Tuinfeest jongen 8 jaar al leuk?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door cowgirl80, 14 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.536
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    mijn zoontje wordt volgende maand 8. Nu kwam hij er zelf mee dat hij graag heel veel kindjes wil vragen en dan savonds een barbecue-feest in de tuin met muziek erbij zodat ze kunnen dansen... en dan de tuin versieren met lampjes en slingers.
    Nou had ik eigenlijk dit meer in gedachte als hij 14 werd ofzo :)
    Op zich is onze tuin groot genoeg, het zou best kunnen. Ik vraag me meer af of dit is wat een groep 8 jarigen leuk vindt.

    Wat vinden jullie, kan dit al? Hebben jullie misschien inspiratie om er wat activiteiten bij te verzinnen zodat het toch wat meer een kinderfeestje wordt?
     
  2. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Toen mijn zoon dit jaar 9 werd hebben we het ook deels in de tuin gehouden. Omdat het winter was wel binnen bingo gedaan, daarna een potje lasergamen in de tuin en schuren (die pistolen kun je los huren), binnen gegeten en daarna in het donker nog een potje lasergamen. Daarna marshmallows op het vuurtje in de vuurkorf.
    Als hij in de zomer jarig was geweest was de BBQ aan gegaan. Superleuk juist.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  3. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.536
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Goed idee zo wel, ik had ook wel aan lasergamen gedacht, maar hij wil ook veel meisjes vragen. Zouden die dat wel zien zitten?
     
  4. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.888
    13.058
    113
    Vrouw
    Waarom niet? Op het partijtje van mijn dochter hebben wij ook gelasergamed (of hoe je dit ook schrijft), ook alle meisjes vonden het leuk!

    Je zou ook nog popcorn kunnen maken boven de vuurkorf, bij de action 2 van die stalen zeven kopen, in eentje doe je wat van die popcorn maïs, andere zeef er op vast binden, boven het vuur houden en wachten tot het ontpoppen van de maïs.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  5. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    En die popcorn is niet te (vr)eten, maar de herinnering is kostelijk. :D Of geldt dat alleen voor mijn ervaring van popcorn maken on een kampvuur??

    In combinatie met lasergame vind ik het wel leuk. Of een soort escaperoom of moordspel activiteit o.i.d. eraan vast knopen. Echt disco-achtig zie ik minder voor me met kinderen van 7-8-9 jaar. Want dan heb je het zo over groep 4-5? Ik zie de kinderen van die leeftijd op de school van onze zoon nog niet echt uit hun dak gaan van zo'n soort feestje. Die zitten allemaal echt nog wel erg in speeltuinen en georganiseerde toestanden.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Jawel joh. Superleuk. Mijn dochtetje heeft het afgelopen jaar gedaan en haar beste vriendinnetje net weer omdat ze het zo leuk vonden.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  7. Yellowsun

    Yellowsun Fanatiek lid

    23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Of marshmallow op een stok boven het vuur roosteren
     
    owly en Uuz vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina