tongriempje zit erg ver naar voren!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lidia, 22 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lidia

    lidia Fanatiek lid

    hallo,,

    bij Damian zit zijn tong aan zijn tongriempje vast maar al vanaf het begin van zijn tong? hij kan ook bijna niet zijn tong uitsteken..

    wie herkend dit en wat kan/moet je er mee doen?
     
  2. Inky

    Inky Fanatiek lid

    12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    hoi hier hetzelfde,

    Een verkort tongriempje noemen ze dat. Eigenlijk doen ze er niets aan als de kleine er gene last van heeft. Met de tijd kan het tongriempje nog wat oprekken maar niet erg veel.

    Wij hebben er een hele tour aan gehad om een goede fles te vinden waaruit NIels kon drinken. Het is de DR. Brown fles geworden en dan meteen speen nr 2 omdat hij uit 1 niks kreeg. Wat ik merkte is dat hij bijna geen zuigkracht heeft erdoor. Hij kan ook geen speentje in zijn mond houden, die krijgt hij niet vastgezogen.

    Nu na bijna 3 en een halve maand drinkt hij goed zijn flessen leeg en kan hij zijn tongetje ietsje verder naar buiten doen. Maar nog niet uit zijn mond hoor.

    Ik heb gehoord dat er vaak rond de 16 jaar wat aan wordt gedaan ivm het tongzoenen en het eten van ijsjes enz.
     
  3. Bianca21

    Bianca21 Actief lid

    26 mrt 2006
    232
    0
    16
    Boekhoudkundig medewerkster
    Zoetermeer
    mijn zoon heeft hier geen last van maar ik had gelezen op deze site bij een topic dat het nu volgens mij ook al gedaan kan worden omdat er nu niet zoveel gevoel in zit.
    het word dan zonder verdoving gedaan en je kleine geeft geen kik.

    succes ermee!
     
  4. hey lidia,

    daar heeft youri ook last van en ik kon dus ook geen borstvoeding geven heb t geprobeerd maar was echt zielig hij wilde graag maar kon dit dus niet omdat zn tongriempje te kort is,ik wacht af tot hij kan praten enzz lukt t niet laten we hem dr aan helpen!

    groetjes krulliewullie
     
  5. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Mijn nichtje had dat ook, bij haar hebben ze het verholpen (volgens mij al vrij snel)
     
  6. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    mijn neefje had dit ook....dit is inderdaad ook verholpen in het ziekenhuis.
    Het stelde niet veel voor en hij mocht ook direct weer mee naar huis. Hij heeft er zelf echt geen last van gehad en kon daarna wel weer makkelijk drinken.
     
  7. Inky

    Inky Fanatiek lid

    12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    het gekke is dat de VK spulen bij zich heeft en het zelf meteen kan doorknippen bij de geboorte al. Maar dat zal mss alleen in extreme gevallen zijn.

    Wij wachten ook het praten af. Als hij bepaalde leteerst niet kan zeggen straks, dan laten we hem eraan helpen anders niet.
     
  8. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Mijn nichtje had dat ook.
    Die had ook moeite met woorden uitspreken erdoor.
    Kippen waren Tippen en kijken wat Tijten en dat bleef maar zo.
    Uiteindelijk is ze er aan geholpen en ze heeft er helemaal geen last van gehad.
    Nu is ze 15 en praat helemaal normaal en soms veel te veel hahaha
     
  9. chantilly

    chantilly Actief lid

    7 mei 2007
    281
    0
    0
    helpdeskmedewerker
    ergens in ut mooie oost'n
    Mijn zoontje heeft het ook, geen last van en nooit gehad ook.
    Op latere leeftijd zien we wel weer verder....
     
  10. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Bij een nichtje van mijn man hebben ze op 4 jarige leeftijd het riempje doorgeknipt (of ingeknipt). En nu kan ze haar tong gewoon bewegen zoals iedereen.
     

Deel Deze Pagina