Hoe zouden jullie dat schrijven?

Discussie in 'Babynamen' gestart door 4days, 17 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4days

    4days Niet meer actief

    We hebben nog maar een paar namen over op ons lijstje, en dit is er een van. Maar hou zouden jullie hem schrijven:

    Esmee of Esmée?

    Ik kom er echt niet uit, ik vind ergens zonder streepje wel wat stoerder, maar met een streepje vind ik wel heel lief en meisjesachtig. En oorspronkelijk is het geloof ik ook met een streepje, is een franse naam.

    Wat vinden jullie?
     
  2. novmama

    novmama Fanatiek lid

    6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Esmee .... omdat ik dat streepje nergens op vind slaan haha ... Er staan toch al 2 E's zeg maar ;) dus waarom dan dat streepje ...
     
  3. 4days

    4days Niet meer actief

    Ja daar heb je ergens wel gelijk in. Maarja Renée schrijf je ook met een streepje? Of Aimée?
     
  4. Truus21

    Truus21 Niet meer actief

    Gewoon Esmee. Niet moeilijk doen als het ook makkelijk kan ;)
     
  5. novmama

    novmama Fanatiek lid

    6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Tja ik ken een René(jongen), Renée(meisje) en een Renee(meisje) .... Nou vind ik hier Renee echt verschrikkelijk .. En René weer het mooist voor een jongen en Renée mooi voor een meisje...

    En Aimée tja vind ik het streepje wel mooi omdat het zo hoort haha .. Ach ja aan mij heb je ook niets ;) haha
     
  6. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Ik vind Esmée wel mooier en het is ook de 'officiele' Franse spelling, maar voor het gemak zou ik er toch Esmee van maken. Anders wordt het straks toch 9 van de 10 keer Esmee in plaats van Esmée
     
  7. Kovu

    Kovu Fanatiek lid

    30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    Esmée!
     
  8. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Esmée dus!
     
  9. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik vind Esmee mooier. Omdat naar onze mening het 'streepje' erop geen functie heeft ;)! Wij hebben zelf voor onze derde bij een van haar andere namen dus ook voor Esmee gekozen dus ja idd ben bevooroordeeld :p!
     
  10. 4days

    4days Niet meer actief

    Nouja ik ga het streepje sowieso niet alleen weg laten voor het gemak ;), het gaat er eigenlijk puur om wat mooier is.

    Het broertje heet trouwens Vince.
     
  11. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Supermooie naam! Staat hier ook op 't lijstje mocht 't een meisje zijn! Wij zouden 't schrijven met streepje!
    (Extra mooi dat je zo ook de naam van d'r andere broertje in haar naam hebt verwerkt)
     
  12. boni001

    boni001 VIP lid

    1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Ik zou Esmé of Esmee schrijven. Zo heeft het streepje nog nut.. bij een dubbel ee spreek je het toch al goed uit.
     
  13. Amaryllis

    Amaryllis Fanatiek lid

    24 aug 2008
    3.708
    3
    38
    Heee wat grappig, onze meidennaam lijkt hier wel een beetje op...maar dan anders, hihi :p

    Ik zou denk ik wel voor Esmee MET streepje gaan, vind ik er net wat chiquer uit zien. Puur voor het idee, maar toch!
     
  14. Humbly89

    Humbly89 VIP lid

    15 apr 2008
    8.508
    2.229
    113
    Vrouw
    Productiemedewerker
    Ik vind ze allebei niet echt geweldig,, persoonlijk vind ik Esmay mooier ;)
    maar als ik moest kiezen zou ik voor Esmée gaan :)

    Liefsz
     
  15. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    Leuke combi Cossy!
    Vince, (Sem*) en Esmée (want zo hoort deze naam geschreven te worden vind ik).
     
  16. 4days

    4days Niet meer actief

    Hmm ja, denk dat de meerderheid hier me van een streepje heeft overtuigd. ;)

    Humbly, ik hou persoonlijk niet zo van namen die eindigen op -ay (zoals Esmay), vind het er dan meteen een beetje ordinair uitzien... ;) Maar gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak he. ;)
     
  17. 4days

    4days Niet meer actief

    Ja dat vond ik ook het bijzondere aan deze naam! :D
     
  18. Humbly89

    Humbly89 VIP lid

    15 apr 2008
    8.508
    2.229
    113
    Vrouw
    Productiemedewerker
    haha je hebt wel een beetje gelijk ;)
    idd goed dat smaken verschillen anders hadden alle kinderen de zelfde naam :p

    Liefsz
     
  19. Annika1980

    Annika1980 Bekend lid

    8 jun 2006
    676
    0
    0
  20. 4days

    4days Niet meer actief

    Idd! ;) Hoewel ik Liam wel weer op ons lijstje had staan voor jongensnamen. :p
     

Deel Deze Pagina