Tussenseizoen en kledingkeuzestress ;-)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Zara75, 11 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.960
    6.077
    113
    Happyland
    Hoe kleden jullie je dochters?
    Mijn dochter weigert broeken aan te trekken en dat is behoorlijk irritant zo in dit tussenseizoen.
    Nu is ze naar school gegaan met rok, legging en ballerina's met enkelsokken eronder. :roflmao:Ik vind het geen gezicht. Ballerina's draag je met maillot of met blote benen.
    Vanaf welke temperatuur trek je je kind een maillot aan? Ik stond vanmorgen al te blauwbekken, maar ik heb het chronisch koud zodra het onder de 20 graden wordt. ;)
    Ik doe altijd maar wat, zo lastig met deze netniet temperatuur.
    Heb laarsjes besteld, dan staat zo'n legging ook al beter...
    Liefst koop ik een leuke jeans,voor tot het koud genoeg is voor een maillot, maar dan breekt de hel los.:rolleyes:
     
    Marchella vindt dit leuk.
  2. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Mijn dochter heeft idd enkellaarsjes en hoge gympies nu voor onder haar jurken en over een legging.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  3. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Zeker bij een jong kind vind ik (enkel)sokjes in een bandschoentje of ballerina prima kunnen hoor.
    Ik heb een keer een kind gehad met grote blaren doordat ze met blote voeten in haar sandaaltjes had gelopen. Sindsdien doe ik altijd sokken aan naar school. Schuurt minder als er zand van de zandbak in komt;)

    Ik vind persoonlijk een maillot in een ballerina weer niet mooi:oops:
    Smaken verschillen nu eenmaal.:D
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  4. disaro

    disaro Fanatiek lid

    18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Ik heb mijn dochter vandaag voor het eerst een maillot aangedaan, maar dat kwam toevallig onder haar jurkje beter uit en denk niet dat het daarvoor te warm is op het moment.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Hier een lange katoenen legging (dus geen maillot en gympen eronder. Nog geen maillots hoor, die vind ik voor de echte winter. En ik vind van die sokken in ballerina's hetzelfde als jij;)
    Een enkellaarsje kan ook nu vind ik.

    Nu kan ze hier geen ballerina's vanwege zolen dus het is hier of een gymp of slippers.
    Een t shirt met korte mouwen en dan een vestje erover wat uit kan als het op school te warm is.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  6. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.655
    21.160
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Een legging is toch niet veel kouder dan een maillot? Dafne draagt die niet, want houdt niet van iets aan dr voeten. Dus voorlopig leggings. In de winter ook gewoon, met laarsjes ofzo, ze heeft het niet snel koud. En anders een spijkerbroek of joggingbroekje ofzo. Ik zou sokken in ballerina's ook vreselijk vinden, haha. Dan liever sneakers nu, of laarsjes.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  7. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.506
    8.355
    113
    Ze dragen hier nooit maillots, altijd leggings. Hier nu dus jurk (of rok en shirt), legging en sokken en dichte schoenen, net als in de winter. Maar een maillot lijkt me inderdaad niet warmer dan een legging oid, dus als je dochter een maillot fijner of als jij dat mooier vindt, dan zou ik die gewoon aantrekken. Een spijkerbroek vind ik dan juist wel weer een stuk warmer dan een maillot of legging. Maar hier dragen ze die ook amper...oudste pas sinds deze week (opeens zijn jurkjes niet meer 'cool' :D).

    Jongste is in een jurk met lange mouwen, lange legging, sokken en laarsjes naar school (met buiten een zomerjas erover ;)). Oudste in jeans, shirt met lange mouwen en gympen (met buiten een zomerjas erover - sokken vond ik net in de kamer, heeft ze dus niet aangetrokken ;)).
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  8. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dl ging de deur uit in: warm hemd, een t-shirt met korte mouwen, een dun vestje, een kort rokje en een dunne legging, dunne sokken. Alles katoen. Leren hoge sneakers en voor buitenspelen een fleece gevoerde windstopper en een katoenen colsjaaltje. Ze heeft het snel warm, dus dat vestje zal wel uit zijn inmiddels (warm hemd is nieuw maar moet van mij omdat ze in ondergoed gymmen).

