Toch een beetje onzeker

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Wivine89, 17 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wivine89

    Wivine89 Actief lid

    12 jun 2014
    485
    69
    28
    Rotterdam
    Hi dames ,

    Vandaag had ik de eerste echo! Super zenuwachtig , maar eenmaal begonnen was er duidelijk een kloppend hartje zichtbaar , het was alleen lastig te meten gezien het klein is en tegen de dooierzak aantal..

    Maaarrrr ik dacht echt 5 dagen verder te zijn.. moet ik me hier zorgen over maken? Weet bijna zeker dat de eisprong rond 15 juni was ... de VK zei overigens dat het voor het termijn wat zei denkt er goed uitziet met zelfs een hartje , toch kan ik het niet helemaal loslaten .... hebben jullie dit ook gehad ? Gehoord? En is dit een slecht teken?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. xBambi

    xBambi Actief lid

    27 jun 2014
    383
    236
    43
    Eindhoven
    Ik had met 7 weken de eerste echo en toen kwam de echoscopist uit op ongeveer 6 weken met een goed kloppend hartje. Ik moest mij geen zorgen maken, maar ga je natuurlijk wel doen :o:

    Vorige week met de termijnecho was het kleintje volledig goed op termijn. Het is nu nog zo klein, dat het lastig te meten en een paar mm scheelt al snel een aantal dagen dan. Dus probeer je inderdaad geen zorgen te maken, hoe lastig ook ;)

    En natuurlijk gefeliciteerd met de goede echo!!!
     
  3. Anoniem1211

    Anoniem1211 Bekend lid

    14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb dit ook met mijn vroege echo gehad. Ik dacht zelf tussen de 6 en 6.5 weken te zijn. Had ook een kloppend hartje, maar het vruchtje gaf pas 5 weken aan. Vruchtzak daar en tegen was wel rond 6 weken.

    Heel veel zorgen om gemaakt, maar met de termijnecho was de groei exact zoals ik zelf dacht.
     
  4. Wivine89

    Wivine89 Actief lid

    12 jun 2014
    485
    69
    28
    Rotterdam

    Fijn om te lezen , het verschil kan al in 1Mm liggen las ik!
     
  5. Anoniem1211

    Anoniem1211 Bekend lid

    14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb toen ook gelijk aan de echoscopist gevraagd wat het in kon houden dat het vruchtje kleiner was dan gedacht, toen zei ze: het is zo moeilijk meten op dit termijn, dus het zegt eigenlijk helemaal niets. Een mm verschil maakt idd al heel veel uit op dit termijn!

    Het blijft zo'n onzekere periode die eerste weken!
     
  6. Wivine89

    Wivine89 Actief lid

    12 jun 2014
    485
    69
    28
    Rotterdam
    @Anoniem1211 Ik ben benieuwd ook over 2 weken, of ik dan 8 of toch 9 weken ben:)
     
  7. M_L_M

    M_L_M Actief lid

    6 mei 2017
    165
    83
    28
    Ik werd bij de eerste echo 2 weken terug gezet, maar de echo daarna klopte ik weer precies met wat ik zelf dacht. Super lastig te meten en niet teveel waarde aanhechten (makkelijk gezegd ik weet het...) maar een kloppend hartje is al super!
     
    Wivine89 vindt dit leuk.
  8. Wivine89

    Wivine89 Actief lid

    12 jun 2014
    485
    69
    28
    Rotterdam

    Bedankt voor je reactie... ik denk dat ik het kloppende hartje als positief moet zien, het termijn als nader te bepalen
     
  9. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Er kan zo verschil zitten in die paar mm. Ik werd een week vooruit gezet terwijl ik echt wist wanneer mijn eissprong was. Zolang er een hartje klopte zou ik mee geen zorgen maken. Volgende keer wordt je misschien weer vooruit gezet
     
    Wivine89 vindt dit leuk.
  10. Pstjepiet

    Pstjepiet Bekend lid

    16 okt 2015
    667
    367
    63
    Wat hierboven gezegd word. Het is moeilijk om te meten.. daarom wordt het termijn ook pas vastgesteld rond de 10 a 12 weken, dan kunnen ze beter meten.
     
    Wivine89 vindt dit leuk.
  11. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Wij hadden dat ook. Achteraf gezien veel belangrijker om op het oordeel van de vk af te gaan (gyn in ons geval, maar die zei ook dat het er goed uit zag), als zij zegt dat het er goed uitziet, is dat misschien nog wel veel belangrijker dan precieze aantal mm.

    Gefeliciteerd! :)
     
    Wivine89 vindt dit leuk.
  12. NieTa

    NieTa Bekend lid

    26 jun 2017
    584
    259
    63
    Vrouw
    Zou me er niet teveel zorgen om maken...

    1.5 week terug zou ik 7 weken zwanger zijn, maarf het enige wat we zagen was een mooi rond vruchtzakje met een dooierzakje.
    Liep dus 2 weken achter, want was het beeld watg ze zagen bij 5 weke .
    6 dagen later weer een echo en een kloppend hartje en een vruchtje van 1 cm.
    In 6 dagen tijd had het een ruime week ingehaald.
    Vandaag vanwege bloedverlies weer een echo gehad en nu was het 1.5 cm en hebben we het zien bewegen.

    Het liep nu nog maar 4 dagen achter ipv 2 weken.
     
    Wivine89 vindt dit leuk.
  13. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Wij zijn via het medische circuit zwanger geworden en tijdens de zwangerschap ook onder controle van de gyn gebleven. Hij gaf aan dat je een maximale marge van een week mag hebben qua grootte en zwangerschapsduur. Het maken van een echo is handmatig werk, dus een klein meetfoutje geeft al een groot verschil. Kom je maximaal een week korter of langer uit, dan is dat helemaal prima en hoef je je geen zorgen te maken. Heb je een groter verschil dan een week, dan kan er iets aan de hand zijn. Vijf dagen valt dus binnen de foutmarge van de echo.
     
    Wivine89 vindt dit leuk.
  14. Hellopretty

    Hellopretty Actief lid

    29 aug 2016
    331
    193
    43
    Vrouw
    Niet druk om maken,
    Mijn eerste echo was met 6 weken en 3 dagen en toen zeiden ze ook dat ik nog lang geen 6 weken was en het eerder een vruchtje leek van 5 weken + had een kloppend hartje alles.
    Week erop was ik alweer verder en ga zo maar door.
    Het is echt mm werk iets ernaast en dat scheelt je al zo een paar dagen.
     
  15. Wivine89

    Wivine89 Actief lid

    12 jun 2014
    485
    69
    28
    Rotterdam

    Goed om te lezen, maak me stiekem wel een beetje druk, omdat ik echt een idee van de eisprong heb.. maar .. zoals de vk zei , relax ... Pff
     
  16. Hellopretty

    Hellopretty Actief lid

    29 aug 2016
    331
    193
    43
    Vrouw
    Ik snap je echt volledig ik heb precies hetzelfde gehad:) maar zie het zo hartje begint vanaf 6 weken pas te kloppen dacht ik voor de 6 weken is dat bijna nooit bij iemand:))
     
  17. Wivine89

    Wivine89 Actief lid

    12 jun 2014
    485
    69
    28
    Rotterdam
    Daarom vind ik het ook zo raar! Haha over 2 weken nieuwe echo, dan even kijken wat er gebeurd, het zat ook dicht tegen het dooierzakje aan, dus nog lastiger te meten.

    Mijn ovulatie moet 12-13-of 14 juni geweest zijn ( 12 juni een positieve test) Alleen geklust op de 11e...
     
  18. Hellopretty

    Hellopretty Actief lid

    29 aug 2016
    331
    193
    43
    Vrouw
    Is het ook maar echt van het goede uitgaan:)
    Ik had precies hetzelfde wij hadden ook maar 1 keer geklust en de dag erna voelde ik mijn eiersprong overduidelijk dus bij mij kon het niet anders dan dat ik toen al 6 weken + was.
     
  19. Wivine89

    Wivine89 Actief lid

    12 jun 2014
    485
    69
    28
    Rotterdam

    Daarom! Ik hoop op even goede echo over 2 weken met een meetcorrectie!
     
  20. hallo1234

    hallo1234 Lid

    18 apr 2016
    75
    6
    8
    Bij mijn eerste echo was ik volgens berekening 6,5 week zwanger, was hier ook vrij zeker van. de verloskundige vertelde dat ik hooguit net 5 weken zwanger was. Heb me hier ook erg zorgen om gemaakt maar alles is goed!

    Het is ook nog moeilijk meten als het zo klein is
     

Deel Deze Pagina