Topic: Woningmarkt

Discussie in 'De lounge' gestart door Niicci, 19 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niicci

    Niicci Fanatiek lid

    1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    - Ik kon zo snel via de zoekopdracht geen topic vinden -

    Wij hebben "onze" woning nu zo'n 8 weken in de verkoop staan (Noord-Nederland) voor €97.500.
    In deze straat staan nog 3 soort gelijke woningen en enkele andere type woningen te koop..
    Een weekje geleden is daarvoor de eerste kijker geweest, ik ging er eigenlijk vanuit dat het niets zou worden.
    Maar net telefoon dat deze kijker volgende week de 2e bezichtiging wil doen.

    Het zegt nog niets natuurlijk, maar spannend is het wel haha!

    We hebben kort geleden al een voorlopig koopcontract getekend voor een andere woning, wat onder voorbehoud van verkoop eigen woning is.

    Dus het is een spannende periode!
     
    Zonnestralen en Blijdorp vinden dit leuk.
  2. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Spannend!!!!! Zenuwslopend he als er kijkers komen. Heel veel succes.
     
    Niicci vindt dit leuk.
  3. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.713
    1.522
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb recent mijn huis verkocht en ben er nog onderste boven van...binnen 24uur stonden er al 16 bezichtingen gepland en nog een dag later 20!Er stonden zelfs mensen op de reserve lijst...hierdoor is mijn huis binnen 9 dagen verkocht voor 15.000euro boven de vraagprijs!Dat voor een eenvoudig 3 kamer flatje...schijnt op het moment normaal te zijn in de regio Den Haag.Mijn halve inboedel is overgenomen dus ik verhuis strak "licht" .
     
    Madeliefke, 2littlemonkeys, MaMa en 6 anderen vinden dit leuk.
  4. Niicci

    Niicci Fanatiek lid

    1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Haha ja echt wel, de eerste keer dat ze kwamen had ik zoiets, naja het zal wel niets worden, gezien ze nog meer zouden bekijken.
    En nu ineens bericht dat ze een 2e bezichtiging willen, dan wordt het toch wel heel spannend haha!
     
  5. Niicci

    Niicci Fanatiek lid

    1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Woow jeetje! Zo snel gaat dat hier over het algemeen niet. Soms een woning die erg goedkoop is t.o.v. soortgelijke woningen.
    De andere woningen in onze straat staan sommige al 5 jaar, sommige meer dan een jaar of half jaar te koop.

    Voor ons ook erg spannend dus haha! De woning waarvoor wij getekend hebben staat nu net een jaar in de verkoop.
     
  6. Gizzielief

    21 dec 2011
    50
    5
    8
    In het hoge noorden
    Wat spannend! Hopelijk wordt het wat!

    Ons huis komt volgende week in de verkoop, super spannend! Dinsdag zijn de foto's en video gemaakt, werd er al helemaal nerveus van haha. Bij ons in de straat is er laatst binnen een paar maanden een woning zoals de onze verkocht, maar dan iets kleiner. En binnen een maand een hoekwoning. Hoop dat het bij ons niet veel langer gaat duren. Wij hadden ook een huis op het oog, maar hier lukte het niet om te kopen onder voorbehoud van eigen woning.
     
  7. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.822
    2.674
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij zijn ons ook aan het oriënteren. Wij zijn niet blij met onze huidige hypotheek en kunnen niet oversluiten of middelen. De enige optie is verhuizen in ons geval. Vorige week al een waardebepaling laten doen. Volgende week een afspraak bij onze hypotheekadviseur en ondertussen funda in de gaten houden. Ons is geadviseerd eerst iets anders te zoeken, omdat de woningen hier als warme broodjes verkocht worden. En dat is dus het probleem, er staat weinig leuks te koop. Ik denk dat we een lange adem moeten hebben. 5 jaar terug heeft ons vorige huisje ruim 4 jaar te koop gestaan, nu zal het hooguit 4 weken zijn aldus de makelaar :)
     
  8. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.627
    3.753
    113
    Neem aan dat de hypotheek niet de enige reden is? Je kunt altijd oversluiten. Zitten wel kosten aan maar dat is met een nieuw huis kopen ook...
     
  9. Niicci

    Niicci Fanatiek lid

    1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Alvast heel veel succes! Ik wist niet dat een woning verkopen zo spannend kon zijn haha!
    Wij hebben gelukkig veel pluspunten als je naar de andere gelijke woningen kijkt zoals keuken, douche en toilet gemoderniseerd. En ook parkeergelegenheid voor de woning, de andere 3 zitten naast elkaar met de oorspronkelijke keukens uit 1976.. en 2 ook nog de douche uit 1976 en geen parkeergelegenheid en zijn €2000 (valt nog mee), €9500 en €12000 duurder..
    "Onze" kijker had die woningen ook bekeken en komt nu bij ons voor 2e bezichtiging.
     
  10. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Mijn beste vriendin hetzelfde verhaal in Amsterdam. 5 jaar geleden gekocht voor 178.000. Op maandag te koop gezet voor 375.000. Binnen 24 uur 20 bezichtigingen gepland op dinsdag en 20 op donderdag. Vrijdag meerdere biedingen gehad hoogste was 415.000 en die mensen hadden al een bankgarantie. Aankomende week tekenen ze het definitieve koopcontract. Echt gekkenwerk die woningmarkt. Terugkopen is alleen nu een puntje. Elke woning die ze ziet is ook telkens al binnen een week verkocht onder voorbehoud of ze heeft net niet met genoeg overboden als er 20 man op een bezichtiging zijn waarvan er minimaal 5 een bod uitbrengen.
     
