Tot wanneer innestelingsbloed?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door CVW, 7 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CVW

    CVW Actief lid

    6 aug 2006
    109
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Maas en Waal
    Hallo,

    Ik hoop dat hier iemand mijn ongerustheid enigzins weg kan nemen?

    Ik heb ergens vernomen dat er tot en met de 10e week (innestelings)bloed kan komen (ben nu zelf 9 weken). Is dit zo?

    Ik heb nl. vorige week donderdag een klein beetje donkerroze bloed verloren wat alleen zichtbaar was bij het afvegen.

    Vandaag was dit weer zo, echter was het iets meer.

    Zijn er meerdere die dit kennen en dus 2x iets of wat bloed hebben verloren? Aangezien ik toch al nauwelijks zwangerschapsverschijnselen heb ben ik redelijk onzeker door dit soort dingen.
     
  2. maisy

    maisy Fanatiek lid

    12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    lijkt me geen innestelingsbloeding, je leest wel vaker dat meiden wat roze afvegen omat je baarmoedermond nu heel gevoelig is en er een klein adertje knapt ofzo, niks ernstigs, schijnt heel normaal te zijn in de eerste weken.
     
  3. noralien

    noralien Fanatiek lid

    7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    In de eertse weken van de zwangerschap komen bloedingen idd vaker voor.
    De innesteling vindt enkele dgn voor je NOD plaats en zal dan dus evt rond die periode een bloeding veroorzaken.
    Bloedingen in het eerste kwartaal waarvan de oorzaak niet gevonden wordt, worden ook wel eens innestelingsbloedingen genoemd.
    Verder is je baarmoedermond tijdens je zwangerschap beter doorbloed en kan er een vaatje springen als er druk op komt te staan (tillen, na het vrijen e.d.). Zolang je bloeding niet aanblijft en qua hoeveelheid gelijk of meer is als een menstruatie, hoef je je geen zorgen te maken.
    Als je twijfelt, kun je natuurlijk altijd kontakt opnemen met je VK.
     
  4. jojo

    jojo Niet meer actief

    ik ben nu zelf ongeveer 5 week zwanger en heb ook last van afscheiding.
    Dat van mij is licht bruinig
    maaak me zelf ook best zorgen erover maar de dokter zei dat dat normaal is.
    groetes Johanna
     
  5. CVW

    CVW Actief lid

    6 aug 2006
    109
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Maas en Waal
    Allereerst bedankt voor jullie reacties!

    Heb gisteren toch maar contact opgenomen met de VK die aangaf dat ik smorgens kon komen zodat ik bij niets zien op de uitwendige echo wellicht dezelfde dag nog naar het ziekenhuis zou kunnen voor een inwendige echo.
    Echter is er een andere bevalling tussen gekomen waardoor ik pas smiddags kon komen.

    Inmiddels had ik ook al wat helder rood bloedverlies (bij het afvegen en bij inwendig gaan, wat wellicht iets te ruw is gegaan en niet meer is dan een adertje dat is gesprongen).

    Maarja, de VK heeft gekeken en zag wel de baarmoeder en er wel iets in liggen, maar het was gewoon te klein. Maar aangezien ik 9 wkn was zei ze dat het kindje eigenlijk al veel beter te zien zou moeten zijn.

    Dus haar verklaring is dat ik misschien toch 2 weken minder ver ben, maar aangezien ik een dag voor de NOD heb getest en dat die toen al positief was (weliswaar heeeeel licht), lijkt haar dit niet het geval en is het waarschijnlijk mis gegaan......

    Maandag moet ik nu naar het ziekenhuis voor een inwendige echo.

    Ondanks dat ik reeel blijf en vind dat als het mis is, het beter nu kan zijn dan met 20 weken, is het toch wel een gebeurtenis.
    Het is natuurlijk nog niet zeker, maar ik ga toch maar uit van het negatieve.

    Ik ren nu iedere keer naar het toilet om te kijken hoe of wat, maar heb nu alleen nog maar donkerbruine slijmdraden bij het afvegen. Ik durf niet zo goed meer wat inwendig te voelen met een doekje omdat ik bang ben dat ik dan iets irriteer.

    Verder voel ik me nu vrij leeg en heb constant een ongi gevoel, maar of dit is omdat de MK op gang komt, of omdat ik op van de zenuwen ben dat weet ik niet.

    Kent iemand ook zo'n verhaal; lees namelijk wel vaker dat iemand 2 weken vroeger is dan gedacht en aangezien ik meteen na de pilstop zwanger ben geraakt blijft de NOD natuurlijk enigzins ongewis.

    Zelf denk ik ook dat als je bv. 7 dagen voor je de test doet, pas bevrucht bent geraakt, je toch ook een positieve test krijgt? Of is dit niet mogelijk?
    Vooral omdat het streepje zo licht was.

