Twijfel over naam Judit. Wat vinden jullie?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Jettos, 11 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. K00

    K00 Niet meer actief

    Ik kan niet meer terug vinden of ik al reageert had op Judit, maar ik hou er van. Ik hou sowieso van lekker Hollands.. het is maar net wat je zoekt natuurlijk :)

    Elin uit je rijtje vind ik ook heel gaaf! Maar dat vind ik net weer een ander type naam.

    Ik weet niet of het bij je past, maar zat zelf te denken Jinte en Suze ?
     
    Jettos vindt dit leuk.
  2. RoxannaG

    RoxannaG Niet meer actief

    Ik vind de namen super bij elkaar staan!
     
    Jettos vindt dit leuk.
  3. RoxannaG

    RoxannaG Niet meer actief

     
    Jettos vindt dit leuk.
  4. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ik vind Judit ook leuk. Wij hebben eerst een meisje met de eerste letter L. toen een met de eerste letter F. toen we weer in verwachting waren hadden we weer een naam met de L in gedachten voor een meisje. Na heel lang denken moeten we dit nou wel doen ivm zelfde letter hebben we het gewoon gedaan. De naam bleef nummer 1. Toen we (onverwacht) in verwachting van de vierde waren kwam mijn man met een naam met weer de F. Heel toevallig. Dus wij hebben nu L F L F. En toch zijn het geen kwik kwek kwak namen. En dat heb ik ook niet heel erg met Jinte en Judit. En met de post hebben tot nu toe de geboorte data er altijd op staan.
     
    Jettos vindt dit leuk.
  5. Pasta

    Pasta Fanatiek lid

    12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Leuk!
    Ik trof laatst een Jodit (Yodith geloof ik), dat vond ik prachtig!
     
    Jettos vindt dit leuk.
  6. maansneeuw

    maansneeuw VIP lid

    14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Sowieso met h anders moet je het ontiegelijk vaak spellen, vin het er ook maar gek uit zien zo. Al snap ik wel dat je de h weglaat aangezien Jinte ook geen h heeft.
    Maar ik zou niet weer voor een naam met een J kiezen eerlijk gezegd..

    Andere ideetjes:

    Marit - Marrit - Merit - Berit - Dorit - Edith - Birgit - Sarit - Ronit - Irit - Britt - Brigit - Lilith - Meredith - Aldith - Dalit - Yonit - Margit - Zivit - Tanith/Tanit

    Tara - Mirle - Mirre - Ize/Ise - Lize/Lise - Anouk - Lea - Tirza - Nina - Liva - Hanna, Hanne - Hester - Suze - Nore - Inge - Ester - Lenne - Emma - Alina - Elva - Fenna - Livia - Iris - Mira - Maya - Ziva - Nola - Feline - Yfke - Stella - Mara - Mare - Maren - Doris - Ilse - Mette - Meike - Silke - Nienke/Nynke - Daphne - Eline, Elina - Diede - Anniek/Aniek - Flore - Lune - Minte - Vieve - Liene - Loïs
     
    Jettos vindt dit leuk.
  7. Ninge

    Ninge Bekend lid

    27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Ik heb een Jule op z'n Hollands uitgesproken. Misschien vind je dat wat? ik vind het naast een naam eindigend op -e juist leuk om dat bij de tweede dan niet te doen. Misschien Maud of Lotta? Ik zou ook juist niet snel voor weer een J gaan.
     
    Jettos vindt dit leuk.
  8. Jettos

    Jettos Bekend lid

    18 jun 2012
    685
    1
    18
    Amsterdam
    Dank meiden voor alle reacties en suggesties.
    Het is sowieso een naam waar veel even aan moeten wennen en wat iemand al zei, Judit vind ik veel stoerder dan Judith.

    Wat betreft Jule, dan vindt ik June persoonlijk wat mooier en stoerder, of in de lijn van Judit:
    Jude....??
     
  9. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.716
    800
    113
    Ik vind Judith een leuke naam, maar wel raar zonder h op het einde.
    Dan gaat je dochter dus altijd zeggen 'Judith zonder h op het einde' als ze haar naam op moeten schrijven.
     
  10. Ohm

    Ohm Bekend lid

    21 jun 2017
    526
    464
    63
    Ik zou het niet zo snel doen, omdat het Jood betekent in het Duits. Misschien Lune? Of toch June, of Juno/Iuno. Volgens mij help ik je nu niet.
     
  11. Miekje1986

    28 jul 2017
    13
    2
    3
    Vrouw
    Onze dochter heeft de naam Judith gekregen en ben nog altijd trots als ik haar naam uitspreek. Wij hebben alleen maar leuke reacties gekregen. Juist leuk dat t geen top tien naam is. En t verhaal in de bijbel over Judith is ook prachtig. Een mooie sterke en moedige vrouw! Ik zeg doen, maar dan wel met H, zonder schept denk ik verwarring.
     
  12. Monet

    Monet Bekend lid

    13 nov 2012
    586
    225
    43
    Persoonlijk niet mijn smaak, maar dat maakt niet uit. Maar ik zou dan wel Judith doen en niet Judit. Denk anders dat haar leven lang haar naam verkeerd wordt geschreven
     
  13. Monet

    Monet Bekend lid

    13 nov 2012
    586
    225
    43
    Ik snap wel dat Judit stoerder is dan Judith. Maar voor de uitspraak maakt het niet uit.
     
  14. Jules!

    Jules! Bekend lid

    26 jun 2017
    813
    1.050
    93
    Vrouw
    Flore vind ik leuk mooi lief en stoer tegelijk! Ik zou zeker weten voor Flore gaan.
     
  15. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.308
    1.782
    113
    Vrouw
    Het is even wennen om Judit zonder H te zien, maar wel leuk!
     
  16. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.455
    13.053
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Jude: nee. Doet mij niet alleen denken aan een jood maar ook aan Judas.

    June en Jule vind ik beiden mooi, maar ik denk dat je met June wel dikke kans hebt dat mensen het op z'n engels uit gaan spreken (djoen), terwijl jullie het op z'n nederlands willen (june) (of andersom: jullie spreken het uit op zn engels en de rest op zn hollands).

    Met Jule zal je dat niet gauw krijgen. Dan zal het toch de nl'se uitspraak worden (jule), want in het engels is het tenslotte july en niet jule (de maand, waar mensen het al gauw aan zullen linken)
     

Deel Deze Pagina