Tot wanneer lekker slapen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mikarun, 26 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikarun

    Mikarun Actief lid

    27 jan 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    Nu bijna op de helft van de zwangerschap merk ik dat ik niet meer zo lekker kan liggen in mijn bed als dat ik zou willen. Ik ben een buikslaper en hoewel ik nog amper een buik heb, voel ik protest als ik ook maar deels op mijn buik ga liggen :rolleyes: Gooi er wat maagzuur boven op en het feest is helemaal compleet:cool:
    Toch maar eens proberen of slapen met het voedingskussen wat helpt.
    Tot wanneer konden jullie nog lekker slapen?
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Bij mijn oudste sliep ik tot het einde heeeerlijk. Bij de jongste kreeg ik cholestase en sliep ik de laatste vier weken maximaal 2u per nacht.
     
  3. Humava

    Humava Niet meer actief

    #3 Humava, 26 mei 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 mei 2017
    Hier is het tot nu toe met periodes gegaan. Ik sliep eerst van 16 tot 23 weken echt beroerd! En daarna tot 32 weken goed geslapen. En nu elke nacht 1.5uur tot 2uur wakker en heel vroeg weer wakker.
     
  4. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Vanaf m'n positieve test al niet meer haha. Ik ben een drama slaper als ik zwanger ben. Overigens slaap ik wel met voedingskussen half onder m'n buik dat ligt wel prima..
     
  5. Irisje24

    Irisje24 Bekend lid

    18 apr 2017
    763
    298
    63
    Ik ben pas 10 weken maar 1 van mijn symptomen was het niet meer lekker kunnen slapen had dit al vanaf week 3 ofzo. Zo irritant. Ik ben ook een buik slaper maar als ik op me buik lig voel ik z'n vervelende druk. Probeer nu op m'n rug te slapen maar dat is geen succes.. wel beroerd hoor 3 tot 5 keer in de nacht plassen en klaar wakker sochtends en dan de rest van de dag moe :( geen tips helaas.
     
  6. flower861

    flower861 Actief lid

    4 dec 2016
    139
    20
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook met vlagen sinds begin zwangerschap, maar ik merk dat ik nu meer gebroken nachten ga krijgen. Mijn buik begint in de weg te liggen, slaap wel met voedingskussen, maar het omdraaien is echt een project op zich. Ik slaap graag op mijn rug, maar dat wordt nu ook te zwaar en daarnaast moet ik om de 2 uur plassen.
    Fantastische kwaal ;)
     
  7. Mikarun

    Mikarun Actief lid

    27 jan 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    Vandaag ranitidine gekregen tegen het maagzuur en mijn oude vriend het voedingskussen opgezocht :cool:
    Eens kijken hoe we er de nacht mee door komen.....
     
  8. Marshmallow

    Marshmallow Actief lid

    9 jan 2017
    148
    4
    18
    Vorige zwangerschap heb ik vanaf +/- 24 weken niet meer lekker kunnen liggen. Op mijn rug kreeg ik rugpijn, op mijn zij lag ik niet lekker en op mijn buik kreeg ik buikpijn. Ik denk achteraf dat dit kwam doordat de placenta aan de voorkant zat.

    Deze zwangerschap kon ik al vrij vroeg niet meer op mijn rug liggen. Ik kreeg dan rugpijn. Ik ben toen tijdelijk met een voedingskussen op mijn zij gaan slapen. Een aantal weken later kon ik ineens wel weer op mijn rug en buik liggen en nu zit ik op 32 weken en slaap ik nog steeds heerlijk op mijn rug en buik lukt ook weer.
     
  9. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Hier ook een buikslaper. Bij mijn eerste heb ik de hele zwangerschap nergens last van gehad. Bij mijn tweede kon ik mijn draai al vanaf het begin niet vinden. Dit is na de bevalling trouwens niet beter geworden. Daar waar ik vroeger een hele nacht op mijn buik lag hou ik het nu misschien nog maar 5 min vol omdat ik dan ontzettend last van mijn rug krijg. Mis het buikslapen echt wel..
     
  10. Vikamustygrishi

    Vikamustygrishi Actief lid

    21 mrt 2016
    181
    46
    28
    NULL
    NULL
    Hoewel ik een buikslaper ben, slaap ik nog steeds prima (bijna 37 weken)
    Omdraaien gaat wat minder soepel en soms prop ik m'n dekbed onder m'n buik als ik op m'n zij lig. Maar eigenlijk slaap ik prima! Hoef er zelfs niet uit om te plassen, terwijl ik van anderen hoor dat ze er soms 6x per nacht uit moeten. Ik klaar dus uiteraard niet :D
     
  11. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.859
    7.805
    113
    Amsterdam
    Hier ook een buikslaper, maar tot aan het einde heerlijk geslapen behalve natuurlijk tot 4 keer eruit om te plassen ofc:) Maar als ik het in mijn omgeving zo hoor en zie verschild het echt ontzettend, ik hoop dat je gewoon heerlijk kan blijven slapen!
     
  12. Mutsefruts88

    Mutsefruts88 Niet meer actief

    Hier ook met vlagen goed slapen. Zo tussen 16 en 22 weken regelmatig wakker geweest of juist heel vroeg wakker worden. Tussen 22 en 26 weken ging het weer wat beter, alleen af en toe een mindere nacht. Nu met 26 weken is het weer goed raak. Steeds om half 6 wakker en soms zelfs ''s nachts eruit om te plassen.

    Merk dat ik nu steeds moeilijker op m' n rug kan liggen. Voelt heel zwaar, alsof alles van binnen plat gedrukt wordt. Slaap wel graag op m'n zij, maar krijg daar last van als ik niet af kan wisselen met rug slapen.

    Ben benieuwd hoe het straks gaat :)
     
  13. Reeva

    Reeva Actief lid

    13 jan 2015
    289
    0
    16
    NULL
    NULL
    35 weken zwanger van de derde en ik slaap nog steeds als een roosje. Geen dromen of gepieker niks. Uiterst ontspannen :)
     
  14. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Nu 27 weken en slaap nog heerlijk. In slapen word wat lastig maar zodra ik eenmaal slaap word ik eigenlijk geen 1 nacht meer wakker. Ik klaag dus zeker niet qua slapen.
     
  15. Jedine

    Jedine Bekend lid

    2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Ik slaap eindelijk wat beter maar wel door slaapmedicatie....
    Tot 18 weken veel overgegeven en 4-5 keer per nacht plassen tot ongeveer 26 weken.
    Ik was blij als ik 3-4 uurtjes echt sliep, lag vaak al vanaf 2.00-3.00 wakker en te draaien, kwam dan niet meer in diepe slaap ondanks meditatie, warme melk met honing, even eruit en dan weer terug...

    Sinds vorige week heb ik op advies van gyn en psychiater medicatie gekregen waardoor ik beter slaap. Heb kans op een postnatale depressie en ze vinden het belangrijk dat ik wel slaap want weinig slapen en kans op is een te groot risico op weer een pnd...
    Wordt nu wel vaak wakker doordat ik veel last van tintelingen in armen/handen heb door t vocht maar val wel steeds weer in slaap en 1x eruit om te plassen. Slaap t liefst op mn zij met kussen maar als ik erg vee tintelingen heb lukt t gelukkig ook om op mn rug te liggen. Verder overdag als t kan een dutje
    Nog 7,5 week....
     
  16. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    Geen enkele dag.
    Ga minstens 4x naar de wc per nacht dus ja..
     

Deel Deze Pagina