Toch nog geen eisprong geweest?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door ProudMomii, 19 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMomii

    ProudMomii Actief lid

    3 apr 2018
    254
    121
    43
    Vrouw
    #1 ProudMomii, 19 jun 2018
    Laatst bewerkt: 19 jun 2018
    Hoort je temperatuur na eisprong niet meteen te stijgen? Bij mijn vorig kaartje had ik meteen duidelijk beeld. Nu is hij niet hoger dan mijn basale temperatuur.
    Toch valse ovulatietesten gehad? Wat denken jullie? Zal ook even een foto van men vorige cyclus die ik getempt had erbij doen
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. ProudMomii

    ProudMomii Actief lid

    3 apr 2018
    254
    121
    43
    Vrouw
    Al de open bolletjes zijn trouwens allemaal om 4u45 gemeten. De gesloten om 6u40. Ik weet dat het normaal dezelfde tijd zou moeten zijn maar ik had er niet bij stil gestaan op begin dat ik mee opsta als mijn partner de vroege heeft
     
  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    En dat maakt je tempkaart gelijk onbetrouwbaar ;).

    Trouwens.. je zit nu op 2 dagen na je laatste posi ovu.
    Je ei kan ook vandaag nog springen en dan morgen een verhoogde temp.
     
  4. ProudMomii

    ProudMomii Actief lid

    3 apr 2018
    254
    121
    43
    Vrouw
    Ik heb gisteren ochtend een echo gehad en daar was geen groot volgroeid follikel op te zien. Dus lijkt me onmogelijk dat hij vandaag nog zou moeten springen.
     
  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    Dat is apart want je temp geeft nog geen eisprong aan.

    Of tempen werkt nu gewoon niet omdat je ruim 2 uur eerder hebt getempt de laatste dagen.
    In dat geval zou je het beste nu het tempen "verlaten" voor de rest van deze maand.
    En er dus dan maar vanuit gaan dat je ei dus schijnbaar eergisteren is gesprongen.
     
  6. ProudMomii

    ProudMomii Actief lid

    3 apr 2018
    254
    121
    43
    Vrouw
    Ja ik heb misschien pco.
    8/6 echo gehad gyne sprak meteen duidelijk over pco.
    Gisteren weer echo bij een andere deze vond geen uitsprekend pco beeld op de echo en wou pas bloed afnemen als ik een jaar van de pil af was.
    Dus het zou kunnen dat de testen gewoon vals positief waren ook. Vandaar dat ik twijfel..
    maar op de echo van de 8e zat wel 1 groter “follikel” en een hoop kleinere. Gisteren was dat grote “follikel” weg..
    Maar 10 dagen om een al groter follikel te laten groeien lijkt me dan ook weer vrij lang.
    Ik zal even moeten afwachten wat de komende dagen zeggen zeker, meer zal ik helaas niet kunnen doen
     
  7. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    Hoe groot was dat follikel? Ik neem aan dat ze hem hebben opgemeten? ;)
     
  8. ProudMomii

    ProudMomii Actief lid

    3 apr 2018
    254
    121
    43
    Vrouw
    Nee dat heeft ze dus helaas niet gedaan. Maar ze zei dit groter follikel zal misschien doorgroeien.. was eigenlijk enkel echo om te kijken of ik pco had dus ze heeft ze niet gemeten. Vond het achteraf ook zonde maar stond er op de moment niet bij stil om te vragen. Mijn baarmoederslijm had ze dan weer wel gemeten
     
  9. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    Tja... een follikel is pas dominant en gaat doorhroeien vanaf dat hij 14 mm is.
    Stel dat het ei dus nog geen 14 mm was dan is de kans groot dat hij dus weer gekrompen is en is verdwenen.
    Op de echo van gisteren lijkt het dus alsof hij gesprongen is, wat dus niet zo is.

    Gezien jouw verhaal, echobeeld en je tempkaart denk ik ook heel sterk aan pcos.
     
  10. ProudMomii

    ProudMomii Actief lid

    3 apr 2018
    254
    121
    43
    Vrouw
    Ja ik dacht ookal wel dat als hij gisteren ochtend nog voor de echo (die trouwens al om 8u40 was) gesrpongen had moeten zijn dat je dat normaal wel op echo beeld zou moeten zien nog? Of toch zeker de gyne had me op die moment kunnen zeggen dat er eentje gesprongen was? Nuja het zal afwachten zijn. Meer zal ik niet kunnen doen helaas.
    Bedankt om mee te kijken!
    Ik zou heel graag een bloedtest laten doen bij de huisarts om te weten hoe het zit kwa wel/geen pcos. Weet jij of ik dit op elk moment in de cyclus kan laten doen? Of kan dit best op de 3e cyclusdag (las dat het dan het duidelijkste beeld kwa waardes in het bloed)
     
  11. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    Oei daar heb ik geen idee van helaas.
     
  12. ProudMomii

    ProudMomii Actief lid

    3 apr 2018
    254
    121
    43
    Vrouw
    Toch bedankt voor alle info hoor!
    Vandaag dan toch wel een stijging. Hopelijk zit hij morgen aan 37 graden.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  13. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    Als hij morgen en overmorgen nog minimaal zo hoog is al nu was toch echt je ei gisteren qua temperatuur ;)
     
  14. ProudMomii

    ProudMomii Actief lid

    3 apr 2018
    254
    121
    43
    Vrouw
    Kan zo lijkt het wel maar de echo van maandag sprak dat wel tegen.
     
  15. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    Dat is en blijft idd vreemd.
    Zou haast denken dat de echo niet goed is uitgevoerd hahaha :):)
     
  16. ProudMomii

    ProudMomii Actief lid

    3 apr 2018
    254
    121
    43
    Vrouw
    Ja Hahaha het was nu wel maar een assistente maar lijkt me dat ze toch wel weet hoe een echo te maken en ik heb zelf kunnen meekijken en zag enkel nog 4 kleinere “follikels” rechts links zaten er meer maar ze waren allemaal vrij klein dus zeker geen eitje op springen. :D
     
  17. Dicky34

    Dicky34 Fanatiek lid

    14 mrt 2017
    3.251
    2.452
    113
    Vrouw
    Kok
    Ik breek even in :p @ProudMomii ik heb je gevonden! ;)
    Fijn dat je temp gestegen is! Hoe was hij vandaag?
     
  18. ProudMomii

    ProudMomii Actief lid

    3 apr 2018
    254
    121
    43
    Vrouw
    Ja klopt ik ben het! :roflmao:
    Ja weer 36,9 als ik de temp van dinsdag op 36,5 zet ipv 36,4 (hij is vaak wel wat lager als ik vroeger meet) dan zegt hij ook dat ik 3 dpo zit.
    En hoe zit hij bij jou?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Dicky34 vindt dit leuk.
  19. Dicky34

    Dicky34 Fanatiek lid

    14 mrt 2017
    3.251
    2.452
    113
    Vrouw
    Kok
    O dat klinkt hoopvol!!
    Hier ook mn ei gehad, voel me sinds vanmorgen 'vreemd'. Een beetje in de war, licht in mn hoofd, een beetje grieperig, maar dan zonder de griep :p. Ook enorm veel witte afscheiding.
    Als FF mn kruis gezet heeft, zou ik bijna gelijklopen met jou :)
    Spannend joh!
     
  20. ProudMomii

    ProudMomii Actief lid

    3 apr 2018
    254
    121
    43
    Vrouw
    Al een
    temperatuurstijging gehad dan? Want volgens mij kon je ovulatietest toch nog wat donkerder
     

Deel Deze Pagina