    De leggings zijn hier van dun katoen, maillots koop ik juist wat dikker dus die zijn echt wel warmer.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  9. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.506
    8.355
    113
    Ik heb dikke leggings voor als het echt koud is. :)
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  10. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.960
    6.077
    113
    Happyland
    IMG_0777.PNG
    Ik vind sokjes in ballerina's absoluut niet gek,heb van die sokjes met een kantje oid. Maar gecombineerd met een legging vind ik er heel raar uitzien.
    En met ballerina's bedoel ik schoenen met een bandje.
    Deze op de foto.
    Vind dat echt niet mooi met een legging, maar wel onder een leuk jurkje met maillot.
     
  11. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.960
    6.077
    113
    Happyland
    Waar koop jij die?
     
  12. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.506
    8.355
    113
    C&A :)
     
  13. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.960
    6.077
    113
    Happyland
    Hele lage enkelsokjes in bandschoenen gaat nog net, ik trek haar dan van die tuttige sokjes met een kantje oid aan. En dan voelt ze zich een echte prinses :roflmao:. Maar in een ballerina vind ik het raar staan.
     
  14. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.960
    6.077
    113
    Happyland
    Thanks! Ga ik daar eens kijken. Destijds kocht ik ze weleens bij de Zara, zat er zo'n laagje flanel in. Maar dat waren babymaatjes...
     
  15. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    #15 Anouk2005, 11 sep 2017
    Laatst bewerkt: 11 sep 2017
    Hier gewoon een legging ( een paarse) onder een tuniekje en rood gestreepte sokjes in haar ballerina's, geweldig haha, kon geen witte vinden.

    Hier draagt ze overigens nog gewoon van die H&m zomerjurkjes en dan met een bolero erover, gaat nog prima en dan een lange dunne legging eronder. Nu wordt het komende dagen wel kouder en heb vorige week van die gevoerde leggings bij de H&M gekocht maar ik vind het voor laarsjes nog te vroeg. Is het weer direct zo winters en we zitten pas in september.
    Maillots vind ik vaak te broeierig en wil ze ook echt niet aan. Ze vindt ze kriebelen.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  16. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.960
    6.077
    113
    Happyland
    Lol, zo zou ze van mij de deur niet uitmogen. :roflmao::roflmao:
     
  17. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Mijn dochter draagt zelden tot nooit maillots, die zakken zo af. Met dit weer draagt ze vaak een jurk met een lange legging en haar gympen eronder. Of een rokje met een shirt met korte mouwen en een vestje zodat ze die uit kan trekken als ze het warm heeft, ook met legging en gympen.
    Toevallig had ik vandaag een broek klaargelegd, meestal wil ze die niet aan, maar ze was nog een beetje duf dus trok hem netjes aan :D
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  18. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.506
    8.355
    113
    H&M heeft trouwens ook 'dingen' die tussen broek en legging in zitten, ze worden onder de naam 'legging' verkocht, maar op de site als broek gedragen... Deze bijvoorbeeld: http://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0516131002.html en http://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0516131001.html En dit noemen ze dan weer treggings, maar zou ik zelf ook niet snel als broek aantrekken: http://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0559930001.html En zo hebben ze wel meer. Maar kan natuurlijk niet onder alle jurkjes. ;) En sowieso vind ik het ook niet mooi bij een heel slank kind, want dan is het meer een broek (en als broek zou ik het dan dus weer niet aan doen ;)).

    Maar de fijnste komen van de C&A. Ze hebben alleen vaak maar een paar kleuren, dus ik probeer als ze ze hebben altijd ook vast voor het jaar er op te kopen, zodat ik dan wat meer kleuren heb. ;)
     
  19. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.960
    6.077
    113
    Happyland
    Ik trek altijd een onderbroek over haar maillot heen, werkt supergoed! :roflmao:
     
  20. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.506
    8.355
    113
    [edit]Mijn internet doet raar...één keer is genoeg. ;)[/edit]
     

Deel Deze Pagina