Tussenseizoen en kledingkeuzestress ;-)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Zara75, 11 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.849
    15.169
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Joh ik zit daar echt totaal niet mee en zij ook niet. Ik had ook wel zoiets van oké toen ze het aanhad maar kom op het kind is 5 jaar denk ik dan hihi.
    Ik zie wel vaker van die bonte creaties voorbij komen bij de kleutermeisjes en ik vind dat juist zo ontzettend leuk en schattig allemaal.
     
    fafa en Liekje81 vinden dit leuk.
  2. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.047
    3.479
    113
    Hier vandaag een lange legging met sneakertjes eronder. Voor een maillot en enkellaarsjes vind ik het nog wat te vroeg. Verder een rokje, hemd met longsleeve erover. Binnen is het toch wel warm en in haar softshelljack houdt ze het buiten ook wel uit.
     
  3. missle

    missle Fanatiek lid

    4 mrt 2010
    1.521
    1.061
    113
  4. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.946
    6.042
    113
    Happyland
  5. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.946
    6.042
    113
    Happyland
    Edit heb ze al besteld. :p
     
    missle vindt dit leuk.
  6. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Dat zijn echt leuke schoenen!
    Mijn meiden droegen als heel klein meisje wel een maillot, maar sinds de legging gekomen zijn droegen ze die niet meer. Ze hadden veel liever een legging aan. Maillot 's hadden ze echt een hekel aan.
    Ik deed daar gerust in het voor en najaar een laag sokje en een handschoen bij aan. In de winter (hoge) laarzen.
    Wat ik dan weer wel lelijk vind is dat kinderen een lange legging aan hebben en daarbij hoge sokken. Die dus een stuk over de legging vallen. En daarbij een bandschoentje.

    Mijn meisjes zijn al groot (16 en 17) die dragen geen leggings meet. Onder een rokje doen ze nu panty's.
    Verder alleen nog jongens, zij hebben nu wel een lange broek aan. Met een shirt met korte mouwen.
     
  7. cvm1985

    cvm1985 Fanatiek lid

    2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik had hetzelfde, heb afgelopen weekend enkellaarsjes gekocht, probleem opgelost. Vind ik ook fijner nu het veel regent dat ze geen open schoenen aan hoeft.
     
  8. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Even over het maillot/legging gedeelte: ik heb voor mijn dochter een soort panty's gekocht bij de H&M. Het wordt alleen niet verkocht als panty en is het ook niet echt. Meer een extreem dunne maillot. Wel hele gladde stof. Een maillot vind ik ook nog te warm maar ik erger me altijd aan het stukje sok dat je onder een legging zien als ze haar lage sneakers aan heeft. Dochter vindt het ook heel fijn zitten en ze kan nog wel eens een pietlut zijn ;)

    Edit: afbeelding toegevoegd :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Mijn dochter doet (helaas) ook geen broeken aan.
    Zij draagt nu jurkjes met lange mouw, Legging en hoge gympen of enkellaarsjes. Ze heeft het wel snel koud!
     
  10. fafa

    fafa Niet meer actief

    Dit dus.

    Hier nu ook panty's. Vind ik mooier dan leggings - zeker bij de dunne beentjes van mijn oudste, waar leggings snel flubberen - en minder warm dan maillots.
    Ideaal.
     
  11. Meisje@12345

    Meisje@12345 Fanatiek lid

    19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Hier draagt ze nu veel jurkjes met lange mouwen of 3kwarts, met leuke sneakers. Ze draagt ook broeken, maar ben zelf meer een jurkjes mama
     
  12. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.575
    113
    :pBij storm en plensregen moet ze van mij een spijkerbroek met regenlaarsjes aan
     
  13. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Hier spelen ze veel op de grond, dat overleeft een panty niet. :roflmao:

    Ik koop leggings gewoon een of twee maten kleiner, dan sluiten ze mooi aan, en dan met sokken en laarsjes, niemand die het ziet. :D
     
  14. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    O, het legging/maillotverhaal, mijn oudste heeft volgens mij lange benen, want bijna alle leggings in haar maat (110/116) zijn te kort. Ze sluiten echter wel mooi aan, in leggings een maat groter verzuipt ze. Die zitten qua lengte wel goed, maar zijn niet strak genoeg bij het middel, waardoor ze de hele dag loopt te hijsen...

    Heb al verschillende merken geprobeerd, herkent iemand dit? Bij maillots eigenlijk hetzelfde verhaal..
     
  15. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.946
    6.042
    113
    Happyland
    Ik trek mijn dochter altijd een boxershort over haar maillot /legging aan. Werkt super!
     
  16. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik geef dezelfde kleur sokken eronder, dan stoort het niet zo (veel donkerblauw hier). Onderbroeken over een maillot vind ik te ver gaan, sorry. Dl hijst haar eigen maillots op en meestal idd gewoon leggings.
     
  17. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Nescio, en als je merken koopt die heel smal vallen? Dan kun je wel een maat groter kopen wellicht? Wat dit betreft jammer dat de V&D weg is, die leggings waren super fijn. Maar anders gewoon laarsjes aan, dan zie je er niets van dat ze te kort zijn. Doe ik ook vaak, omdat dochterlief nogal smal is.
     
  18. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.946
    6.042
    113
    Happyland
    Te ver gaan? Er zijn er zoveel die dit doen. Het zit onder je kleding, dus who cares? Nee, je kind continu die legging/maillot laten ophijsen. Dat is toch doodvermoeiend..
     
  19. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Nou I care , dus. Idioot om dubbele onderbroeken te gebruiken dagelijks. Je kan ook maillots /leggings kopen die niet afzakken. Dl heeft er nauwelijks last van iig.
     
  20. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.701
    42.532
    113
    Hier ook geen afzakkende leggings of maillots, kopen jullie die te groot dan ofzo?

    Misschien zit een kleuter daar niet mee, maar mijn bijna 9 jarige trekt echt geen onderbroek over dr maillot aan hoor.
     

Deel Deze Pagina