Twijfels!!

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door moonlightt, 7 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonlightt

    moonlightt Actief lid

    10 mei 2014
    265
    26
    28
    Mijn man laat zich volgende week steriliseren, hij vind het erg spannend. Wij kijken hier eerlijk gezegd al een aantal maanden naar uit, maar sinds ik bevallen ben 5 weken geleden slaat bij mij ineens de twijfel toe.
    Wij gaan er vanuit dat wij voor altijd samen blijven, maar dat is natuurlijk geen garantie. Zal het mezelf behoorlijk kwalijk nemen als hij zich heeft laten steriliseren en hij in het ergste geval een nieuwe vriendin vind (hoop het niet) en er dan een kinderwens ter spraken komt. Of dat het bij ons over 10 jaar weer gaat kriebelen, wie weet. Helaas gaat zo'n ingreep ook weleens mis, zou het mezelf behoorlijk kwalijk nemen als mijn man hier dan heel lang lst van zal hebben. Hetzelfde geld voor als ik mezelf zou laten steriliseren, maar dat heeft mijn man liever niet. Aan de andere kant wil ik ook helemaal geen hormonen van AC in mijn lichaam meer hebben. Dus sterilisatie is de enige goede oplossing waar wij beide achter staan.

    Op het andere moment denk ik: vrouw, hou op met twijfelen, het zal wel door de hormonen komen nog.

    Heb het er met mijn man over gehad, hij vertelde dat ik mijzelf absoluut niet druk hoef te maken erover. Het komt allemaal wel goed zegt hij.

    Zijn er meer vrouwen die kort voor de sterilisatie van zichzelf of hun partner ineens twijfelen? Zou het simpel koudwatervrees zijn?
    En dan te bedenken dat het mijn idee was om sterilisatie ter spraken te brengen.
     
  2. Belle8

    Belle8 Lid

    1 jul 2017
    77
    34
    18
    Ik heb zitten huilen in de auto toen we op weg waren naar de ingreep. Was ook zo aan het twijfelen. Ook het besef dat het echt de laatste keer was geweest dat we zwanger werden/babytijd enz. Maar we hadden er vantevoren echt goed over gepraat dus we hebben doorgezet.
    Ingreep is heel goed gegaan, man heeft er heel weinig last van gehad. En daarna kwam er bij mij ook de rust dat het echt goed is zo! We hebben 7 gezonde kindjes dus we laten het hierbij.
    Afgelopen maand nog wel even spannend geweest omdat ik voor het eerst ongi ging worden en een paar dagen het gevoel had zwanger te kunnen zijn (man heeft zijn zaad nog steeds niet laten controleren). Maar gewoon ongi geworden dus kunnen het loslaten nu.
     

Deel Deze Pagina