Tot welke leeftijd kleurt de huid van halfbloedjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Brinta, 16 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brinta

    Brinta Fanatiek lid

    9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Hoi allemaal,

    Ik wist niet zo goed waar ik dit topic moest plaatsen dus gok maar op baby en dreumes.

    Ik heb zelf een zoontje die half Nederlands en half Surinaams is.
    Als baby was hij lange tijd best wel bleek en na ongeveer 5 maanden begon hij wat te kleuren waardoor hij nu getint is.
    Nu vroeg ik mij eigenlijk af tot welke leeftijd de kleur kan blijven veranderen?
    Ik heb al gegoogled maar werd er niet veel wijzer van, dus misschien dat er hier ervaringsdeskundigen zitten? :D
     
  2. Patrijs1981

    Patrijs1981 Fanatiek lid

    22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Dat is heel verschillend. Kan wel jaren duren en dan ook weer veranderen. Ik ben half Suri half NL en heel erg blank. Veel blanker dan ik als kind was. Als baby blank, als kind getint, vanaf puberteit weer blank.

    Surinamers zeggen trouwens dat je naar de rand van de oren moet kijken. Dat wordt de uiteindelijke kleur ;)
     
  3. Brinta

    Brinta Fanatiek lid

    9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Wat bijzonder dat je ook weer blank kan worden!
    Haha van die oren had ik nog niet gehoord, wel van de nagelriemen en een vlek boven de billen maar deze vlek heeft hij nooit gehad.
    Ik ga vanavond gelijk zijn oren even onder de loep nemen :D
     
  4. kimberly1989

    kimberly1989 Fanatiek lid

    23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    sommigen zeggen ook naar de klier vd balletjes kijken.. hier ook een blank halfbloedje.. mn zoontje dan hihi
     
  5. Kiwi25

    Kiwi25 Niet meer actief

    Ik heb een kwart-bloedje (25% Marokkaans). Haar vader is half bloed Marokkaans: die ziet er in de winter ontzettend Nederlands/blank uit en in de zomer wordt hij ineens poepiebruin en denk je verrek heeft hij buitenlands bloed?

    Bij de geboorte was mijn dochter juist getint en had ze donker haar. Echter ze wordt steeds bleker en blonder en inmiddels is ze een bleker dan gemiddeld kaaskopje. Ik heb nog de hoop dat ze ook snel bruin wordt net als haar vader. :cool:

    Ik denk dat de kleur van de ogen er ook wel mee te maken heeft als je het wil voorspellen. Mijn dochter heeft helderblauwe ogen. Het overerven van tintjes gaat toch vaak samen in patronen (blond/bleek/blauwe ogen/sproetjes vs. donkere ogen/donker haar/kroeshaar bijv, niet altijd zo stereotyp maar getint met blauwe ogen komt minder vaak voor dan met bruine ogen)
     
  6. MI87

    MI87 VIP lid

    21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hier andersom! Zijn vader is 50% antiliaans. Hij dus 25%
    Maar toen hij geboren was had hij een bruine/getinte huid en donkerbruine krullen. Binnen 3 weken werden zijn haren rood (mijn kleur) en zijn huid super licht!

    Nu dus een lekkere rooie krullenbol :D
     
  7. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hier ook een halfbloedje. Ze is roze geboren na een week beetje blank. En nu een echt getint meisje. In de zomer zie je haar gewoon bruin worden.
    idd de (mongolenvlek) bij de billen. Nagelriempjes en lijntje om de lipjes kun je zien welke kleur ze uiteindelijk krijgen. Meestal kleuren ze tot 4 jaar. Ons meosje is nu 3.5 en heeft haar kleurtje nu vanaf 8 maanden.
     
  8. Brinta

    Brinta Fanatiek lid

    9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Leuk om al die verschillende verhalen te lezen! Ben erg benieuwd hoe mijn zoontje zal veranderen de komende jaren. Gelukkig blijft hij sowieso een knappe vent :D:D.
    Hij heeft wel donkerbruine ogen en zijn haar zit tussen de kroes en krul in en is ook bruin.
     
  9. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ons meisje had bij de geboorte zwarte stijle gladde hollandse haren :)
    en nu net zo kroes als dr papa hahaha en niet meer zwart maar goude lokken ertussen. In de zomer heeft ze super lichte plukken..
     
  10. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Bij de geboorte.
     
  11. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    1 maandje
     
  12. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    6 maandjes
     
  13. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    En nu :)
     
  14. Samurai

    Samurai Bekend lid

    1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Aaah wat een schatje babyhope :)
     
  15. Esje87

    Esje87 Actief lid

    17 jan 2012
    281
    1
    0
    Amsterdam
    Mijn dochter is ook half Surinaams. Haar kleur is nu eigenlijk al een jaar hetzelfde. Ja in de zomer werd ze donkerder door de zon. Ze heeft ook mooie bruine krullen met een blonde gloed erover. Ik verwacht ook niet dat ze nog donkerder wordt.
     
  16. Brinta

    Brinta Fanatiek lid

    9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Wauw wat een prachtig meisje babyhope!
     
  17. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Dankje meiden♡♡
     
  18. Misslegend

    Misslegend Actief lid

    7 jul 2012
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook een half Surinaams meisje. In de zomer kleurt ze snel maar verder heeft ze een constante kleur gehad. Licht getint.

    Onderstaande foto is van 0 tot 12 maanden en die andere is van een paar dagen geleden.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  19. Brinta

    Brinta Fanatiek lid

    9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ook al zo'n mooi kindje Misslegend!
    Het verloop van het kleurtje van mijn zoontje ging als volgt:

    1 dag oud.
     
  20. Brinta

    Brinta Fanatiek lid

    9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    5 maanden
     

Deel Deze Pagina