Tweede kind ook alleen?

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door M. Anoniem, 12 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. M. Anoniem

    M. Anoniem Nieuw lid

    12 jun 2017
    3
    1
    3
    Vrouw
    Hoi dames,

    Ik zit met een dilemma waar ik niet uitkom. Ik ben een alleenstaande moeder van een zoontje van 5 jaar. Nu is mijn wens voor een tweede kind sterk, te meer omdat mijn kind ook vraagt om een broertje of zusje.... Nu heb ik wel een lover/vriend, maar niet iemand met wie ik het zie zitten om überhaupt samen te wonen. Wel staat hij ervoor open om samen een kind te krijgen.

    Je voelt hem al aankomen: doen of niet doen? Het gaat mij prima af als alleenstaande ouder. En ik ben inmiddels 38 jaar, dus om nu een nieuwe partner te vinden en daarmee een kind te krijgen, dan ben ik zo een (paar) jaar verder. Ik ga al richting 40 jaar, dus het is überhaupt de vraag of het nog lukt. Het voelt een beetje als last chance.

    Ik ben zo bang dat ik er spijt van krijg als ik het niet doe. Maar ook bang voor de ingewikkelde situatie waarin ik beland, met twee kinderen van twee verschillende vaders en een hele wirwar van omgangsregelingen, financiën en twee schoonfamilies, denk aan de verjaardag, enzovoort.
     
  2. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.538
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Je kan toch prima een kind krijgen in een latrelatie? I don't see the problem. Zo lang je samen maar afspraken maakt over omgang e.d.
     
  3. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    En evt alleen voor een kind gaan?
    De vraag is of je relatie het overleefd.. maar juist omdat jullie zelfstandig zijn gebleven is het misschien te begrijpen.

    Bij jou opmerking dat je een relatie hebt met iemand waarmee je niet eens wil samenwonen.. vraag ik me af waarom dan niet? Ligt dat aan hem of aan jou? (Of beide). Kun je er samen dan wel goed genoeg uitkomen met een kind?

    Begrijp me goed hoor. Ik zeg niet dat er iets mis is met een latrelatie of met bewust niet samenwonen en toch een kind krijgen.
    Ik vraag het me alleen af. Ik heb namelijk zelf teveel geneuzel over mijn zoon, meet zijn vader waarvij samenwonen ook niet vlekkenloos ging. :)
     
  4. M. Anoniem

    M. Anoniem Nieuw lid

    12 jun 2017
    3
    1
    3
    Vrouw
    Ik snap je vraag. Het is meer dat ik 'een man in huis halen' die niet de vader van mijn kind is een risico vind. Bemoeienis met de opvoeding, of hij mijn kind wel gelijk behandelt aan zijn eigen kind, de dienst uit willen maken, enzovoort. Ik heb er zelf als kind en wat ik nu zie bij andere stiefouders in mijn kring, niet zo'n rooskleurig beeld van. Heb altijd het idee dat het voor de ouders zelf leuk is die nieuwe liefde, maar voor een kind komt er een intieme vreemde bij.

    Daarnaast heb ik het nu goed, dus waarom mijn zelfstandigheid opgeven? Hij heeft een fulltime baan, gewoon salaris. Niks mis mee, maar financieel niet waar ik me erg aan kan optrekken. Oké, dat klinkt heel zakelijk en dat is het ook. Maar ik ben 38, geen 20, en ik zie vooral in wat voor financieel gat gescheiden vrouwen met kinderen belanden, door gebrek aan zelfstandigheid. Waarom zou ik daaraan tornen.

    Ben inderdaad ook wel een beetje bang voor de omgangsregeling en problemen daaromheen.
     
    Sue87 vindt dit leuk.
  5. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Ik doelde eigenlijk meer op een donor.
    Ik kan me heel goed vinden in het fijn vinden om alleen te zijn. Het lijkt me dat een donot dan evt een uitkomst is.
    Als je lat relatie ook accepteert dat het kind jouw "ding" is en bij jou hoort, lijkt me dat een goede oplossing.
     
  6. M. Anoniem

    M. Anoniem Nieuw lid

    12 jun 2017
    3
    1
    3
    Vrouw
    Tja, een donor. Uit een (soort van) relatie trekt me toch meer aan, in de zin van een direct vaderfiguur in de buurt voor het kind.
     
  7. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Ok dat is ook te begrijpen.
    Ik denk echter dat het kiezen of delen is of een evt omgang met een vader met misschien daarover enige discussies. Of natuurlijk een hele leuke relatie met alle voordelen..
    Of het helemaal zelfstandig doen.

    Succes met je keuze!
     
  8. jojo85

    jojo85 Fanatiek lid

    14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Als hij t ziet zitten en jij het graag wilt, dan zou ik zeggen waarom niet. Ik zou wel vooraf wat dingen concreter met elkaar bespreken zodat ook duidelijker word wat jullie van elkaar verwachten. Ook kan ik me voorstellen dat jullie in sommige dingen uiteindelijk ook weer veranderen in hoe jullie erin staan als het eenmaal zover is. Maargoed dat hebben andere stellen ook.
     

Deel Deze Pagina