  11. mama2bengeltjes

    mama2bengeltjes Fanatiek lid

    28 jan 2015
    1.172
    516
    113
    Wij willen in februari gaan kijken voor een andere woning en zijn ons huis nu helemaal tip top in orde aan met maken voor de verkoop. Hebben een ruime woning in Leidsche Rijn met 5 slaapkamers en alles helemaal opgeknapt zoals nieuwe badkamer, keuken, uitbouw en voor Leidsche Rijn begrippen een zeer ruime tuin. Ben dus heel benieuwd wat dat gaat doen als we gaan verkopen ;)

    Succes voor jullie met aankoop en verkoop!
     
  12. Niicci

    Niicci Fanatiek lid

    1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Woow dat is toch niet normaal meer haha! Hier gaat volgens mij niets boven de vraagprijs weg haha!

    Onze woning betreft een tussenwoning met 3 slaapkamers waarvan 2 behoorlijk groot, in 2010 voorzien van nieuwe keuken, douche en toilet, beneden dit jaar nieuwe ramen geplaatst, mooie ligging (veel groen, loopafstand van een groot meer met strand etc) voor €97.500 haha!

    Iedereen verder veel succes ook! Maar in jullie regio's is het zo verkocht volgens mij als ik alles zo lees.

    Ik ga heel erg hopen én duimen dat de mensen die hun 2e bezichtiging gaan doen hem kopen haha!

    Mensen om ons heen zijn heel positief, maar ik durf niet te positief te zijn, anders straks de teleurstelling des te groter als het toch niet doorgaat..

    Voor de makelaar wel ideaal, zodra onze woning verkocht wordt, heeft hij in één klap 2 woningen verkocht haha.
    De woning die wij onder voorbehoud hebben heeft hij ook in de verkoop.
     
  13. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.822
    2.674
    113
    't Gezellige Brabant
    Het oversluiten kost in ons geval zo verschrikkelijk veel dat het daarom voor ons geen optie is om over te sluiten. Onze rente staat 20 jaar vast helaas :(
     
  14. annelie566

    annelie566 Niet meer actief

    Ons huis staat sinds zaterdag in de verkoop. Alle woningen in onze straat zijn snel gegaan(binnen 2 weken) maar tot nu toe valt de aanloop wel wat tegen (Noord Nl)


    Er ligt al wel een bod op tafel, mensen die het heel erg graag willen. Ze hebben ook een goed bod neergelegd maar ze willen kopen onder 48 uurs clausule,
    Wat voor ons heel ongunstig is(zelf ons nieuwe huis met 48 uurs clausule gekocht vandaar..) ben bang dat we straks dan zelf zonder huis komen te zitten.
     
  15. Gizzielief

    21 dec 2011
    50
    5
    8
    In het hoge noorden
    Hoe is het verder gegaan? Hopelijk verkocht! Ons huis staat sinds zaterdag officieel in de verkoop!
     
  16. Tal1987

    Tal1987 Actief lid

    18 jul 2012
    117
    41
    28
    NULL
    NULL
    Wow 97.000 euro..dat is hier in belgië vaak nog maar de prijs van de bouwgrond xD . Ons huis (bouwjaar 2008, 3 slaapkamers, tot in de puntjes afgewerkt, klein tot normale grootte van tuin), is binnen de week verkocht voor net geen 400.000 euro. Stond online en binnen de dag al 10 bezichtigingen die vastlagen..wij vielen ook achterover van hoe snel het allemaal ging. De tweede die kwamen kijken wilden het zoooo graag, dat ze akkoord zijn gegaan met onze vraagprijs.
    Zelfde met het huis dat we gekocht hebben..stond ook nog maar een week online, wij waren de 5e die kwamen kijken.
     
  17. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.473
    3.149
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier lukt het ook niet om een andere woning te vinden.. huizen worden zó snel verkocht... je moet kijken en bijna gelijk een bod uitbrengen :( . Funda staat vol met huizen 'onder optie' en 'verkocht' in onze regio.
     
  18. Niicci

    Niicci Fanatiek lid

    1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Ze hadden bezichtiging pas aan het einde vd dag. (17:15), dus afwachten.
    Ze hadden 2 minpunten, ketel zou lekken en kozijnen die met de tijd vervangen moeten worden (alles enkele beglazing boven, maar dat was bekend, staat ook op Funda).
    Ketel zelf gecheckt, bleek bij het afvoerbuisje dat ringetje niet goed vast gedraaid te zitten, dus ketel zelf lekt niet, maar een buisje (zo'n pijpje die je ook bij een wasbak etc hebt).
    En ja kozijnen, het is geen noodzaak, maar dat is ieder zijn eigen natuurlijk.

    Hij wou daarvan kosten gaan berekenen en zou dan weer contact opnemen met de makelaar.
     
  19. Niicci

    Niicci Fanatiek lid

    1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Jeetje! Ging dat hier maar zo haha!
     
  20. Niicci

    Niicci Fanatiek lid

    1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Voor aankoop is het ideaal dat het hier niet zo snel gaat, maar voor verkoop niet heel fijn haha!
     

Deel Deze Pagina