logeren bij schoonmoeder

Discussie in 'De lounge' gestart door debby82, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mijn kids zijn dol op mijn schoonmoeder. En mijn schoonmoeder op hun.
    Alleen mijn schoonmoeder woont ruim 2 uur rijden hiervandaan.
    En daarom wil mijn schoonmoeder graag af en toe de kids een paar dagen hebben. Maar ze wil ze altijd gelijk 4 dagen...
    Laatst toen vonden we het goed en gingen wij naar londen.
    Kids vonden het fantastisch en wij kwamen ook tot rust.
    Maar mijn dochter was wel erg van slag een week daarna...

    Mijn schoonmoeder heeft een boerderijtje met kippen en konijnen en direct grenzend aan het bos. En ze heeft katten en een hond.
    En de kids krijgen ongelimiteerde aandacht daar.
    Voor hun is het dus geweldig daar...

    En dan vind ik mezelf toch zo een theemuts dat ik daar een raar gevoel in mijn buik van krijg... ondanks dat mijn zoontje de laatste tijd weer lekker aan het krijzen is s nachts en ik wens dat hij even een nachtje weg kon, voelt 4 dagen toch weer lastig...

    En dan is het ook nog van zondag tot woensdag.
    Op maandag gaat mijn dochter naar de speelzaal. Op dinsdag zwemt en danst ze... Ik vind het helemaal niks om haar hiervan thuis te houden... dat doe ik normaal ook nooit...

    Ik heb trouwens geen issues (meer) met schoonmoeder ofzo hoor. Vroeger wel maar hebben we heel goed uitgepraat en we kunnen elkaar heel goed dulden tegenwoordig, dus dat is het niet...

    Wat vinden jullie? (je mag ook eerlijk zeggen hoor als je me een theemuts vindt)...
     
  2. Saskia1982

    Saskia1982 Fanatiek lid

    28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Ben bang dat ik dan ook een theemuts ben..
    Heb je ook gevraagt waarom ze zo graag 4 dagen wil?
    Alleen een weekend zou ik dan wel fijn vinden, of inderdaad dan de dagen dat niet naar de speelzaal etc gaat.

    Gewoon eerlijk zeggen dat je kleine meid een week van slag is geweest en dat je ze liever (in het begin) wat korter laat logeren, daar zou ik het over hebben.
     
  3. Moniki

    Moniki Fanatiek lid

    28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    Hier dan nog een theemuts. Ik vind 4 dagen ook wel erg lang hoor! Oké, als je zelf afleiding hebt als in een korte vakantie of zo, dan is het misschien wat anders, maar ik moet er echt niet aan denken ze zo lang 'zomaar' te missen.

    Ik zou gewoon aangeven dat je ze liever niet 4 dagen wilt missen, maar dat je 2 dagen of zo lang genoeg vindt.
     
  4. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.710
    113
    Ik vind 4 dagen veel te veel.

    Maximaal 2 dagen zou ik doen.

    Kinderen zijn altijd zichzelf niet ergens anders en dat vergt energie.
    Denk maar aan jezelf van vroeger. Dan was 1 nachtje al heeeeeel lang.

    Ik zou het dus voor de kinderen niet doen als ze zo klein zijn
     
  5. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ze wil 4 dagen omdat het zo een pokke-eind rijden is en anders ziet ze de kids nooit zegt ze...
    Ik ga denk ik 3 dagen doen...

    lastige is... ik kan wel ok met mijn schoonmoeder, maar ze is wel een lastige vrouw. Ze wil heel graag de kids en als ik bijv zeg ok dan kom ik ze om 12 uur halen, dan probeert ze het altijd nog een paar uur te rekken zeg maar... ze kan ook niet zo goed tegen commentaar :D

    In die 3 dagen had ik sowieso al een shopdagje gepland staan en de laatste dag dat zij ze wil hebben heb ik me al opgegeven om paaseieren te gaan zoeken. Dus dat ga ik gewoon doen met de kids.
    Doe ik wel van zondag t/m dinsdag. En dan zondag middag tot dinsdagmiddag ofzo..
     
  6. Marijke1982

    Marijke1982 Niet meer actief

    Ik ben dan ook een theemuts, maar ik zou mijn kind echt niet zo lang uit logeren laten gaan, en al helemaal niet omdat oma (of wie dan ook) dat wil.
     
  7. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.549
    319
    83
    Ik vind 4 nachten ook wel lang om eerlijk te zijn.
    2 dagen zou ik prima vinden.
    Opzich is het wel lekker natuurlijk om je handen even vrij te hebben en heerlijk je eigen ding te kunnen doen, maar ik zou mijn zoontjes na 2 dagen al enorm missen
     
  8. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Ja ik vind je een theemuts!








    Maar ben zelf net zo een theemuts dus... ik zeg niks! ;):D
     
  9. Tuttie

    Tuttie Fanatiek lid

    11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Nou, ik vind je geen theemuts hoor!
    Alleen waarom perse van zondag tot woensdag en niet bv donderdagmiddag of vrijdagmiddag tot zondag?
    Dan blijft Emma haar ritme van psz en sporten ook houden.
     