    Maarja ik heb gedurende deze 9 weken ook nauwelijks zwangerschapsklachten gehad. Wel af en toe gespannen en grotere borsten, ruik veel beter, enkele dagen bloedend tandvlees, maar alles niet echt overdreven als de vorige keer.

    Jeetje, heb wel een heel verhaal geschreven, maar ik moest het gewoon kwijt. Ga nog niet m'n ouders en schoonouders inlichten want die worden ook alleen maar ongerust en maandag weten we het pas definitief.

    M'n man en ik hadden net vanavond gepland een keer iets leuks te gaan doen en hebben een oppas geregeld, maar ik heb er eerlijk gezegd weinig zin in nu; weet zowieso niet waar ik heen moet met m'n gedachten.
     
  6. alkievalkie

    alkievalkie Fanatiek lid

    23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Jeetje wat een onzekerheid zeg! Ik vind dit heel erg voor jullie en hoop dat het dan ook goed gaat komen maandag. Ik kan je verder niet helpen, wel wens ik je heel veel sterkte en kracht. Ik hoop echt voor jullie dat het goed komt!
     
  7. noralien

    noralien Fanatiek lid

    7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Wat een vervelende situatie. Ik hoop ook dat uit de echo a.s. maandag blijkt dat alles goed is.
    Ik kan wel eigen ervaringen op gaan schrijven, maar ik vrees dat dit je niet veel verder zal helpen. 10 vrouwen zullen 10 verschillende verhalen vertellen over zo'n zelfde situatie en dat zal je alleen maar meer in onzekerheid en aan het twijfelen brengen (dat was mijn ervaring iig).
    Ik wens je dit weekend veel sterkte en voor a.s. maandag veel succes.
    Laat even weten hoe het is gegaan.

    Dikke knuffel Noralien
     
  8. Harley

    Harley Fanatiek lid

    16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    assistent filiaalmanager parfumerie
    Hardinxveld-Giessendam
    Veel sterkte maandag bij de echo Ik zal hard voor je duimen dat je inderdaad gewoon later bevrucht bent. Maar de kans is inderdaad aanwezig dat het niet goed zit. Ik wil je veel kracht toewensen om wat er ook uitkomt te kunnen dragen. Ik zal ook inderdaad mijn verhaal niet met je delen omdat ik niet het idee heb dat je er wat aan hebt. Maar heel veel suces meid!
     
  9. CVW

    CVW Actief lid

    6 aug 2006
    109
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Maas en Waal
    He meiden,

    Allereerst dank voor jullie steun en medeleven.

    Vandaag in het ziekenhuis bleek inderdaad dat er geen leven meer was.
    Waarschijnlijk is het kindje met ongeveer 7 weken en 3 dagen gestopt te leven. Of er hartactiviteit is geweest is de vraag.

    Inmiddels ben ik volop aan het vloeien en de hoop is nu dat het doorzet zodat er geen curretage aan zit te komen.
    Volgende week woensdag moet ik terug komen en dan wordt er gekeken of alles weg is.

    Het mocht dus niet zo zijn....
    Maar ik troost me met de gedachte dat het nu is en niet pas over 5 weken of als het geboren wordt en het niet goed blijkt te zijn.

    Hopelijk spreek ik jullie nog ooit op het forum met wel weer een blijde boodschap?

    Gr,Corine
     
  10. Female

    Female Niet meer actief

    meid ik krijg er kippenvel van... heel veel sterkte en geluk!! liefs female
     
  11. alkievalkie

    alkievalkie Fanatiek lid

    23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Heel veel sterkte toegewenst. Wat vind ik dit erg zeg voor jullie.
     
  12. lilmomo

    lilmomo Fanatiek lid

    14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Sterkte meid is wel balen voor je en ik hoop voor je dat het de volgende keer beter gaat.
    wens je heel veel geluk
     
  13. Annabel

    Annabel Bekend lid

    30 jul 2006
    810
    0
    0
    onthaalmoeder
    Avelgem
    hey meisje ook nog eens van mij heel veel sterkte toegewenst en ne dikke virtuele knuffel...

    Annabel
     
  14. SandraK

    SandraK Fanatiek lid

    29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Wat erg meis...ik wens je heel veel sterkte.....
     
  15. noralien

    noralien Fanatiek lid

    7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Jeetje meid. Ik leef met je mee.
    Heel veel sterkte!!!!
     
  16. Niet meer actief

    heel veel sterkte meis!
    Heel dapper wat je schrijft, dat je getroost wordt foor het idee dat het nu is en niet over een hele poos!

    Ik hoop voor je dat we je snel weer zien met een heleboel goede berichtjes meis!

    Liefs Mo
     

Deel Deze Pagina