Twijfels

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door moeder321, 19 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moeder321

    moeder321 Nieuw lid

    19 nov 2015
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve allemaal,

    Sinds 8 maanden hebben mijn man en ik onze lieve Liam in ons gezin mogen verwelkomen. Wij zijn ontzettend blij dat het na al het lange wachten eindelijk is gelukt.

    Ik heb echter mijn twijfels of Liam wel uit de gezinssituatie komt die door het adoptie bureau wordt geschetst. Zij zeggen dat het weeshuis in China door heeft gegeven dat de ouders van Liam zijn omgekomen in een ongeluk.
    Maar na het lezen van de berichten over het kidnappen van kinderen voor de adoptie en het strenge beleid van de eenkindpolitiek in China en de handhaving hiervan ben ik erg gaan twijfelen.

    Mijn man zegt dat ik mij geen zorgen hoef te maken. Volgens hem heeft het geen zin om na al het lange wachten twijfels te trekken bij de adoptie maar ik kan mij er niet overheen zetten. Straks hebben wij Liam weggerukt van zijn thuis en zijn ouders!

    Is er iemand die weet wat ik moet doen? Moet ik op zoek naar de biologische ouders? Of moet ik het hierbij laten?

    Met vriendelijke groet,
    een bezorgde (adoptie)moeder
     
  2. skye81

    skye81 Bekend lid

    24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Jeetje wat moeilijk. Die gedachte hebben kan uiteraard voor jou erg belastend zijn waardoor je wellicht niet kunt genieten van Liam en je je ongerust blijft voelen.

    Ik snap je volkomen, maar waarom twijfel je? Alleen door de berichtgeving of heb je een onderbuikgevoel? Of geloof je niet in de reden van adoptie. Dat het een ongeluk betreft?
    En het lijkt mij erg lastig om de biologische ouders of familie te vinden. Of misschien juist niet als het daadwerkelijk een ongeluk betreft, dan zouden familie leden wel traceerbaar moeten zijn.
    Ik hoop dat er misschien forumleden zijn die hier ervaring mee hebben en ze met je delen.

    Ik wens je veel sterkte toe!
     
  3. junior1

    junior1 Bekend lid

    21 feb 2010
    649
    1
    18
    Alleen jij kan die vraag beantwoorden. Als je je er niet overheen kan zetten, dan is dat ook geen doen.

    Ik vraag me alleen af of je ooit 100% zekerheid krijgt wat de waarheid is. Misschien is het een idee om eerst contact op te nemen met het adoptiebureau en daar je twijfel neer te leggen. Ik neem aan dat zij ook de nodige controles hebben uitgevoerd. Misschien dat zij jouw twijfels weg kunnen nemen.

    In ieder geval heel veel sterkte en wat een pracht dat jullie Liam zo'n mooi leven willen geven. Respect!
     
  4. Bam

    Bam Fanatiek lid

    17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Maar heeft hij niks mee gekregen van zijn biologische ouders dan?
    Neem aan als het een ongeluk is geweest dat ze toch minstens een foto van Liam zijn ouders met hem hebben mee gegeven. En de namen van zijn ouders zijn dan ook bekend neem ik aan en staan vermeld in het adoptie dossier?

    Verder heb ik er totaal geen verstand van dus misschien zeg ik wel hele onlogische dingen. Maar voor mij klinkt dat juist logisch ;)
     
  5. Gemma79

    Gemma79 Fanatiek lid

    19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Toen wij destijds in de procedure zaten waren er ook veel adoptie schandalen in het nieuws.
    Het voelde voor ons niet goed en dat was een van de redenen waarom wij er niet mee verder gegaan zijn.
    Lijkt me erg lastig die gevoelens van twijfel.
    Maar zou je met onderzoeken verder komen?
    China is een vrij corrupt land.
    Ik betwijfel of je, mocht het anders zijn dan jullie is verteld, je de waarheid boven tafel krijgt.
    Veel sterkte met je twijfel gevoelens.
     
  6. twoboys

    twoboys Fanatiek lid

    30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Bijzonder dat je weet dat de ouders zijn omgekomen. Uit China komen eigenlijk alleen vondelingen waar weinig over bekend is.
    Welke provinci komt je zoon vandaan? Welke leeftijd heeft jullie zoon? Er zijn namelijk voor een bepaald jaartal tehuizen bekend die te maken hadden met adoptieschandalen. Die schandalen zijn zeker een jaar of 10 geleden.

    MEt deze vragen verwijs ik je terug naar de vergunninghouder.

    Je kan de stichting adoptie voorzieningen benaderen voor advies en verder zou ik me aanmelden bij:

    Geboorteouders zoeken china op FB, adoptie uit China en adoptie uit china (geen hoofdletter) , daar weten heel veel ouders veel meer dan op deze site.

    Onze oudste komt ook uit china en is nu ruim 4 jaar thuis.
     

Deel Deze Pagina