  10. moontje2008

    moontje2008 VIP lid

    7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hier ook theemuts..Eef heeft trouwens nog nooit bij mijn schoonouders geslapen (ziet mijn vriend ook niet zitten gelukkig) en bij mijn ouders max 3 dagen, maar toen lag ik in het ziekenhuis dus heb daar niet veel van meegekregen..

    1 à 2 nachten zijn de max, gebeurt zo'n een keer in de twee maanden of zo Eef geniet daar ontzettend van en wij ook..
     
  11. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    Ik vind het lang hoor, hier is tot nu toe 1 nachtje de max geweest, twee zou ik ook nog wel doen maar meer niet.

    Je kunt tegen je sm toch zeggen dat ze best kunnen slapen maar dat ze je niet langer dan twee dagen wilt missen?

    Mijn lieve maar soms te enthousiaste sm heeft mog steeds plannen om mijn oudste mee te nemen op vakantie, maar dat gaat ook echt niet gebeuren, zolang kan ik echt niet zonder hem, en de keuze ligt nog altijd bij mij ;)
     
  12. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Nee hoor vind je geen theemuts.. lenn is nu 1x bij mijn ouders geslapen omdat ze op beide dagen sowieso een paar uur zouden oppassen.. maar 4 dagen vind ik wel te lang.. 2 dagen is hier genoeg en alleen als het niet anders kan.. qua psz ed maak ik me dan weer niet druk.. Dan maar een keer niet heen.. maar dat ligt er natuurlijk ook aan of je kindje daar last van zou krijgen als het ritme veranderd.
     
  13. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ben na één nachtje altijd alweer blij als ik hem weer op kan halen. Ook een theemuts dus. :) gezien de afstand kan ik me voorstellen dat je twee nachtjes laat slapen. Maar dat zou ik dan in het begin wel even genoeg vinden.
     
  14. Rono

    Rono Niet meer actief

    nee hoor ik zou eigenlijk max 2 nachten doen. Toen Lucas In tzkh lag heb ik mn dochter 10 dagen niet gezien. Zij Mocht niet met Lucas in contact komen vanwege t virus en om te voorkomen dat zij t ook kreeg mocht ook ik niet bij dr komen omdat Lucas vaak over mij heen had gespuugd.

    Maar ohhhhhhh wat ben ik in tranen uitgebarsten toen ik dr zag en ze zei lieve mama i love youuuu. Heb dr opgepakt en heb heel lang huilend haar in mn armen gehad terwijl zij na 2 minuten wel zoiets had van mama doe normaal haha.

    ik zou 4 dagen puur voor de fun van mn sm echt niet kunnen
     
  15. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou ook max. 2 nachten doen. Laatst heeft D. hier 2 nachtjes bij mn ouders geslapen na mijn operatie. 2e kwam wat handiger uit anders was ik s morgens alleen met haar en kon niet lopen.
    Maar wij waren beide erg blij toen ze weer thuis was.
     
  16. Dana

    Dana Niet meer actief

    1 a 2 nachten zou ik ook doen als het alleen voor de lol is dan is 4 inderdaad wel veel.

    Als we weg moeten of willen en het komt ons goed uit en hun ook dan is het wat anders.
     
  17. marieke3

    marieke3 Fanatiek lid

    11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    k vind vier dagen ook wel erg moeilijk hoor. Ik heb mijn dochter een keer 5 dagen bij mijn ouders laten logeren omdat ik geen vrij van mijn werk kon krijgen en de oppas met vakantie was maar dat was dus uiterste nood. Verder vind ik een weekendje meer als zat (heerlijk zelfs), vrijdagmiddag tot zondagmiddag.
    De kleinste is nog nooit uit logeren geweest en met haar zou ik eerst met een nachtje beginnen zodat we allemaal aan het idee kunnen wennen.
    Maarja... aan de andere kant zou ik ook wel heel graag een keertje een midweekje zonder kids met manlief op vakantie willen (we zijn nog nooit met zijn 2-en op vakantie geweest...) maar om die stap te nemen?? Dat zal nog wel even duren hahaha.
     
  18. Vrouwenmantel82

    Vrouwenmantel82 Actief lid

    11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Hier de grootste theemuts van heel het stel. Ik durf hem nog geen eens 1 nachtje uit logeren te sturen. Een middagje van uiterste nood is het meest haalbare.
    Binnenkort ga ik het eens proberen een middagje voor de lol.
     
  19. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    Mijn ouders wonen anderhalf uur rijden hier vandaan, mijn oudste gaat vaak 5 nachten. Vinden mijn moeder en mijn dochter allebei super. En ja, daarna is ze vaak niet te genieten, omdat ze moe is en weer even moet wennen aan de regels thuis.
    Ik mis haar dan wel, en ze gaat dan ook niet naar de psz ed, maar ze vindt het zo leuk dat ik het haar niet wil afnemen.
     
  20. Bloemmm

    Bloemmm VIP lid

    31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Als jij een theemuts bent, wat ben ik dan wel niet :p
    Ik wil haar niet eens 1 dagje bij iemand laten logeren. Haha
    Maar dat is ook vooral omdat Mira van niemand anders dan mij de fles wil en alleen maar in haar eigen bed slaapt.. Daarnaast vind ik het ook echt niet erg, denk niet dat ik haar kan missen.
     

Deel Deze Pagina