te groeien. En dan willen ze graag dat je niet teveel Nutriton gebruikt ivm de remming van vitaminen. Maar als je fles er anders net zo hard weer uitkomt moet je wel!
     
  11. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    klopt wat je zegt Nikita. Maar met ernstige Reflux moet ik wel.
     

Deel Deze Pagina