Tot welke leeftijd gaven jullie opvolgmelk?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Babs1977, 29 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babs1977

    Babs1977 Bekend lid

    14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Ik was gister bij het CB en Sofie krijgt nog maar 2 flessen op een dag. Meer wil ze ook niet en ik vond het zelf erg weinig gezien haar leeftijd.

    Maar nu vertelde die mevrouw tot mijn stomme verbazing dat ik die 2 flessen al af mag bouwen en ze rond 1 jaar helemaal van de fles af moet zijn :confused:

    Ik hoor in mijn omgeving regematig kindjes van 1,5 tot 2 jaar die 's ochtends of 's avonds nog een lekker flesje krijgen. En Sofie is nog zo klein. Dat die kleine hummel nu al van de fles af moet zeg.

    Wanneer waren jullie helemaal van de fles af?

    *Edit moderator: topic verplaatst*
     
  2. Brezjika

    Brezjika Bekend lid

    Hoi Babs,

    Er is helemaal geen moeten bij hoor :rolleyes: , bepaal je zelf. Ik ben ermee gestopt toen ze net een jaar waren. Dit alleen maar omdat het bakken met geld scheelt. Ze krijgen nu een papfles zolang ze dat nog lekker vinden.

    Groetjes Brez
     
  3. linda84

    linda84 Fanatiek lid

    3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik wil er ook mee gaan stoppen als ze 1 jaar is. Ze krijgt dat nog wel een papfles in de ochtend hoor. Maar dan met gewone melk erin.
     
  4. Demi

    Demi Actief lid

    10 jul 2006
    367
    23
    18
    Hier nog steeds 2 flessen opvolgmelk, eentje s'ochtend en eentje voor het slapen gaan.

    Zolang hij het nog lekker vind krijgt hij het!
     
  5. Jutte

    Jutte Fanatiek lid

    27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    er is geen moeten in geval van het cb, dat zijn adviezen.....pfff consternatie alom....

    Maar goed, wij hebben vanaf 1 jaar de opvolgmelk vervangen door halfvolle melk en geven nu nog steeds een papfles 's ochtends. Op vrije dagen een bordje pap, maar als wij allebei moeten werken en om half 8 wel richting kdv moeten vliegen, wordt het een fles pap, zodat zij lekker kan zitten eten en wij nog kunnen vliegen rennen inpakken enz enz
     
  6. MamaBianca

    MamaBianca Actief lid

    12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Ik heb nog een halve blik opvolgmelk staan. Als deze blik leeg is gaat ze over op volle melk. Esmee drinkt ook nog maar 2 flesjes en ze krijgt genoeg groente en fruit binnen dus vind de opvolgmelk overbodig ;)
     
  7. nikkie83

    nikkie83 Fanatiek lid

    16 jun 2007
    2.054
    1
    0
    tussen hier en daar
    ik heb mijn zoontje om een heel andere reden opvolg melk gegeven tot hij bijna 2 was .
    hij heeft heel vaak keel neus en oor problemen gehad in n jaar tijd 10 keer ontstekingen :( dus ik heb t eigenlijk gedaan voor de weerstand , tenminste dat gaf mij een goed gevoel :)
    gewone koe melk vond hij niet lekker en nu nog steeds niet haha .
    als je kindje gewone koe melk ook lekker vind KAN je dat dan toch ook geven , gewoon niet zeggen op t cb ;)
     
  8. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het CB adviseerde hier om van 11 naar 12 maanden af te bouwen. En dan van 500 cc KV naar 300cc gewone melk(producten).
    C krijgt sinds 11 maanden 's avonds nog een lekker flesje warme melk. En vanaf 12 maanden ook de pap van gewone melk. Ik denk dat we dat avondflesje er ook wel af kunnen halen, en vervangen door gewoon wat drinken. Maar ik vind wat warme melk zelf ook lekker voor het slapen gaan..
     
  9. zonnetje08

    zonnetje08 Actief lid

    1 aug 2008
    159
    0
    0
    Kleine meid van mij zit nu met haar 8 mnd zo rond de 700 ml opvolgmelk en dat zal volgens het cb ook wel veel te veel zijn (incl broodje-fruit en groente+toetje) maar iets anders drinkt zij gewoon niet en de laatste keer gaf ik al aan dat ze niets anders dronk dan melk en dat was totaal geen probleem volgens de wv dus zolang zij niets anders drinkt dan melk tussendoor blijft dat lekker zo hoor.

    zij krijgt nu 's ochtends een fles (210)
    daarna een broodje met een klein beetje gewone melk uit pak
    daarna haar fruithapje (vers of potje)
    dan 's middags nog een flesje opvolgmelk (210)
    's avonds groente en toetje
    en voor het slapengaan nog een fles (210)

    zolang ze ze nog nodig heeft en ook helemaal opdrinkt ga ik niet lopen klooien door haar minder te geven omdat dat zou moeten hoor ;)

    als jij het idee hebt dat ze ze nog nodig heeft lekker geven, en heb je het idee dat je met minder toekan en wat anders kan of wil geven ook lekker doen.
     

Deel Deze Pagina