Tikjes/geluidjes buik?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door maja82, 23 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Sinds een week of 2 maakt mijn buik geluid:(
    Als de baby beweegt hoor ik af en toe een soort tikje, 'knap'geluidje.
    Erg vaag. Mijn vriend hoorde het vanavond ook. Ik weet eigenlijk wel zeker dat het van de baby komt want alleen als hij beweegt hoor ik het, het is steeds hetzelfde geluidje en ik heb het nog nooit eerder gehoord..

    Iemand ervaring mee of enig idee wat het is?
     
  2. samantha1985

    samantha1985 Niet meer actief

    ik hoor soms ook raare dingen in me buik waarvan ik denk van oe was dat dan...
    en dan ga ik altijd ff na de wc want als ik dan iets hoor ben ik bang dat me vliezen voor een deel gebroken zijn of zo en dan blijf ik altijd ff 10 min op de wc zitten voor de zekerheid want waarom de wc weet ik zelf ook niet....:(:) ken ik denk ik goed me benen uitzetten en ff ontspannen en dan kan ik rustig kijken of er wat uit komt ja of nee...:D

    maar me moeder zeg dan van jha sam het is gewoon bezig en je bevalt binnenkort het is zich er op aan voorbereiden...:)
    nu wachten we netjes af of het snel komt... want das wel beter voor mij aangezien ik het niet meer trek...
    me hele lichaam doet namelijk pijn
     
  3. agnes78

    agnes78 Fanatiek lid

    12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Oh wat herkenbaar, ik hoorde ook rare tikjes van de week. Ik was ook bang dat het de vliezen waren oid.(baby lag nog in stuit) Maar wat het nou precies is.:(
    Dacht al dat het aan mij lag. In mijn eerste zwschap nooit gehoord.
    Ben niet de enige dus:D
    Dames, succes met de laatste loodjes! (van mij mag het ook wel opschieten nu, alles doet mij ook pijn)
     
  4. Einneh

    Einneh Fanatiek lid

    2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Zeer herkenbaar inderdaad, ik hoor ook bijna elke dag wel een "tikje/plopje" in mijn buik. In het begin vond ik het wat vreemd klinken maar ben er nu wel aan gewend. Ik hoor het trouwens vrij hoog in mijn buik (ver boven mijn navel) dus ben eigenlijk niet zo bang dan mijn vliezen dan breken.

    Succes met de laatste loodjes dames! :D
     
  5. Chamaro

    Chamaro Fanatiek lid

    9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Ja dit heb ik nou ook! Dit heb ik in mijn 1e zwangerschap ook gehad..en telkens als ik het aan een ander iemand vroeg die ook zwanger was..keek me raar aan en had het nog nooit meegemaakt.
    Het klinkt alsof er een botje knakt..(wat wij ook wel eens hebben)

    Ik heb ook werkelijk waar geen idee wat het nou is...dus ik lees ook even mee..;)
     
  6. Nova81

    Nova81 VIP lid

    18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Wat grappig, ik heb dit dus ook wel eens (niet dagelijks), maar het klinkt inderdaad alsof een botje knapt... beetje vreemd, maar doet geen pijn en verder gebeurd er niets!
    Grappig dat meerderen dit dus hebben, haha...
     
  7. erwtje

    erwtje Actief lid

    7 dec 2008
    226
    0
    0
    Als of je je nagels over elkaar heen beweegt.
    Haha eerste zwangerschap niks van gehoord en nu ineens ook.
    Ik dacht dat ik raar was, maar er zijn er dus meer hihi
    Binnenkort maar eens vragen aan de vk. Wie weet weten zij het wel waar het vandaan komt.
     
  8. Seth

    Seth Niet meer actief

    Ben zo blij met dit topic......
    Dacht al dat ik gek was...... :D

    Dacht dat het niet kon.... heb het bij de andere zwangerschappen niet gehad... dus dacht.. "dat moeten wel mn darmen zijn".... maar het liep gelijk met bewegingen van mn baby....

    Net had ik het ook weer..... :)
     
  9. snoetetoet

    snoetetoet Fanatiek lid

    20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    dames hebben jullie baby's niet gewoon de hik? herkenbaar aan ritmisch korte beweging in zlefde tempo (zoals je zelf de hik hebt) misschin ligt beebje hoog of aan oppervlak waardoor er van alles bij je moet wijken.....
     
  10. Seth

    Seth Niet meer actief

    De hik herken ik wel hoor....;)

    DAT hadden mn andere twee ook regelmatig.....
     
  11. erwtje

    erwtje Actief lid

    7 dec 2008
    226
    0
    0
    en bij de hik hoor je het niet en voel je het wel ;)
    nope dit is anders, de hik hebben ze ook regelmatig en dat is echt anders idd....
     
  12. Chamaro

    Chamaro Fanatiek lid

    9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Nee dit is absoluut niet de hik, want dat herken ik wel...;)
    als ik zo'n tikje hoor dan heeft die van mij op dat moment geen hik..
    want anders gaat mijn buik wel ritmisch schokken..
     

Deel Deze Pagina