Toch weer zwanger, maar ben bang

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Baileyy, 19 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Even van mn afschrijven en hipelijk wat fijne tips van jullie..
    Gisteravond getest en ik ben zwanger:) Ik gok 5/6 weken. Superfijn!! Het was niet bewust gepland maar ook geen echt ongelukje. Ik wilde heel graag maar durfde niet meer. Mijn man ook en had ook vooral praktische bezwaren.

    Ik ben zwanger van onze 4e. Na ons 2e kindje overleden met 24 weken en ook een miskraam begin dit jaar..
    Ik ben bang dat het weer mis gaat en dat de hele zwangerschap weer zo angstig wordt net als bij mn dochter.

    Daarna nu ook bang voor reactie van onze omgeving maar ook mijn werkgever, ben ik weer lang afwezig straks.

    Ook weet ik niet of ik een verloskundige moet bellen of de afdeling gynaecologie in het ziekenhuis die de vorige zwangerschap en bevalling heeft geleid. Moet ik daar dan heen bellen of moet dit via de verloskundige ofzo?
     
  2. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Gefeliciteerd.
    ik zou het ook reuze spannend vinden in jullie geval.
    hopelijk heb je een fijne zwangerschap en over 35 weken een prachtig kindje in je armen.

    ik zou gyn bellen en vragen bij wie je moet zijn.
     
  3. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Van harte gefeliciteerd! ! Je moet idd de gyn bellen.
    Je angst zal nog wel een poos blijven, het is heel normaal dat je bang bent. Laat dat er gewoon zijn. Heel langzaam zal je vertrouwen groeien.
     
  4. mc87

    mc87 Actief lid

    11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
    Bang zijn mag best! Mijn eerste werd met 16 weken een miskraam.Dus bij mijn andere 3 zwangerschappen steeds extra controles gehad en cervixmetingen bij de gyneacoloog. En proluton injecties. Een zwangerschap is voor mij echt niet zo genieten en ervvan uitgaan dat het goed/ gezond is. Mijn jongste is prematuur geboren met een hart afwijking. De andere twee gezond en op de goede termijn. Wel ook ziekenhuis opnames gehad.
    Maar we gaan ervoor! En hopelijk komt deze kleine als over méér dan 7 maanden op de wereld.
    De vorige zwangerschappen had ik eerst contact met de verloskundige praktijk. Veel dichter bij en kreeg een vroege ech en een tas vol leuke dingetjes gratis en niet meteen ziekenhuis sfeer.Vond ik een stuk fijner. Maar de gyn. moet ik traks toch. Die zie ik vaak genoeg... De angst ging bij mij pas weg met 26 weken zwangerschap.
     
  5. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Spannend ook bij jou!
    En lees ik het goed dat je al 3 mooie kindjes hebt rondlopen? Goed om te lezen dat ook bij moeders waar het niet soepel bij gaat nog durven te gaan voor weer een zwangerschap. De vorige zwangerschap heb ik helemaal bij de gynaecoloog gelopen. Ik wilde niet dat geneuzel toen van blij zwanger zijn en getut haha

    Ik heb inmiddels de gynaecoloog gebeld maar ik kan daar voorlopig nog niet terecht. Ik heb ook de verloskundige gebeld, daar kan ik volgende week terecht. Zij kunnen me dan straks doorverwijzen.

    Ik ben ook wel wat 'bang' voor de reacties van mijn omgeving. Na alle spanning toch weer gaan voor nog kindje, weer zo'n hele spannende zwangerschap die vorige keer naast de spanning ook niet soepel is verlopen. Toen onze dochter was geboren heb ik van zoveel gehoord. Zo nu is het wel klaar met de risico's en spanning, jullie hebben een jongen en een meisje nu. Mensen hebben zo snel een mening klaar.
     
  6. Anna4

    Anna4 Bekend lid

    25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    Allereerst: gefeliciteerd!

    Zou je niets aantrekken van reacties van anderen... het is namelijk altijd heel makkelijk om een mening te geven als je niet in iemands schoenen staat....
     
  7. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd en veel succes.

    Zeker niets aantrekken van wat anderen zeggen of vinden. Het is geestelijk al zwaar genoeg voor je (denk ik zo maar) zonder dat je, jezelf ook nog eens druk moet maken over wat anderen zeggen. Het gaat in deze om jou en je gezin.
     
  8. Myhappyfamily

    Myhappyfamily Fanatiek lid

    28 okt 2016
    3.676
    1.204
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd en heel veel succes!
    Hoop dat je over een aantal maanden een mooi wondertje in je armen hebt.
    Niks aantrekken van anderen. Het gaat om jullie geluk en jullie gezin!
    Ik denk dat je het beste de gynaecoloog kan bellen en als het niet goed is zegt hij zelf wel dat je naar de verloskundige moet bellen.
     
  9. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Dank jullie wel. Tja niks van aantrekken klinkt makkelijk, maar toch.. toch doe ik het haha. Vooral op mijn werk maak ik me er best druk om.

    ik heb inmiddels de eerste echo gehad bij de verloskundige en een mooi kloppend hartje gezien. Volgende week nog een gesprek bij de verloskundige, de intake en dan gaat ze ook doorverwijzen voor wat medische dingen naar de gynaecoloog. Blijkt na de 20 weken echo dat alles goed is, blijf ik bij de verloskundige.
     
  10. MamaSamm

    MamaSamm Bekend lid

    23 okt 2011
    942
    24
    18
    Bloggen op weerzownmamablogger.wordpress.com
    Drenthe
    Ten eerste gefeliciteerd!!
    En de zorgen, ik ken het, zeer vervelend. Hier inmiddels 2 gezonde dochters mogen verwelkomen na ons sterre kindje. Toch blijft het telkens spannend. Weer die medische mallemolen in. Heel veel sterkte en ik hoop dat je gewoon lekker bij je verloskundige kan blijven.
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  11. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Dankjewel voor je berichtje! Ja het blijft zo spannend he. Ik had gehoopt misschien nu iets minder. Maar tot nu toe nog niet ;)
     
  12. toffepeer

    toffepeer Bekend lid

    14 feb 2017
    581
    258
    63
    Gefeliciteerd!! Zo ontzettend spannend als je zoiets hebt meegemaakt, helaas kan ik er ook over meepraten. Ik probeer te accepteren dat die spanning er bij hoort, ook een soort zelfbescherming (bijv dat ik nog niet durf te denken aan een kindje in m'n armen).
    En wat betreft de mening van anderen: lekker laten gaan! (makkelijker gezegd dan gedaan, I know) Een ander heeft zo snel z'n mening of goedbedoelde advies klaar, terwijl niemand weet hoe jij je voelt. Mocht je op je werk problemen krijgen zou ik sowieso de bedrijfsarts inschakelen.
    Sterkte, succes en ik hoop dat je ook van je zwangerschap kan genieten!
     
  13. Star2017

    Star2017 Fanatiek lid

    8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd nog! Gelukkig al een goed echo gehad!
    Ik begrijp heel goed hoe bang je zult zijn!
    Ik heb helaas ook ons zoontje verloren en nu net erachter gekomen dat ik weer zwanger ben!
     

Deel Deze Pagina