Twijfel vaccinatie BMR

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rebelleflower, 7 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rebelleflower

    Rebelleflower Fanatiek lid

    26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Hoi allemaal.
    Dit is een heel gevoelig onderwerp en dat weet ik dus laten we het aub netjes houden!

    Door alle commotie rond het vaccineren ben ik ergens toch gaan twijfelen over de vaccinatie die ze krijgen bij 14 maanden, de BMR.

    Ik heb nog geen onderzoek gedaan erna en voordat ik gewoon ga googelen vroeg ik mij af of andere mensen misschien links voor mij hebben naar wat er nou precies in zit enz.
    Waarom ik twijfel is omdat in zoveel slechte dingen hoor over de BMR.
    Dat ik gewoon een beetje bang wordt ervan... aan de andere kant ben ik opzich wel voor vaccineren want het zal echt niet voor niets uitgevonden zijn en heb zelf ook alles gehad.
    Daardoor zijn de meeste ziektes de wereld uit gegaan.
    Maar toch ergens zegt iets in mij van denk er toch eens goed over na...

    De andere vaccinaties heeft ze allemaal gehad en nergens last van gehad overigens.

    Bedankt alvast en aub houd het hier netjes naar elkaar en naar mij!
     
  2. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Google maar op rijksoverheid. Daar staan gewoon de bijsluiters van de vaccinaties. Of op het bijwerkingencentrum Lareb.

    Hersenvliesontsteking, dat is pas slecht. Kort geleden nog een kindje hier vlakbij hierdoor overleden.
     
    Ctje1987 en Boommm vinden dit leuk.
  3. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.825
    14.155
    113
    Op rijksoverheid staan idd de werkzame stoffen, die kun je los ook nog opzoeken. Ik ken je gevoel hoor, ik heb me ook de schompes gezocht naar alles wat ze in mn meisje proppen, tegen de BMR kijk ik ook op, ondanks ze niet heel erg reageerde op de dktp's. Maar meer dat ze tot +- 14 dagen erna zich spontaan ineens ellendig kunnen voelen, qua stoffen ben ik niet heel erg verontrustende dingen tegen gekomen die echt een dealbreaker zijn. Maar goed, wat voorganger ook al zei, hersenvliesontsteking zitten we niet op te wachten. Heb al een vader met een hersenbeschadiging en weet hoe moeilijk hij het er mee heeft (en de omgeving), dus dat soort dingen willen we echt niet. Alleen de hpv is hier over een paar jaar een heftige discussie.
     
  4. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.489
    24.366
    113
    Misschien even van een andere kant bekeken: je hoort toch meestal de negatieve verhalen. Want hoe boeiend is nou om op internet te zetten dat je kind nergens last van heeft na het krijgen van een vaccinatie en daar hele websites voor op te richten ;). Mijn kinderen hadden nergens last van. Mijn zoontje heeft de prikken 2 mnd geleden gehad, en behalve de prik zelf geen centje pijn. Misschien dat 1 van mijn dochters nog wat koorts heeft gehad, maar dat is zo lang geleden, dat weet ik niet meer. Als het iets heftigs was geweest, had ik het zeker onthouden.

    Voor meer informatie zou ik kijken op lareb en de bijsluiters goed lezen.
     
    Ctje1987, Logan, Nescio en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier had de oudste na 12 dagen ietsje uitslag en verhoging, that’s it. De jongste had nergens last van.
     
  6. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ik zie niet op tegen de bmr, maar wel tegen de nieuwe vaccinatie tegen een ander soort meningokokken dat met 14 maanden wordt gegeven.
    Maar meer omdat het nieuw geïntroduceerd wordt.
     
  7. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.911
    3.329
    113
    Met al die mazelen uitbraken in Europa was mijn twijfel niet zo groot. Ik ben blij dat we ertegen kunnen vaccineren.

    Heb wel even opnieuw alles doorgelezen, maar kon weinig vinden waarom het niet te doen.

    Hier heeft hij totaal geen last van de vaccinatie gehad.
     
  8. Rebelleflower

    Rebelleflower Fanatiek lid

    26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Die gaat ze zo ie zo niet krijgen hier.. dat staat vast!
    Nieuwe vaccins gaan we niet toedienen bij onze dochter. Te weinig over bekend op latere leeftijd. Zelfde als die tegen baarmoederhalskanker.. te nieuw (ook over 11 jaar) dus die komt er niet in.
     
