Toxoplasmose ...

Discussie in 'Vlindertjes vanaf 25 weken' gestart door WSC, 6 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WSC

    WSC Lid

    6 mei 2015
    8
    1
    0
    NULL
    NULL
  2. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Heftig zeg. Sterkte!
     
  3. WSC

    WSC Lid

    6 mei 2015
    8
    1
    0
    NULL
    NULL
    Thnx!
     
  4. AnitaP

    AnitaP Bekend lid

    15 feb 2014
    760
    0
    0
    Sterkte meid!
    Hoe behandelen ze de toxoplasmose?
    Krijg je dan antibiotica om weer "schoon" te worden?
     
  5. leetje

    leetje Actief lid

    31 jan 2008
    374
    0
    16
    Het rare vind ik dat ik Nederland niet elke maand op toxoplasmose wordt getest. Ik woon in Italie en hier heb ik elke maand een bloedtest om te kijken of ik positief of negatief test op toxoplasmose, een 'ziekte' waar je zelf op zich weinig klachten van krijgt maar die wel ernstige afwijkingen kan veroorzaken bij je ongeboren kind. Mochten ze er op tijd achterkomen kunnen ze je antibiotica geven om de ziekte te bestrijden voordat deze bij het kindje terecht komt. Heb je al eens toxoplasmose gehad dan ben je hier immuun voor. Het maakt me heel boos dat jullie dit door moeten maken terwijl het heel eenvoudig was geweest het te vermijden. Meid, heel veel sterkte toegewenst.
     
  6. Drieka

    Drieka Niet meer actief

    Verschrikkelijk! :( Heel erg veel sterkte!
     
  7. WSC

    WSC Lid

    6 mei 2015
    8
    1
    0
    NULL
    NULL
    Thnx iedereen,

    ik ben er drie keer op getest tijdens de zwangerschap (België), maar het was blijkbaar een agressieve toxoplasmose.

    Geen antibiotica gekregen, ze kijken nadien in jouw bloed of je de infectie volledig hebt doorgemaakt, en dat was bij mij in de loop van maart het geval ...

    Ik heb mijn verhaal hier gepost omdat ik rondom mij echt heel veel zwangere vrouwen nonchalant zie omspringen met hun voeding ... ik was zelf heel erg voorzichtig, maar heb het toch opgelopen ....
     
  8. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Heftig! En gecondoleerd! Sterkte om dit grote kleine verlies een plekje te geven!

    Ik ben zelf bezig met zwanger worden, maar ben nu al voorzichtig met eten en met de kattenbak. Maar ik wil bij de eerste keer bloedprikken tijdens de zwangerschap ook gelijk hier op getest worden, want ik weet hoe ernstig de gevolgen voor het kindje kan zijn.
     
  9. WSC

    WSC Lid

    6 mei 2015
    8
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zeker doen! Op 13 weken was er bij mij ook nog niets in bloed te zien dus op elk moment in de zwangerschap heel oplettend blijven.
     
  10. leetje

    leetje Actief lid

    31 jan 2008
    374
    0
    16
    Mag je in NL en Belgie niet de bloedtest elke maand laten doen en het dan eventueel zelf betalen? Het is toch te belachelijk voor woorden dat jullie nu iets moeten doorstaan wat voorkomen had kunnen worden
     
  11. WSC

    WSC Lid

    6 mei 2015
    8
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb meer echo's gekregen die niet werden terugbetaald, maar bij bloedonderzoeken houden ze zich blijkbaar aan een bepaalde standaard ...

    Moet zeggen dat ik zelf heel voorzichtig was met mijn eten, maar het was mijn eerste zwangerschap en ik stond er zelf niet echt bij stil dat mijn bloed vaker zou getrokken moeten worden. Andere zwangere vriendinnen hadden zelfs veel minder consultaties ...

    Eerlijk gezegd wil ik ook niet meer teveel nadenken over het stukje 'Wat als' ... dat maakt het allemaal moeilijker om te verwerken en het is zo al zwaar genoeg.
     
  12. Springday

    Springday Fanatiek lid

    20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Veel sterkte!
     
  13. ely

    ely Actief lid

    10 jan 2015
    268
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heftig! Heel veel sterkte!
     
  14. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Vreselijk! Heel veel sterkte
     
  15. Caruli

    Caruli VIP lid

    15 nov 2007
    31.699
    91
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Heel veel sterkte! :(
     
  16. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Heel veel sterkte!
     
  17. Zolief

    Zolief Fanatiek lid

    2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Heftig zeg! Zeker om een keuze te maken om het af te breken. Jullie mooie kindje.
    Sterkte.
     
  18. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Veel Sterkte, wat vreselijk :(
     

Deel Deze Pagina