Tweede trimester en nog steeds erg moe.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dot, 28 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

    Dot Fanatiek lid

    18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    In het tweede trimester zou de moeheid minder worden? Echt niet, bij mij.
    Ik werk momenteel als thuishulp A en het begint nu al zwaar te worden, ook met bukken, staan, veel lopen enz. terwijl ik pas 1dec zw.verlof krijg...
    Ik ben kapot na drie uur in de ochtend gewerkt te hebben.
    Als ik dan de rotzooi thuis zie kan ik wel janken.
    Val op de bank neer en slaap gelijk een uur.
    Ik heb geen pijn ofzo ergens, ja mijn banden trekken wel eens pijnlijk, en mijn rug.
    Maar geen echte zware klachten. Alleen zo MOE.
    Dit ga ik niet trekken tot 1 dec denk ik zo... :rolleyes:
     
  2. Ddebbyy

    Ddebbyy Fanatiek lid

    11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Hai meis,

    het word ook allemaal zwaarder...
    Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik me nu sinds een week of 4 heeeeeeeeeeeerlijk voel.
    Niet meer zo moe en de meeste bandenpijn is weg en al die enge pijntjes ook. De kleine beweegd lekker wat ook weer een prettig idee is.

    Wanneer het werken niet meer gaat er gewoon lekker mee stoppen hoor!
     
  3. makey

    makey Fanatiek lid

    16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    helaas ging bij mij de moeheid ook niet weg ,gewoon aan toegeven en evenlekker slapen dan ben je er weer even.
     
  4. Dot

    Dot Fanatiek lid

    18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Lief van jullie, bedankt!
     
  5. buikje Essie

    buikje Essie Fanatiek lid

    4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Ikhad het bij mijn vorige zwangerschappen ook dit bleek doorijzertekort te komen. Heb toen staalpillen gehad en toen ging het een stuk beter. Deze zwangerschap vitamines geslikt van Davitamon geloof ik mama en baby heet het en nu voelikme geweldig zelfs geen ijzertekort. Dit terwijl ik werk en ook nog eens 2kindjes thuis heb ronlopen. Misschien toch even de verloskundige of huisarts bellen zodat ze je bloed kunnen testen of vitaminepillen halen.
     
  6. Lientje76

    Lientje76 Actief lid

    10 aug 2006
    189
    0
    0
    En op je werk zou ik gewoon wat extra pauze nemen als dat kan. Gewoon iets vaker tien minuten rusten. Heb je recht op hoor!
     
  7. Baylee

    Baylee Fanatiek lid

    21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    hoi

    Bij mij is de vermoeidheid pas begonnen rond de 23 - 24 weken...
    Ik heb al die tijd ervoor niets gehad alleen een heel klein beetje bandenpijn en nu ben ik alleen maar moe moe moe

    Dus ik denk dat het erg verschilt van persoon tot persoon

    succes
     
  8. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    Hi..

    Hier ook nog steeds moe hoor....
    maar heb al een mannetje van 19 maanden rondlopen.... en BI... dus dan is het denk ik niet zo raar....

    Heb wel vorige week op ijzer laten prikken etc,omdat ik het idee kreeg dat ik vermoeider werd, ijzer was netjes..... dus... tja.....
     
  9. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Hier ook een die al een half jaar moe is. Iedere vrouw is weer anders blijkbaar.
    Mijn ijzer was wat aan de lage kant, maar ondanks drie kuurtjes is het nog steeds niet gestegen, het zakt zelfs :(). Daar ligt dus in ieder geval een deel van het probleem, maar ik geloof niet dat als mijn ijzer wel OK was, ik me nu zo topfit zou voelen.

    Ik moet nog 5 weekjes tot mijn verlof, maar wat niet gaat, dat gaat niet. Ik ga komende week eens met m'n coordinator overleggen, want dit trek ik niet echt nog een dikke maand ook.

    meld je dus gewoon ziek als het niet gaat. Als je aangeeft dat het zwagerschapsgerelateerd is, krijgt je baas het vergoed...
     
  10. Dot

    Dot Fanatiek lid

    18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Mijn ijzer was een paar weken goed in orde, gelukkig.
    Ik slik ook een goede multi-vitamine.
    Wat ik wel weet is dat ik 's avonds moeilijk in slaap kom van het denken, piekeren en het malen.
    Nu heb ik geen grote problemen ofzo, maar ik ben veel bezig met welke spullen ik nog moet gaan kopen, verhuizen wel of niet, hoe het straks gaat met twee kinderen, de opvang enz. Vooral 's avonds kan ik dat denkapparaatje in mijn hoofd slecht uitzetten.
    Dan ga ik wel vroeg naar bed, maar dan lig ik nog twee uur te malen.
    's Morgens ben ik alweer voor de wekker wakker met allemaal gedachten.
    Ik weet nu zeker dat mijn moeheid hier vandaan komt. :rolleyes:
     
  11. sukkie

    sukkie Fanatiek lid

    8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Ik had hetzelfde en werk met moeilijk opvoedbare kinderen. Het was gewoon NIET vol te houden, werken tot 's avonds tien uur, slaapdiensten. Ben met 16 weken voor 50% in de ziektewet gegaan en werkte alleen nog maar overdag. Na een week of twee ging ik me al beter voelen. De hele zwangerschap ben ik op die manier blijven werken.
    Als het niet gaat, moet je minderen. En vind je dat een rotgevoel, voel je je schuldig?(wat ik goed begrijp) Denk maar aan die kleine in je buik...die heeft rust nodig.
    Veel succes en luister goed naar je lichaam!

    o,ja, mijn ijzer was aan de hoge kant, nu nog steeds trouwens, dus daar lag het ook niet aan.
     