  9. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ik moet nog even goed erover lezen, maar vind dat soort dingen echt dood eng.
     
  10. Rebelleflower

    Rebelleflower Fanatiek lid

    26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Daar heb je zeker gelijk in!
     
  11. mamabeertje

    mamabeertje Fanatiek lid

    9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Ik wil ook graag even een positieve ervaring delen, want de negatieve zijn volop te vinden. Mijn dochter heeft ook helemaal nergens last van gehad. Het hoeft dus helemaal niet.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  12. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Mijn zoon had ook nergens last van.

    Zelf van dichtbij de mazelen epidemie van een paar jaar geleden meegemaakt. Wat een afschuwelijke ziekte! Ik zou niet twijfelen als ik jou was.
     
  13. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Dit snap ik wel, maar wat ik ervan begrepen heb is de 'nieuwe' eigenlijk helemaal niet nieuw, maar een soort mutatie. Dus die zou ik wel aan durven.

    Over hpv twijfel ik echter ook, maar dat zien we dan wel weer. Ondanks dat ik echt pro vaccineren ben
     
  14. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Ik snap oprecht niet waarom mensen twijfelen aan vaccinaties? Omdat een paar geitenwollensokken moeders een 'weloverwogen' keuze maken aan de hand van wat spookverhalen?! Snap niet dat zij überhaupt een podium krijgen om te vertellen wat zij 'vinden' en 'denken'.

    Hier drie kinderen die geen last hebben gehad van de BMR. Net als 99% van de kinderen die de prik krijgt.
     
    Fluss1984, LoveXx, Ctje1987 en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Een mutatie vind ik inderdaad ook wat veiliger klinken dan een ‘nieuwe’
    Tot nu toe heb ik alleen kunnen vinden dat ze in Griekenland en Engeland dit vaccin al geven, maar dan alleen aan tieners
     
  16. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Mijn dochter had er wel last van, was een paar dagen een beetje zielig, maar goed, hoe erg is dat? Beter dan de echte ziektes. Dat je kind er niet lekker van kan worden lijkt mij geen reden om er van af te zien.
    Je gelooft toch niet in dat spookverhaal dat je er autisme van kan krijgen toch? Want dat is gewoon echt niet waar.
     
    Boommm vindt dit leuk.
  17. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.063
    10.330
    113
    Toen mijn middelste een maand of 7-9 was , was er in de biblebelt een mazelenepidemie. Ik werk daar en heb nog nagevraagd hoe groot de risico's waren voor mijn zoon. Uiteindelijk in overleg met cb besloten om niet eerder te vaccineren. Mijn collega die ook in die regio woont en wiens dochter daar naar school gaat, heeft haar zoon van net 1 wel eerder gevaccineerd. Ik vind mazelen geen ziekte waar ik op zit te wachten, dus mini wordt straks gewoon gevaccineerd.
    Mijn kinderen hebben nooit ergens last van gehad, alleen wat extra moe, maar dat komt ook omdat alles op die leeftijd best intensief is. Juist daarom vaccineer ik mijn kinderen, daarmee zijn mijn kinderen beschermd en bouwen we een beschermende rand op voor kinderen die niet of later kunnen worden gevaccineerd zoals bijvoorbeeld prematuurtjes of zieke kinderen.
     
  18. Rebelleflower

    Rebelleflower Fanatiek lid

    26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Onee daar geloof ik echt niet in nee!
    Mijn vriend is autistisch en dat komt echt niet door het vaccineren.

    Ik twijfelde gewoon zo erg door alle negatieve reacties eromheen.
    Maar heb nu wat opgezocht op de Rijksoverheid site en zie niets raars.
    Alleen het 'nieuwe' vaccin wil ik nog wel meer van weten.
     
  19. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Ik zou juist wel tegen de andere meningokokken vaccineren, gezien de kans op ernstige complicaties als ze dit krijgen :eek:

    On topic: hier de bmr een paar keer uitgesteld vanwege verkoudheid en hevige eczeem uitbraken ( dus lage weerstand). Ze heeft hem met 16 mnd gehad, niks van gemerkt. Geen enkele bijwerking gehad. Wel werd ze een aantal uur na de vaccinatie heel erg verkouden ( dit was ze hoe dan ook geworden) met pseudokroep. Maar dat heeft ze nu ook snel bij verkoudheid, dus geen link met vaccineren ;).
     
  20. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Welke negatieve reacties had je gelezen dan?
     

Deel Deze Pagina