trouwen: Wel of niet gemeenschap van goederen?

Discussie in 'De lounge' gestart door mags86, 9 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Steffie85

    Steffie85 Lid

    3 nov 2013
    35
    0
    0
    Limburg
    Ik zou op huwelijkse voorwaarden trouwen, zeker als je een eigen bedrijf hebt.
    En ik begrijp inderdaad dat je nu wellicht denkt dat je er dan in goed vertrouwen wel uit komt, maar dat weet je natuurlijk nooit.
    Je kan beter nu (relatief gezien) weinig geld daarvoor uitgeven dan je later een vinger afbijten omdat je het niet gedaan hebt en dan echt veel geld kwijt bent.

    Overigens hebben wij geen eigen bedrijf, maar trouwen we wel onder huwelijkse voorwaarden.
     
  2. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    De meeste bouwvakkers die ik ken hebben thuis nog genoeg te klussen :p
     
  3. ER14

    ER14 Fanatiek lid

    17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Haha je hebt gelijk. Mijn top chef is thuis ook van de broodjes bapao :D
     
  4. Mrs Blossom

    Mrs Blossom Bekend lid

    12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    #64 Mrs Blossom, 16 dec 2013
    Laatst bewerkt: 16 dec 2013
    Oh echt? Dan is onze hypotheek op dit moment ongeldig. Stamt uit 2011 en heeft toentertijd echt geen haan (laat staan bank) naar gevraagd. Even uitzoeken...

    Hmm, volgens mij levert het alleen gedoe op als je eerst een huis koopt en dan pas trouwt, niet als het andersom is. Edit: levert alleen gedoe op als je het huis aan de een toekent en het bedrijf aan de ander. Wij zijn beide 50/50 eigenaar. Wel blijkbaar ook weer iets om over na te denken.
     
  5. kiki80

    kiki80 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Ik ben thuis met de kinderen, gemeenschap van goederen was voor mij een voorwaarde. Enne, bij ons was het geen romantische stap hoor. Lekker makkelijk en snel geregeld.

    Voor de grap hebben wij onze eigen huwelijkse voorwaarden opgesteld. Ik mag mijn haar niet afknippen, hij geen baard, ik niet boven de 65 kg (uitzondering tijdens de zwangerschap) etc.etc.
     
  6. Frietje

    Frietje Bekend lid

    30 okt 2013
    720
    0
    0
    Trying to take over the world...
    Gouda
    Wij zijn wel getrouwd in gemeenschap van goederen. Ik heb zelf wel een flink bedrag ingebracht (schenking van ouders) en hebben daarvan meubels gekocht. Mochten wij gaan scheiden hebben wij wel afgesproken dat voordat wij samen gingen wonen van wie wat is, maar na het touwen is alles wat wij samen verdienen en kopen van ons samen.
     
  7. allwoman

    allwoman VIP lid

    29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    De eerste keer getrouwd in gemeenschap van goederen, de tweede keer met huwelijkse voorwaarden...ik had toen een schuld en hij een koopwoning.
     
  8. Username

    Username Niet meer actief

    In gemeenschap van goederen.
     
  9. Flubje

    Flubje Niet meer actief

    amsterdamsverekeningsbeding! Best of both worlds!
    Als we uit elkaar zouden gaan is alles 50/50, maar als ik bijvoorbeeld een eigen bedrijf begin en failliet ga, dan kan de bank niet aan het geld van mijn man komen!
     

Deel Deze Pagina