Touwtjes spiraal niet te vinden

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door wafelijzer, 18 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wafelijzer

    wafelijzer Fanatiek lid

    26 nov 2015
    1.828
    782
    113
    Vrouw
    Hallo dames,

    Vanmorgen bij de ha geweest om mijn spiraal te laten verwijderen (mirena). Maar helaas gaf mijn ha aan dat de touwtjes te kort geknipt waren of dat hij omhoog was gekropen want ze kreeg ze niet te pakken. Erna zei ze dat ze de spiraal niet kon vinden??
    Anyway ik kreeg een doorverwijzing naar de gyneacoloog en ben straks een flink bedrag armer (balen!!!)

    Gebeld met zkh en heb een afspraak over dikke week.

    Nog iemand dit meegemaakt? Als het goed is krijg ik een echo en dan blijkt of ze het spiraaltje eruit kunnen halen of gaan ze eerst proberen en dan echo maken?
    Maak me een beetje zorgen....
     
  2. NSpreeuw

    NSpreeuw Actief lid

    26 apr 2017
    112
    15
    18
    Vrouw
    Ik heb dat ook gehad, bij mij had de huisarts de touwtjes ook te kort afgeknipt. Toen ook doorverwijzing gehad en heeft de gyn eerst zo nog geprobeerd om de spiraal te verwijderen... Zij bleek er dus ook niet bij de kunnen, dus toen heb ik een afspraak gekregen om het spiraaltje met een hysteroscopie te laten verwijderen. Toen had ze hem er overigens zo uit. Dit was verder niet echt pijnlijk. Maar ik vond het vooral een gedoe omdat ik eerst een hele tijd op die afspraak moest wachten bij de gyn en toen nog een hele tijd voordat ik een afspraak had voor die scopie...
     
  3. wafelijzer

    wafelijzer Fanatiek lid

    26 nov 2015
    1.828
    782
    113
    Vrouw
    Ojee ik Moest even opzoeken wat hysteroscopie is maar dat valt idd nog mee zo te zien? Werd je toen niet verdoofd?

    Ja het gedoe en de tijd die eroverheen gaat vind ik ook vervelend, dacht er vandaag vanaf te zijn... niet dus!

    Waar ik ook een beetje mee zit is dat de gynaecoloog bij het zkh een man blijkt te zijn (ben vergeten te vragen om afspraak bij vrouwelijke arts)
    Het is geen ramp maar had liever een vrouwelijke gyn gehad :( maar als ik ga bellen om afspraak om te zetten zul je zien dat het weer een week later wordt....
     
  4. NSpreeuw

    NSpreeuw Actief lid

    26 apr 2017
    112
    15
    18
    Vrouw
    Nee geen verdoving. Het kan voor zover ik me herinner wat kramp geven en ik heb volgens mij wel een paracetamol of ibuprofen genomen van te voren, maar als het zover komt wordt je daar ongetwijfeld over geïnformeerd.
     
  5. wafelijzer

    wafelijzer Fanatiek lid

    26 nov 2015
    1.828
    782
    113
    Vrouw
    Even een update: hij is eruit!

    De gyn kon de spiraal met de echo niet echt goed zien zitten en mn baarmoeder was gekanteld, maar hij was er toch binnen 2 minuten uit (gelukkig!!)

    Nu afwachten wat het gaat kosten
     
    1981Mama vindt dit leuk.
  6. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Ik had precies hetzelfde afgelopen vrijdag. Nu de 26ste pas een afspraak bij de gynaecoloog.
    Hopelijk krijgt die hem er wel uit. Ik ben kort na het plaatsten geopereerd aan cyctes op mijn eierstok dus daardoor zijn waarschijnlijk de touwtjes naar binnen geschoten.
     
  7. mamaaugustus

    20 sep 2013
    52
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bereid je maar voor op de kosten. Ik had dit ook en gelukkig ook binnen 2 min eruit maar kosten meer dan 250 euro......
     
  8. wafelijzer

    wafelijzer Fanatiek lid

    26 nov 2015
    1.828
    782
    113
    Vrouw
    Dat dacht ik al:eek::cry::cry: niks aan te doen hij moest er toch een keertje uit he...

    Elletje, vervelend zeg. Veel succes de 26ste!
     
  9. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Valt dat niet binnen je verzekering dan? Het plaatsen werd bij mij ook gedekt door de verzekering.

    Als ik moet betalen dat is dan maar zo. Maar ik twijfel of ik hierna weer een spiraaltje laat plaatsen.
     
  10. wafelijzer

    wafelijzer Fanatiek lid

    26 nov 2015
    1.828
    782
    113
    Vrouw
    Bij de huisarts valt het wel binnen de verzekering maar omdat hij bij mij dood de gyn in het ziekenhuis moest worden verwijderd kost dat me (helaas!!) Mijn eigen risico :|
     

Deel Deze Pagina