  12. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Hier ook een herkenbaar probleem! Ben echt bekaf, continu... Net 3 weken vakantie gehad, dus het leek wel iets beter te gaan, maar na een werkweek was ik weer helemaal stuk!
    Mjn HB ijzergehalte is perfect!
    Nou ja, nog 4 maanden! ;)
     
  13. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Hmm, dat denken en malen is ook erg herkenbaar. Ik probeer vooral ontspannende dingen te doen voordat ik op bed kruip, (goed boek lezen, iets leuks op tv kijken (vooral geen spannende of serieuze zaken), ff lekker in een warm bad, beenmassage door m'n man, een beker warme anijsmelk, (in warme melk zit een stof die door je lijf omgezet wordt in een andere stof die ze ook in slaaptabletten stoppen en die dus helpt om in slaap te vallen) dat soort dingen... helpt wel wat.
    Oja, en niet TE vroeg op bed kruipen: ik kan beter wat later gaan en wat beter doorslapen, dan vroeg erin en de hele tijd liggen woelen.
    Sowieso is bij slaapproblemen het advies om als je na een uur nog niet in slaap bent, er uit te gaan totdat je weer slaperig genoeg bent om in slaap te vallen...
     
  14. princesje83

    princesje83 Fanatiek lid

    1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    hoi!
    hier nog eentje hoor!
    werk sinds week 22 50%, 12 uur per week verdeeld over 3 a 4 dagen. MAx 4 uurtjes per dag anders trek ik het gewoon echt niet.
    Als ik die 4 uurtjes achter de rug heb, kom ik thuis en heb ik 2 uur slaap nodig om bij te komen van het werken.... en dit is alleen maar meer geworden en niet minder. Gelukkig nog maar 3 weken werken en dan verlof. kijk er echt naar uit!
    helaas duurt het voor jou nog wat langer, maar probeer idd je vitaminen en ijzer goed op pijl te houden en veel fruit enzo te eten en op tijd te rusten als het kan... meer kan je er niet aan doen..
    succes!
     
  15. allwoman

    allwoman VIP lid

    29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    ikke is ook al heel lang moe ;)
    bekaf eigenlijk.
    ijzer is harstikke hoog,dus dat is het niet,je lichaam verabrand ook veel meer energie nu er zoveel van binnen gebeurd...maar vervelend is het wel..
    gewoon heel lief voor jezelf zijn en af en toe eens wat extra slaap pakken ;)
     
  16. Dot

    Dot Fanatiek lid

    18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Mijn buikje zit me ook al een beetje in de weg en hoe trots ik ook ben, ik erger me soms ook, dat ik niet kan hoe ik wil met bukken, fietsen en veel lopen. Dan heb ik een harde buik te pakken.
    Ik zal een ander bedritueel verzinnen met inderdaad, Rozemarijke, wat warme melk met wat anijs ofzo. En niet vlak voor het slapen internetten of veel t.v. kijken.

    In de zorg zijn trouwens hele lieve oudjes die rekening met je houden maar ook een paar mensen die half in paniek raakte toe ik vertelde dat ik zwanger was :(
    Het eerste wat ze zeiden was;"en ik dan?, krijg ik dan vervanging?, kun je nog wel wat straks?"
    Maar goed, ik kies voor de kleine en mezelf als ik het niet meer trek ;)
    Liefs Dot.

    Nog een vraagje; Hoe snel kan je ijzer zakken?
    Het is ±tien weken geleden getest en toen prima.
    Ook in mijn vorige zw.schap steeds goed.
     
  17. Suske

    Suske Actief lid

    6 sep 2006
    386
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Ook hier zo'n moeie moeder. Ik dacht in de vakantie even erover te komen en lekker het tweede trimester in te gaan zonder de vermoeidheid, maar helaas het rusten had wel goed gedaan maar was ook snel weer teniet gedaan. Elke morgen als ik wakker word ben ik meteen al weer moe. Tussen de middag ben ik soms bekaf en s 'avonds heb ik er haast geen last van! Tot ik er al weer snel in lig en meteen kan slapen. Helaas word ik tegenwoordig ook 's nachts klaarwakker en 's morgens is het meestal ook al weer erg vroeg. Na een dag werken ben ik helemaal niks meer. Meestal helpt het om gewoon mijn dingen te gaan doen en dan tussnedoor even te rusten. Maar goed met al twee kleintjes krijg je niet zo veel rust, dan maar na de bevalling rusten? Ik hoop dat het nog beter gaat worden. De verloskundige zei dat het elke zwangerschap wat erger wordt, dus eerst maar niet nog 1! Eerst flink uitrusten!

    Alle vermoeide mamma's (in spé) lekker rustig aan en geniet er toch nog wat van, het blijft een klein wonder!

    Liefs Suske
     

Deel Deze Pagina